Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-08-23, 20:08
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
Finns alltså ingen ISO-fil att ladda ner. Vad ska förtydligas??
Angående inlägg #2. Finns bara en länk till som automatiskt ska uppdatera från nuvarande windows. Hittar ingen ISO-fil där heller som jag kan ladda ner och göra om till en körbar USB med verktyget (finns flera olika). Eller så är jag blind. Alla ISO:n är borta sen tian började kosta pengar tydligen.


1. Ladda ned media creation tool från Microsoft: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

2. Skapa installationsmedia på en USB-stick med media creation tool

3. Starta datorn med USB stickan och installera windows utan att ange någon licensnyckel

4. När installationen är klar, anslut till internet och låt Windows aktiveras

5. Klart
Citera
2016-08-23, 22:07
  #26
Medlem
Mthrfckr13s avatar
1. Laddade ner den förbannade ISO-filen som jag hittade till slut.
Trodde verktyget skulle ladda ner den automatiskt och skapa en USB först. Idiot.

2. Gjorde USB med Rufus 2.10.273 som jag har sen tidigare för att göra körbara USB till Linux-grejer.

3. Omstart. Installation. Voilá!

4. Tar en kall Kilkenny och skäms en aning

5. Man lär sig nåt nytt varje dag. Tack. Problem solved
__________________
Senast redigerad av Mthrfckr13 2016-08-23 kl. 22:14.
Citera
2016-08-24, 07:56
  #27
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
1. Laddade ner den förbannade ISO-filen som jag hittade till slut.
Trodde verktyget skulle ladda ner den automatiskt och skapa en USB först. Idiot.

2. Gjorde USB med Rufus 2.10.273 som jag har sen tidigare för att göra körbara USB till Linux-grejer.

3. Omstart. Installation. Voilá!

4. Tar en kall Kilkenny och skäms en aning

5. Man lär sig nåt nytt varje dag. Tack. Problem solved

Allt väl med aktiveringen? Gå till inställningar (kugghjulet i startmenyn) > Uppdatering & säkerhet > Aktivering. Där står det om det är aktiverat och vilken version av W10 du fick. Hade du Home versionen av W7 fick du Home, hade du pro får du pro etc.
Citera
2016-08-24, 08:44
  #28
Medlem
vill även nämna, om du vill ha cd nyckeln på din utgåva av win10 så finns det program att ladda ner som hittar din nyckel ifall du vill installera på fler datorer
Citera
2016-08-24, 08:49
  #29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tibs
vill även nämna, om du vill ha cd nyckeln på din utgåva av win10 så finns det program att ladda ner som hittar din nyckel ifall du vill installera på fler datorer

Kan du utveckla detta?

Vad för sorts program talar du om här? Och licensnyckel gäller väl bara en dator per konsument? Det är skillnad på licensvolymer.
Citera
2016-08-24, 22:14
  #30
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Allt väl med aktiveringen? Gå till inställningar (kugghjulet i startmenyn) > Uppdatering & säkerhet > Aktivering. Där står det om det är aktiverat och vilken version av W10 du fick. Hade du Home versionen av W7 fick du Home, hade du pro får du pro etc.

Det va ok med aktiveringen då jag haft W10 innan den började kosta pengar.
En så kallad "Digital aktivering".
Citera
2016-08-24, 22:42
  #31
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
Det va ok med aktiveringen då jag haft W10 innan den började kosta pengar.
En så kallad "Digital aktivering".

Vad bra, digital entitlement blir det när man uppgraderat en gång från ett tidigare system.

https://support.microsoft.com/en-us/...-10-activation
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback