Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-26, 19:23
  #61
Medlem
526s avatar
Rasmusgatan?
Citera
2016-08-26, 20:57
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilmawin
Han har ju tagit det namnet. Han är ju från nordvästra skåne. och hans föräldrar verkar vara svenskar om man läser i sydsvenskan

Sydsvenskan skiter jag i. Om du är en av dem som sponsrar deras asyltidning så är det din huvudvärk.
Hans efternamn är fortfarande italienskt. Släpp det. Jag skrev bara att det är vanligt.
Skall jag behöva skriva att det finns italienare som är kriminella också?
Citera
2016-08-26, 21:17
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Klassiskt trick, egentligen sjukt att försäkringskassan och inte andra myndigheter kollar upp detta noggrannare.

Gör de det så är asylsvenskan där direkt.
Idag så är det nästan omöjligt för myndigheterna att få sköta sitt arbete.
För det krävs kurage och hela Securitas.

Malmö som kommun har tillåtit zigenarna att leva sitt eget liv i mer än fyrtio år.
Försök ändra på det. Det sitter i väggarna. Bidrag har de fått hela tiden.

Får de inte det så kommer Asylsvenskan på studs. Och då ställer de sig alla på alla fyra.
Och så finns det människor som undrar hur det blev såhär?
Citera
2016-08-26, 22:17
  #64
Moderator
Chantres avatar
Den här Sebastian brukade ju snurra runt en del på Musketörsgatan 13 på Kirseberg för en del tid sedan också. Ska visst också aktivt syssla med droger. Försäljning av dylika saker ska också ha skett från lägenheten i västra Hamnen.

Förstår inte folk som kan hyra ut en lägenhet till någon som ser ut som en pundare.
Citera
2016-08-26, 22:18
  #65
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Inte? Om en lägenhet kostar 2000:- i hyra vilket väldigt många BR och mindre äldre hyresrätter gör blir det 8000-10000:-. Kanske är du som är långt ifrån sanningen.
Lägenheter för 2000kr i månaden? Skojar du? I Malmö? Hyres??? Dumskalle!
Citera
2016-08-27, 03:13
  #66
Medlem
Smart sätt han kom på

Nån som vet ungefär vilken summa han kom undan med?
Citera
2016-08-27, 04:10
  #67
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Smart sätt han kom på

Nån som vet ungefär vilken summa han kom undan med?

400 tusen.
Citera
2016-08-28, 03:30
  #68
Medlem
Drinkycrows avatar
Hade varit kul om massa flashbackare minsann skulle nita honom. Typ som han snubben som satt det i system att blåsa folk på postorderknark. Alla vet var han rör sig, vad han heter, var han bor. Så kan man hämta popcorn och kolla på när det händer... Precis ingenting.

Lyckades ju få tag på väldigt mycket pengar men gissningsvis är de redan i någon andras händer. Snubben blir väl åtalad för bedrägeri antar jag? Inte direkt avundsjuk på hans sits men kan inte undgå att imponeras över hur produktiv han varit.
Citera
2016-08-28, 08:01
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Sydsvenskan skiter jag i. Om du är en av dem som sponsrar deras asyltidning så är det din huvudvärk.
Hans efternamn är fortfarande italienskt. Släpp det. Jag skrev bara att det är vanligt.
Skall jag behöva skriva att det finns italienare som är kriminella också?
-namnet är italiensk men det betyder inte att han är från Italien!
-det finns italienska minoriteter i många länder. (han kan vara jugge,österrikare,latinamerikan,libyer...)
Citera
2016-08-28, 08:22
  #70
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barba201
-namnet är italiensk men det betyder inte att han är från Italien!
-det finns italienska minoriteter i många länder. (han kan vara jugge,österrikare,latinamerikan,libyer...)
Han är inte den förste i så fall, finns andra blattar som bytt till italienskt namn, ger mera status hos brudar m.m. Att byta till nordiskt namn fungerar inte lika bra men en syd italienare kan vara svår att skilja från en MENA ibland.
Citera
2016-08-29, 09:56
  #71
Medlem
japanskbruds avatar
Personligen gör jag aldrig affärer med någon som har ögonen nära varandra. Det är ofta en stark indikation på kriminalitet.
Citera
2016-08-31, 10:11
  #72
Medlem
Verkar sprida sig.
Citat:
Bedragare försökte hyra ut Lindas hem

En granskning genomförd av Hem & Hyra visar att internationella blufföretag stå bakom allt fler bedrägerier på bostadsmarknaden.

http://www.expressen.se/dinapengar/b...ut-lindas-hem/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback