2026-08-02, 20:01
Avstängd
2 tim man aldrig får tillbaka.
Hela scenariot är så jävla fånigt.
Måste se nån Alien rulle för att återhämta mig.
Citera
2026-08-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
2 tim man aldrig får tillbaka.
Hela scenariot är så jävla fånigt.
Måste se nån Alien rulle för att återhämta mig.

När får du tillbaka tid?
Svinbra rulle tycker jag!
Vad är det som är fånigt, är det att den skiljer sig från andra skjuta onda aliensfilmer?
Citera
2026-08-03, 14:56
Medlem
dooeys avatar
Denna är riktigt tung i början. Sjukt mystiskt och obehagligt med bra musik och stämning när de stora äggliknande skeppen plötsligt bara är där.

Men... sedan när de ska undersöka saken blir det en seg och rätt tramsig dramafilm med bristande trovärdighet. Hade hoppats på mer.
Citera
2026-08-03, 15:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BMW-BMX
När får du tillbaka tid?
Svinbra rulle tycker jag!
Vad är det som är fånigt, är det att den skiljer sig från andra skjuta onda aliensfilmer?

Rullen i sig är bildmässigt snygg och har bra effekter, det kan jag hålla med om.
Men det blev liksom aldrig någon riktig bang, utan istället slutar det med att hon tydligen kan se sin framtid.. aha? Och? Sen drar dom bara..
Vad var det dom skulle hjälpa till med?
Citera
2026-08-08, 13:50
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Rullen i sig är bildmässigt snygg och har bra effekter, det kan jag hålla med om.
Men det blev liksom aldrig någon riktig bang, utan istället slutar det med att hon tydligen kan se sin framtid.. aha? Och? Sen drar dom bara..
Vad var det dom skulle hjälpa till med?
Heptapods kommer att behöva människornas hjälp om 3000år. Eftersom de kan se in i framtiden så kom de nu för att få kontakt. De kommer alltså att komma tillbaka. Det framgick inte vad de kommer att behöva hjälp med så man kan bara spekulera.
Citera
2026-08-08, 16:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Heptapods kommer att behöva människornas hjälp om 3000år. Eftersom de kan se in i framtiden så kom de nu för att få kontakt. De kommer alltså att komma tillbaka. Det framgick inte vad de kommer att behöva hjälp med så man kan bara spekulera.

Förstår du vad jag menar?
Helt meningslös film
Citera
2026-08-08, 17:49
Medlem
15minFames avatar
Citat:

Helt meningslös film
Sorry, jag gillade den lol Och många sci-fi filmer slutar så: aliens bara åker hem. Såg just Starman (1984) på netflix och han åkte hem han med.
Citera
2026-08-08, 20:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Sorry, jag gillade den lol Och många sci-fi filmer slutar så: aliens bara åker hem. Såg just Starman (1984) på netflix och han åkte hem han med.

Ett bra slut hade varit som i Oblivion där Tom Cruise mördar skaparen
Citera
2026-08-08, 20:39
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:

Helt meningslös film
Kanske inte din typ av film?

I framtiden, när filosofi-poddar snackar om filmen du tänkt se, skippa den och se om senaste Mission Impossible eller Fast & Furious istället.
Citera
2026-08-09, 10:01
Medlem
Citat:

alltså jag tycker slutet är helt magiskt när man ser hur sårad och ledsna båda två är när det går upp för jeremy renners karaktär att hon visste precis vad som skulle hända och lät det ändå ske
Citera
2026-08-09, 10:27
Medlem
Oakenshields avatar
Mycket välgjord och visuellt snygg film, intressant story också med tidsaspekterna och den lilla skruven i det smått bitterljuva slutet.

Skönt att se nåt som inte är en massa sedvanligt fjantigt "Let's get out of here!"-trams.
Citera
2026-08-09, 14:22
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Visst, men i Oblivion tog de över. I Arrival var syftet Första kontakt. Klart det blir två olika slut. Vilket jag gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in