2016-08-21, 18:07
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Man undrar vad som hänt om det var en kvinna som markerat missnöje.

När jag träffar på människor som är lömska, har en äcklig moral osv brukar jag sällan informera dom om det.
För dom kommer inte bli bättre människor för det.
Det enda som händer om dom informeras är att dom lär sig, får tips om hur de ska dölja sina verkliga jag ännu bättre.
Den otjänsten vill jag inte göra mina medmänniskor.

Om man tänker sig ett rum där kvinnor ligger/sitter och skrevar, visar sitt nakna kön skulle svenska män se det som att dom kränkte kvinnorna om dom ställde sig och stirrade in i fittorna, hånflinande, jämförde.

För de invaderande männen är hela kvinnokroppen en enda fitta.
Den visningen tvingas vi bjuda dom på.

Det vi informerar dom om motsvarar i exemplet ovan att de svenska männen informeras om att dom inte får röra runt i fittorna med pinnar och andra föremål.

Så länge dom avhåller sig från att stoppa in saker i fittorna är dom mer än välkomna att kränka dom på alla upptänkliga sätt.

Låter inte så hoppingivande.
Svårt att uppfostra vuxna alltså?

För vuxna förövare finns möjlighet att polisanmäla om övergrepp sker. Gjordes detta i det här fallet?
Citera
2016-12-06, 17:34
Medlem
Skola stängd efter oroligheter

Under tisdagsmorgonen fick vårdnadshavare till elever på Ungdomscentrum i Hässleholm beskedet att barnen skulle stanna hemma. Bråk och oroligheter var orsaken.
De senaste dagarna har det varit stökigt utanför skolan, men beskedet om stängning fattades ändå plötsligt, berättar Eva Andersson, förvaltningschef på kommunen.

– Många har upplevt stor oro de senaste dagarna, eftersom bråken har följt med in på skolans område, säger hon till SVT Nyheter Skåne.

Enligt Eva Andersson rör det sig om ett tiotal elever som varit inblandade i bråken.
Läs mer.......

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skola-i-hassleholm-stangd-efter-oroligheter

Här är stället ifråga En stor del av skolans elever är nyanlända ungdomar.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=6449416
Senast redigerad av ascheberg 2016-12-06 kl. 17:40.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in