Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 17:07
Medlem
Forzos avatar
Verkar ha svårt att komma över 70 igen nu, ligger och pendlar runt 67-68. Tog hem lite mer vinst nu för precis som borskungen påpekar börjar fallhöjden bli rejäl...

EDIT: Och nu börjar den röra sig uppåt igen ja. Kan nog stänga över 70 idag ändå.
Senast redigerad av Forzo 2018-09-05 kl. 17:25.
Citera
2018-09-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Verkar ha svårt att komma över 70 igen nu, ligger och pendlar runt 67-68. Tog hem lite mer vinst nu för precis som borskungen påpekar börjar fallhöjden bli rejäl...

EDIT: Och nu börjar den röra sig uppåt igen ja. Kan nog stänga över 70 idag ändå.

Med tanke på den kraftiga uppgången på senaste är det väl ett ruggigt styrkebesked att den ligger o pendlar strax under ATH och inte går ner? Folk ligger kvar alt. att många vill in.
Har tagit ut vinst ett par gånger, både runt årsskiftet och nu på senaste. Gick in med mer när den låg som lägst för ca 2 månader sen
Citera
2018-11-23, 22:56
Medlem
F.Hansens avatar
Har gått in med ca 80 000:- in Canopy nu. Hoppas det lönar sig
Citera
2019-12-10, 13:52
Medlem
Skönt att man äntligen fått en ny VD sedan man gav Bruce kicken.
Citera
2022-10-12, 13:32
Medlem
Karlekskrigares avatar
Står väldigt lågt just nu, man kan nog göra en 30-50%ig vinst om man gmallar lite och daytradear. läget att köpa? Vad säger ni?https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/100319/canopy-growth-corp
Citera
2022-10-17, 18:18
Medlem
Fittfittas avatar
Jag har en hel del aktier i portföljen så saknar i stort sett ingen bransch, förutom cannabis som jag har funderat ett tag över om man kanske skulle ha. En lite post iaf Är Canopy Growth att föredra eller vilken är den bästa cannabisaktien? Någon som har koll?
Citera
2022-10-21, 15:21
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Jag har en hel del aktier i portföljen så saknar i stort sett ingen bransch, förutom cannabis som jag har funderat ett tag över om man kanske skulle ha. En lite post iaf Är Canopy Growth att föredra eller vilken är den bästa cannabisaktien? Någon som har koll?
Har haft både Canopy Growth och Tilray (TLRY) i min portfölj tidigare. Skulle jag gå in igen så skulle jag välja båda.
Men skulle jag endast välja en så skulle jag föredra TLRY.
Varför vet jag inte.... magkänsla.
Citera
2022-10-22, 16:55
Medlem
Samuraj-bertils avatar
Citat:

Glöm helt och hållet kanadensiska LPs. Kolla in amerikanska bolag medans kanadensiska bara förlorar pengar generar dessa bolag kvartal efter kvartal och eftersom det fortfarande är federalt olagligt så köper man in sig före banker, pensionsfonder osv. Dessa är dom 5 största i USA, räcker att ha dom i portföljen om man vill sova bra och lugnt om nätterna.

Curaleaf $CURA
Trulieve $TRUL
Cresco Labs $CL
Green Thumb Industries $GTII
Verano $VRNO
Citera
2022-10-22, 17:52
Medlem
Samuraj-bertils avatar
Citat:
Tråd kommer snart angående dom jag skrev, bara admin som ska godkänna! Enjoy! =)
Citera
2025-12-19, 08:44
Medlem
Karlekskrigares avatar
Bump! Någon som är med på uppgången just nu? Trump skrev igår på en exekutiv order som kan gynna cannabisföretagen på marknaden.. igår hade aktien stigit over 100% på en vecka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in