Citat:
Ursprungligen postat av
thejam
Tja! Tänkte börja plugga till höstens HP.
Det är väl mest gamla matte A (och lite matte B) som kommer på provet, så tänkte plugga det. Men det finns ju hur många olika böcker som helst som heter 1a 1b 1c 2a 2b etc etc nu med nya systemet.
Så min fråga är kort och gott vilken mattebok ska man köra på? Matte 1b känns väl närmast, eller?
Ja, det brukar vara 1b som rekommenderas för att plugga till högskoleprovet.