2017-05-28, 21:38
Medlem
Morganovics avatar
Vem vinner?
Vem kommer tvåa och trea?

Ställning just nu.

1. Dworek 227p (4p+3p)

2. Parmensi 223p (4p+2p)
2. Morganovic 223p (4p+3p)

4. Försöksdjur 221p (4p+1p)

Om man kollar tipsen, så kan inte jag och Försöksdjur vinna. Men vi har chans på silver och bronsplats.

Om Parmensi ska komma ikapp Dworek, så måste Udinese spela kryss mot Inter borta, sen måste det bli Palermo och Sassuolo vinst.

Det ser bra ut för Dworek, 45 minuter kvar + tillägg. Sen har vi en mästare
Senast redigerad av Morganovic 2017-05-28 kl. 22:32.
Citera
2017-05-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morganovic
Vem vinner?
Vem kommer tvåa och trea?

Ställning just nu.

1. Dworek 227p (4p+3p)

2. Parmensi 222p (4p+1p)
2. Morganovic 222p (4p+2p)

4. Försöksdjur 221p (4p+1p)

Om man kollar tipsen, så kan inte jag och Försöksdjur vinna. Men vi har chans på silver och bronsplats.

Om Parmensi ska komma ikapp Dworek, så måste Udinese spela kryss mot Inter borta, sen måste det bli Palermo och Sassuolo vinst.

Det ser bra ut för Dworek, 45 minuter kvar + tillägg. Sen har vi en mästare

Aldrig att Udinese kommer göra 3 mål på Inter. Torino gjorde precis 3-2 mot Sassuolo.
Citera
2017-05-29, 00:05
Medlem
Morganovics avatar
Här är den rätta tipsraden i Tippa Serie A 16/17 = Omgång 38.

1-- Atalanta 1-0 Chievo
--2 Bologna 1-2 Juventus
1-- Cagliari 2-1 Milan
1-- Roma 3-2 Genoa
--2 Sampdoria 2-4 Napoli
1-- Crotone 3-1 Lazio
-X- Fiorentina 2-2 Pescara
1-- Inter 5-2 Udinese
1-- Palermo 2-1 Empoli
1-- Torino 5-3 Sassuolo

---------------------------

Slutställning: Tippa Serie A - Säsong 2016/2017

1. Dworek 227p (7p) (tippat 38 omg.) - Winner

2. Parmensi 223p (6p) (tippat 38 omg.)
2. Morganovic 223p (7p) (tippat 38 omg.)

4. Försöksdjur 221p (5p) (tippat 38 omg.)

5. Giuseppe85 209p (6p) (tippat 38 omg.)

6. Utama 207p (4p) (tippat 38 omg.)

7. Bravo-two-zero 203p (5p) (tippat 38 omg.)
7. Ezzelino 203p (6p) (tippat 38 omg.)
7. myskankan 203p (6p) (tippat 38 omg.)
7. bagarn29 203p (8p) (tippat 38 omg.)

11. J-dilla 188p (6p) (tippat 38 omg.)

12. Scamp 186p (6p) (tippat 38 omg.)

13. schlafhund 181p (4p) (tippat 36 omg.)

14. TheDarkKniggit 174p (5p) (tippat 37 omg )

* placering. deltagare, antal poäng ( antal rätt ). (Antal omgångar man har tippat)

---------------------------

Vi har en ny mästare!
Stort grattis till Dworek, som vinner Tippa Serie A - Säsong 4 med 227 poäng, det är nytt poäng rekord.
Ett rekord jag tror det blir svårt att slå i framtiden. Aldrig varit med om något liknade. Dworek har inte bara slagit rekord utan blir första Vintermästaren att hålla hela vägen till slutet. Grande bra tippat Dworek!

Jag vill också påpeka att alla från topp 10 har lyckas att få mer än 200 poäng, grymt bra tippat.

Ni under topp 10 har också tippat bra, alla har slagit nytt rekord.

Jag vill också tacka alla deltagare för att ni gjort detta till en trevlig och spännande tävling. Jag uppskattar alla rader som har lämnas in varje omgång. Det har varit kul och se hur andra tippar.

Om det blir en fortsättningen av Tippa Serie A, det vet jag inte ännu. Jag vet inte om jag kommer ha tiden.
Om inte någon annan som vill ta över?

Tack ännu en gång alla, ha en trevlig sommar / Hälsningar Morganovic
Citera
2017-05-29, 00:30
Avslutad
Tack till Morganovic och er andra!

Har alltid tippat Romavinst och Lazioförlust genom alla dessa omgångar Mitt hjärta tillåter inget annat.

Hoppas det blir ytterligare en säsong men förstår om du inte har tiden.
Citera
2017-05-29, 00:41
Medlem
Morganovics avatar
Grattis igen Dworek, jag är glad att du vann med tanke på dina tidigare placeringar 2:a och 3:e plats i Tippa Serie A.
Det var dags nu och du förtjänar första plats.

Parmensi den här gången blev du slagen av Dworek, han fick revansch från Säsong 2. Och Försöksdjur grymt bra tippat denna säsong, fjärde plats är bra. Kollar man alla säsongerna du har tippat. Så hamnar du alltid i topp 5.

Tack för en god kamp, vi kämpade, synd att det inte räckte ända fram.

Giuseppe85, du är nykomling och grejar 209 poäng, det är grymt bra.

Utama sjätte plats är din bästa placering.

Bravo-two-zero sjunde plats är också din bästa placering.

Ezzelino, myskankan och bagarn29, sjätte plats är inte eran bästa placering, men nytt poäng rekord = 203 poäng

J-dilla, kul att du kom tillbaka till Tippa Serie A, du var med första säsongen av Tippa Serie A. Då slutade du sjätte plats på 172 poäng, denna säsong 188p, nytt poäng rekord. Du är Romanista, hade varit högre upp om du tippat Lazio, men man vill aldrig att sin rival ska vinna

Scamp, du är också nykomling, grejar 186 poäng, det är samma poäng som när Parmensi vann säsong 2. Det är inte dåligt.

Trots att schlafhund missade 2 omgångar, blev det nytt poäng rekord = 181p.. det gamla rekordet var 176p.

TheDarkKniggit som NÄSTAN alltid tippar emot sitt favoritlag, hade varit högre upp i poäng ligan. Roma vann 28 gånger denna säsong, 174 + 28 = 202 - 1 (en gång tippa Roma vinst eller var det fler?) = 201 poäng
Men 174 poäng är ditt nya poäng rekord.

Tack ännu en gång till alla som deltog.
Senast redigerad av Morganovic 2017-05-29 kl. 00:43.
Citera
2017-05-29, 00:49
Medlem
Morganovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Tack till Morganovic och er andra!

Har alltid tippat Romavinst och Lazioförlust genom alla dessa omgångar Mitt hjärta tillåter inget annat.

Hoppas det blir ytterligare en säsong men förstår om du inte har tiden.

Respekt till dig
Kul att du vill ha en ny säsong, vi får se.
Jag brukar nästan säga detta varje år och sen blir det en ny säsong av Tippa Serie A.

Men i år ser det lite annorlunda ut, jag har fått precis fastanställning och kommer få mer arbetsuppgifter eller mer ansvar på jobbet. Jag vet inte hur det blir, men jag är mycket glad. Firade i helgen

Som sagt, vi får se / Morganovic
Citera
2017-05-29, 01:09
Medlem
Grattis, Dworek! Imponerande poäng summa.

Tack Morganovic för en trevlig tävling. Jag hoppas också på en fortsättning.

Våre synd om Tippa Serie A inte fortsätter, det är en tradition hära.
Citera
2017-05-29, 08:22
Medlem
Grattis Dworek!

Morganovic tack för att du har styrt tävlingen så väl, du ska ha eloge för det.
Citera
2017-05-29, 09:01
Medlem
Försöksdjurs avatar
Grattis Dworek! Magnifikt tippat, bravo!

Instämmer med hyllningskören ovan. Tack Morganovic för en grymt bra tävling! Hoppas verkligen det blir en fortsättning.

MVH
F
Citera
2017-05-29, 09:08
Medlem
bagarn29s avatar
Grattis Dworek till en välförtjänt seger. Jag har aldrig tippat bättre men blir ändå 24 poäng efter dig. Jag får trösta mig med att jag avslutade bra och tar det med mig till nästa säsong.

Morganovic ett stort tack för ett väl genomfört tips, som vanligt. Ett stort grattis till din fasta anställning.

Jag vill inte ta över för detta är din grej men detta är en för kul tävling för att den ska upphöra. Så får du inte tid till att fortsätta så ställer jag upp. Märker du att suget finns och tiden räcker till så kan du komma tillbaka som tävlingsledare när du vill.
Citera
2017-05-29, 14:02
Medlem
Tack allihopa! Idag är jag en stolt flashbackare. Extra tack till Morganovic för en väl genomförd tävling, tack till bagarn som hoppar in som hjälpreda och ett stort tack till mina konkurrenter som krigade in i det sista.

Håller tummarna för att du orkar i höst också Mogranovic.
Citera
2017-05-30, 00:51
Medlem
Scamps avatar
Grattis Dworek! Grymt tippat.

Haha får trösta mig med att jag grejade lika många poäng som vinnaren av säsong två

Hoppas det blir en till säsong till hösten. Var en riktigt rolig tävling och det vore synd om den skulle upphöra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in