Citat:
Ursprungligen postat av
strahatt
Min frågeställning kanske skulle ha varit:
Då jag beställt eskort-tjejer utomlands har det skett via agentur. I de fall jag varit ny kund hos agenturen har de önskat mitt namn, hotell och rumsnummer. De ringer sedan hotellet och ber dem koppla samtalet till mig/mitt rum för att se att det jag sagt stämmer. Detta behövs vanligtvis inte nästa gång man anlitar samma agentur.
Jag kan tänka mig att vissa hotell inte bara kopplar in ett samtal till ett rum hur som helst, så de kan nog ha en följdfråga till agenturen exempelvis, vem vill du prata med? Därav är det önskvärt att även få veta mitt namn, utöver rumsnumret.
Hur går det till i Sverige?
Jag tror att du håller på och oroar dig i onödan! I Sverige har jag aldrig som varande kund varit med om det förfarande som du beskriver. Svensk koplerilagstiftning tillåter inte förekomsten av agenturer utan som kund får du snällt försöka komma i kontakt med en eskort via telefon, sms eller e-mail och sedan komma överens om var och hur ni träffas. Vissa eskorter föredrar telefonkontakt, andra e-mail eller sms först.
Det är lite omständligare än via en agentur för alla eskorter är inte tillgängliga eller svarar överhuvudtaget inte. Dessutom ger systemet sämre säkerhet för eskorten, men svenska lagstiftare anser tydligen att detta är god feministisk politik ...