2016-08-24, 18:57
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Huvudet på spiken, IS verkar göra ett bra jobb där.

Snarare vill de som äger IS det de vill säga zionisterna. Slutmålet måste helt enkelt vara en polisstat.
Citera
2016-08-24, 19:02
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Av rena hälsoskäl bör denna klädsel och mera heltäckande klädsel,förbjudas sommartid!Dessa kvinnor måste av solen få sina D-vitaminer,så att dom kan föda mången friska och starka gosse barn!
IQ-befriat inlägg då det är farligare att vistas i solen än att inte göra det. I Australien går man fan inte i bikini hela dagarna, där är man påklädd. D-vitamin brist har ingen dött utav däremot hudcancer. Sedan är det bara vi i Norden som lider av sådan brist, så visst om muslimen var från Sverige.
Citera
2016-08-24, 19:03
Medlem
Så män ska gå runt och tvinga kvinnor att klä av sig? På något sätt påminner det om en viss sedlighetspolis i vissa länder. Det är givetvis helt förkastligt att polisen agerar så. För det första, så bar den här kvinnan inte ens en klassisk burkini. För det andra så är burkinin inte samma sak som burka, utan snarare ett sätt för muslimska kvinnor som tvingas bära slöja att kunna bada som andra. För det tredje, vad är syftet? Vad vill man komma åt? Religiös extremism? Det är knappast kvinnor som bär burkini som i så fall är det största hotet.
Citera
2016-08-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Det är inte klokt Burkinis och annat idiotiskt.. Ta Seden Dit Ni Kommer Mussar..

Använd MUS-LIM så det inte blir mer Brottslingar från er..

Så om du bodde i ett land som Saudiarabien skulle du börja förtrycka kvinnor? Börja bli fundamentalistisk muslim?
Citera
2016-08-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
gött jobbat frankrike!

Och att tjejer i 10-års åldern sitter med slöjor på huvudet i sverige är faan skamligt. Jag trodde vi hade nått längre än så i det jämställda samhället

Jag tycker att franska polisens agerande är helt åt helvete. Men jag blir också oerhört illa berörd när jag ser barn som kanske är högst sex år bära slöja. Varför då? Anser man att kvinnor är ett sexuellt hot och orena även som barn? Hela syftet med slöja är ju att man anser att kvinnor som inte bär slöja kan attrahera män och därmed att männen inte kan hantera sina känslor. Det är ju förtryck mot kvinnor.
Men man kommer knappast åt detta och religiös extremism genom att ta bort huvudduk på kvinnor på en strand. Hon bar ju inte ens burkini.
Citera
2016-08-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Poliserna ingrep inte med stöd av just burkalagen vad jag förstår, det tanten hade på sig var varken burka eller burkini även om det låg relativt nära bådadera. De uppmanade henne att lämna stranden därför att hon var ett störande element där genom sin klädsel, och då spelade det säkert in att det för bara en månad sedan hade begåtts ett blodigt och uttalat islamistiskt attentat några hundra meter bort på samma strandsträcka.

Hade hon rest sig och gått, och lämnat stranden, så hade poliserna förmodligen låtit henne vara. Jag har mycket svårt att bli upprörd med tanke på bakgrunden, sedan kan man vara hur mycket juridisk formalist som helst. Poliser måste ibland ingripa "live" i en konkret situation utan att först resonera i en timma om exakt vilket lagrum det är de stödjer sig på.

Hur i helvete kan du anse att hon var ett störande moment? Menar du att alla muslimer inte ska få vistas på öppen plats i Frankrike för att vissa idioter utfört ett terrordåd? Alla terrorister är inte ens fullblodade muslimer. Varför ska hon lämna stranden? Det är knappast kvinnor som genomfört de flesta terrordåd, snarare unga muslimska män.
Vad gjorde kvinnan för fel? Menar du att hon är religiös extremist? På vad baserar du det?
Citera
2016-08-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Njae, enl detta dekret har förbudet aktivt trätt i kraft rätt nyligen (ngn gång under 2015 eller 2016, svårt att se det suddiga datumet på dokumentet, vilket nämner islamistattentaten i Frankrike som anledning):

http://www.huffingtonpost.fr/2016/08/23/videos-femmes-voilees-cannes-nice-burkini-plage-voile_n_11661950.html

Okay, men det handlar i alla fall om en lokal stadga som går litet längre än det vanliga förbudet mot burka. Ville få det klarlagt eftersom de plagg kvinnan i Nice hade på sig varken utgör en burka eller en burkini. Det har vrit många som sagt burkini. Men polisen kunde ändå stödja sig på gällande lag.

Någon skrev under det kalla kriget att "ingen slogan om mänsklighetens framåtskridande eller fred bör anses vettig och trovärdig om den inte skulle tåla åsynen av en hög med brinnande barn", (dvs den typen av chockerande barbari, att det förekommer här i människolivet). På samma sätt skulle man kunna säga: inga åsikter om vad som fungerar inom integrationen av muslimer, om våra moraliska plikter etc bör anses värda att diskutera och omsätta i handling om de inte klarar konfrontationen med händelser som attentatet i Nice eller händelserna 11 september 2001. Det är slut med flumtänkande och radical chic.

Det är direkt stötande när DN:s ledarsida sitter och självbelåtet föreläser, med direkt adress till Frankrike, om att man måste jobba enligt "fredens filosofi" och att det minsann är viktigt att inte agera i hastigt mod eller "spela med i fördomarna". (Vilket de gjort ett par gånger sedan i juli, orkar inte leta upp länkar nu). Enda anledningen att det fungerar i deras hjärnor är att det inte inträffat ett attentat i Stockholms tunnelbana med hundra döda, vilket mycket väl skulle kunna hända när som helst.
Citera
2016-08-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Då får hon helt enkelt hålla sig borta från stranden. Lag är lag. Att (p)islam förtrycker kvinnors och bestämmer deras klädsel är inget nytt, men det får bekämpas ideologiskt/politiskt. På stranden i Nice är det Nice lag som gäller, och som polisen är skyldig att tillämpa.

Jag håller med dig men även om hon inte bär det på stranden eller ens senare får det överhuvudtaget ute. Så bekämpar det ju inte islamisterna. Muhammed ger henne då två valmöjligheter. Utegångsförbud eller en smäll på käften.

Dom älskar sina familjer.. Så mycket att dom inavlar. Gärna något hela familjen blir lidande av.
Citera
2016-08-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Hur i helvete kan du anse att hon var ett störande moment? Menar du att alla muslimer inte ska få vistas på öppen plats i Frankrike för att vissa idioter utfört ett terrordåd? Alla terrorister är inte ens fullblodade muslimer. Varför ska hon lämna stranden? Det är knappast kvinnor som genomfört de flesta terrordåd, snarare unga muslimska män.
Vad gjorde kvinnan för fel? Menar du att hon är religiös extremist? På vad baserar du det?

Beteendet från Frankrike är kanske en reaktion på något??? Men det verkar ha gått de flesta PK-muppar förbi.Vad är Bataclan, Nice,Charlie Hebdo ?? Eh! Det är inte 2008, det är 2016. Klart fransmännen är fyllda av hämndbegär, tycker snarare det är konstigt att hon inte blev lynchad där på stranden. Om hon hade blivit det hade jag tyckt det var synd, men förståeligt.
Citera
2016-08-24, 19:19
Medlem
Citat:
Jag tycker att franska polisens agerande är helt åt helvete.
Vad menar du: ska inte polisen i Nice följa LAGEN? Lagen säger att burkini/chador på stranden icke är tillåten. Det är som att fya en polis som ingriper mot en nudist. Förbud ÄR förbud.
Citat:
Men man kommer knappast åt detta och religiös extremism genom att ta bort huvudduk på kvinnor på en strand. Hon bar ju inte ens burkini.
Nä, man kommer inte åt islamism genom att angripa symtomen, men nu måste polisen ingripa när folk bryter mot lagen, annars begår de TJÄNSTEFEL. Svårt att fatta det? Kvinnan bar chador och hijab. Hijab får man ha på Nice badstrand mig veterligen, men inte chador. Fattar du hur varmt det blir med tröja, chador (svart) SAMT hijab i augusti - dessutom värmebölja i hela FR fn? De gjorde kvinnan en god gärning.
Citera
2016-08-24, 19:26
Medlem
Citat:
Så om du bodde i ett land som Saudiarabien skulle du börja förtrycka kvinnor? Börja bli fundamentalistisk muslim?

Jag skulle aldrig ens fundera på att bosätta mig i ett land som är så underutvecklat,så det är en ickefråga..
Citera
2016-08-24, 19:26
Medlem
Citat:

Hon befann sig bara några hundra meter från den strandpromenad där en militant islamistisk man i förra månaden kallblodigt mördade 85 personer. Det är klart att det ses som jävligt provocerande att det sedan dyker upp en kvinna klädd i tältkläder som är foträtt efter muslimskt fundamentalistiska regler. Det är ungefär som om en man klädd i KKK-uniform (helvita kläde och vit toppig hätta) skulle dyka upp den 4 juli vid Lincolnmomumentet i Washington. Jag tror inte att KKK-kläder är formellt förbjudna i USA, men en sådan klädsel i det sammanhanget hade varit långt över gränsen till det motbjudande.

Kvinnan klädde sig precis som hardcore fundamentalistiska muslimer och islamister brukar göra, mitt på badstranden. Ja, det är off limits - pavsett vad hon hade för politiska uppfattningar.

Förresten har det klarlagts senare i tråden (du citerar ett inlägg av mig som är mycket tidigt) att Nice har en lokal lag som förbjuder även hijab och den typ av outfit kvinnan hade på sig, i varje fall just på stränderna. Det var ju ingen burka, men polisen hade alltså lagen på sin sida. Om kvinnan lugnt hade avlägsnat sig från just stranden hade det troligen inte hänt något.

Ta seden dit man kommer, brukar man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in