2016-08-05, 19:22
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
Hehe ja i alla fall om man ska ha lite "klass", bara maten kan uppnå i minst 200-300, lägg till ett par drinkar, kanske en bio, blommor, eventuella andra gåvor... kan bli en dyr historia, men personligen skulle jag aldrig genomgå exklusiva dejter för ett One night stand. Det är snarare något man gör för någon speciell man eller kvinna. (Notan för min första riktiga dejt med min karl, gick på ca 2300 kr p.g.a. biljetten från Danmark, vilket är rätt mkt pengar för mig). Tycker faktiskt synd om de män som konstant trampar på minorna när dom gör en all in...

Är du man eller kvinna? Oavsett, skit samma, jag kan (som kvinna) inte förstå att män år 2016 i ett jämställt sverige ställer upp på att betala allt under dejter och liknande. Jag skulle aldrig tillåta eller acceptera att en man betalade allt för mig.. Känns så otroligt förlegat, blir spyfärdig av den typen av golddigger-tjejer. Hoppas de dör ut alternativt kommer till insikt kring att pengar inte är allt.
Citera
2016-08-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Är du man eller kvinna? Oavsett, skit samma, jag kan (som kvinna) inte förstå att män år 2016 i ett jämställt sverige ställer upp på att betala allt under dejter och liknande. Jag skulle aldrig tillåta eller acceptera att en man betalade allt för mig.. Känns så otroligt förlegat, blir spyfärdig av den typen av golddigger-tjejer. Hoppas de dör ut alternativt kommer till insikt kring att pengar inte är allt.

Är en man så klart, hindrar väl inte mig från att vilja satsa på en minnesvärd första dejt med en annan man? Ångrar inte att jag offrade mig, även om det kanske kunde blivit billigare med ett mindre fascinerande val av matställen m.m. Han var väldigt svårfångad i början, bara att resa upp till Stockholm från Tyska gränsen var för honom svårt att planera in med hans taskiga ekonomi. Var ärligt talat bara ren tur att jag träffade honom på en Läderklubb i Köpenhamn. Så jag ställde upp på att betala utan vidare eftertanke. Är nog inte den enda killen som vågat lägga pengar på dejter... Nu lever vi tillsammans, köpt hus och har gift oss.

Skulle det däremot vart en typisk Stockholms snubbe så skulle det nog fått räcka med en drink. Special dates are for special people, problemet med gold diggers däremot är att dom låtsas vara "special" för förmåner och många män faller lätt för dom(speciellt om man inte har mycket att gå på förövrigt). Har själv fallit för en äkta gold digger, en riktigt snygg och trevlig kille som snärjde mig runt fingret och lyckades få mig att slösa pengar på honom. Hade tur att han visade sina mörka sidor väldigt tidigt, men en del av dessa är riktigt duktiga på att dölja deras intentioner och är man kär samt naiv så är det betydligt svårare att se igenom dessa beteenden. Min respons efter detta var att jag inte dejtar killar under 25, så nu landade jag med min gubbe som råkar vara 16 år äldre än mig själv, men bryr mig inte om det ett dugg.
Citera
2016-08-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-Malmo
Sveket känns väl för stort när en kvinna argumenterar för patriarkatet?!

Va, vadå patriarkat? Alla män har inte makt. Alla kvinnor är inte förtryckta. Att göra alla kvinnor till offer och mähän som är offer för ett patriarkat är knappast att kämpa för kvinnor.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in