2024-05-09, 08:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kollade första avsnittet men fastnade inte så la ner den men kanske ska man ge den en chans till.
Är ingen seriefantast men gillar Billy Bob som är en riktigt bra skådis och kan göra de flesta roller.

Fuck me santa, fuck me santa🎅🎅
Citera
2026-09-16, 07:52
Medlem
Minns när jag såg trailer på denna 2016 och tänkte verkar bra. Nu 10 år senare såg ja första säsong och är inne på 3. Helsike va bra den är. Lätt bästa ja sett i år och kanske till å med lägger den till listan på absoluta favoriter. Fattar inte hur jag kunde ”glömma” bort den.

Den har allt jag gillar, röd tråd, bra skådisar, spännande och OFÖRUTSÄGBAR story, ett fåtal skumma karaktärer som nästan är klyschigt onda så man tänker wtf. Speciellt dom som är perfekta utåtsätt men som döljer ett mörker. I säsong 2 trodde ja de fanns ett sista avsnitt men ack nä helsike va förvånad jag blev då. En i tråden jämförde den med fargo och de ingen dålig jämförelse. Finns absolut likheter. Så gillar man fargo kmr man gilla denna. Men de räcker med att man gillar Billy Bob.

Kortfattat för er som inte sett serien. Billy Bob är advokat som tar sig an cases mot mäktiga människor och företag som han på pappret omöjligt kan vinna. Därav namnet golitah mot David tänker jag? Men de ör ingen vanlig ”advokatserie” utan snarare thriller/krim.
Citera
2026-09-16, 21:17
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Minns när jag såg trailer på denna 2016 och tänkte verkar bra. Nu 10 år senare såg ja första säsong och är inne på 3. Helsike va bra den är. Lätt bästa ja sett i år och kanske till å med lägger den till listan på absoluta favoriter. Fattar inte hur jag kunde ”glömma” bort den.

Den har allt jag gillar, röd tråd, bra skådisar, spännande och OFÖRUTSÄGBAR story, ett fåtal skumma karaktärer som nästan är klyschigt onda så man tänker wtf. Speciellt dom som är perfekta utåtsätt men som döljer ett mörker. I säsong 2 trodde ja de fanns ett sista avsnitt men ack nä helsike va förvånad jag blev då. En i tråden jämförde den med fargo och de ingen dålig jämförelse. Finns absolut likheter. Så gillar man fargo kmr man gilla denna. Men de räcker med att man gillar Billy Bob.

Kortfattat för er som inte sett serien. Billy Bob är advokat som tar sig an cases mot mäktiga människor och företag som han på pappret omöjligt kan vinna. Därav namnet golitah mot David tänker jag? Men de ör ingen vanlig ”advokatserie” utan snarare thriller/krim.

Ja, dom två första säsongerna var riktigt bra men sen spårade det ju helt ur. Kommer inte ihåg och det var från säsong 3 eller 4 som det blev vild experimentverkstad. Som jag förstått det fick Billy Bob lite väl fria tyglar och det blev väldigt flummigt.
Citera
2026-09-17, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Ja, dom två första säsongerna var riktigt bra men sen spårade det ju helt ur. Kommer inte ihåg och det var från säsong 3 eller 4 som det blev vild experimentverkstad. Som jag förstått det fick Billy Bob lite väl fria tyglar och det blev väldigt

flummigt.

Aeh fasen va trist. Såg verkligen inte det komma. Är på säsong 3 nästan i mitten. Och första 2 avsnitten va rätt flummiga. 2-3 utfyllnadsscener som inte gav serien någonting. Vi får se va som händer ändå så länge gillar jag 3 säsong. Men tkr 3 säsong påminner väldigt mkt om fargo serien för nu e de nästan lite för många skumma karaktärer med.
Citera
2026-09-18, 21:28
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Aeh fasen va trist. Såg verkligen inte det komma. Är på säsong 3 nästan i mitten. Och första 2 avsnitten va rätt flummiga. 2-3 utfyllnadsscener som inte gav serien någonting. Vi får se va som händer ändå så länge gillar jag 3 säsong. Men tkr 3 säsong påminner väldigt mkt om fargo serien för nu e de nästan lite för många skumma karaktärer med.

Jaha det var S3 som det började. Isåfall tror jag inte att jag ens såg S4. Som jag kommer ihåg det var det väldigt många helt omotiverade scener i säsong 3 där Bill Bob vandrar omkring och bara ser allmänt svårmodig ut i motljus. Eventuell handling hamnade helt i bakgrunden tyckte jag, det handlade bara om att Billy Bob knallar omkring och ser svårt ut i 20 minuter (kändes det som i alla fall) varje avsnitt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in