2023-05-05, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
My gjorde ju en väldigt omfattande undersökning av hela kroppen i höstas. Bland annat helkroppsundersökning med magnetkamera... Konstigt att dom inte kunde se att hon hade "en lös benbit" (flisa) efter den "svåra frakturen" (stukningen) hon ådrog sig innan Ölandsresan en gång.

(FB) Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen?
Just det, det var ju en stor fullständig undersökning med provtagningar, fystest, magnetkamera osv.
Då hittades ingen lös flisa i foten.
Hennes lögner är så pinsamma, det bästa vore om hon helt enkelt slutar drömma om att vara en influencer, pt, florist, trädgårdsmästare, fastighetsmagnat, kanske även avsäga sig vårdnaden över barn och hundar, samt upplöser äktenskapet men J...
Citera
2023-05-05, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Hon är riktigt dum i huvudet. Att hon inte hör själv hur märkligt det låter. Reagerade på att hon skrev att hon var förvånad hur något så litet kunde orsaka en skada? 60 kilo??? Hur litet? Det kan inte vara något litet! Men även det är en lögn.
My tycker att hon själv är så fantastisk så ingen kan finna ett fel på henne. För det finns inga tycker hon. Tänk bara då hon rabblar upp alla yrkestitlar och kunskaper som hon säger sig ha. Hon kan på riktigt inte ens bädda en säng.
Citat:
My gjorde ju en väldigt omfattande undersökning av hela kroppen i höstas. Bland annat helkroppsundersökning med magnetkamera... Konstigt att dom inte kunde se att hon hade "en lös benbit" (flisa) efter den "svåra frakturen" (stukningen) hon ådrog sig innan Ölandsresan en gång.

Hon är en pajas. Minns då hon fick den stukningen. Varannan dag gick hon obehindrat över stock och sten och nästa med kryckor. Allt berodde vart hon skulle och vem hon träffade. Hon hade alltid kryckor då hon var på stan och fikade för där syntes hon. Då la hon foten på stolar och bredde ut sig. Magnetkameran hade inte missat en lös benbit. Möjligtvis om den vandrat i blodomloppet och satt sig på tvären i huvudet på henne. Vilket kanske kan förklara en del. För hennes huvud blev väl inte röntgat.
Citera
2023-05-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Hon är riktigt dum i huvudet. Att hon inte hör själv hur märkligt det låter. Reagerade på att hon skrev att hon var förvånad hur något så litet kunde orsaka en skada? 60 kilo??? Hur litet? Det kan inte vara något litet! Men även det är en lögn.

Jag uppfattade det som att hon menade att hon inte förstår hur något så litet kan göra så ont. Alltså tån. Inte själva grejen hon tappade.

Men kanske jag som missuppfattade henne. Tyckte det lät roligt, spelar väl ingen roll hur liten en kroppsdel är, klart det gör ont om man skulle råka skära av toppen på fingret tex, trots att det vara är en liten bit 😅
Citera
2023-05-05, 12:36
Medlem
Citat:

Tur att vi har bättre minne än My, otur för henne 😁
Citera
2023-05-05, 12:51
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Hon är en pajas. Minns då hon fick den stukningen. Varannan dag gick hon obehindrat över stock och sten och nästa med kryckor. Allt berodde vart hon skulle och vem hon träffade. Hon hade alltid kryckor då hon var på stan och fikade för där syntes hon. Då la hon foten på stolar och bredde ut sig. Magnetkameran hade inte missat en lös benbit. Möjligtvis om den vandrat i blodomloppet och satt sig på tvären i huvudet på henne. Vilket kanske kan förklara en del. För hennes huvud blev väl inte röntgat.
Jo. Hjärnan röntgades (?) när hon hade migrän/hjärnblödning/stroke/tumörer och efter det gjordes helkroppsundersökning inklusive MRI...

Hon hänvisar till sin dyslexi när det passar. När hon bloggade för länge sen var det knappt några fel alls. Att det så ofta blir fel nu är nog på grund av alla dyslektiska kordinatorer hon tar till hjälp.

Grynet45 Det måste irritera My att hon inte hinner med att ändra sina texter innan dom visats upp i den här tråden.
Inte konstigt att det blir rörigt, hon måste vara halvt ihjälstressad - sover inte och klantar sig ständigt.

Är huvudet dumt får kroppen lida. 🤭
Senast redigerad av TPL 2023-05-05 kl. 12:54. Anledning: Tillägg.
Citera
2023-05-05, 13:10
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Jag uppfattade det som att hon menade att hon inte förstår hur något så litet kan göra så ont. Alltså tån. Inte själva grejen hon tappade.

Men kanske jag som missuppfattade henne. Tyckte det lät roligt, spelar väl ingen roll hur liten en kroppsdel är, klart det gör ont om man skulle råka skära av toppen på fingret tex, trots att det vara är en liten bit 😅
Precis så.

Jag förstår att folk blir upprörda, eftersom hon helt klart har för vana att överdramatisera det mesta för att skapa innehåll till sina kanaler. Och ibland verkar hon koka ihop rena lögner. Men den här gången vill jag ändå vara djävulens advokat en stund. Kan tycka att det överdramatiseras här inne också emellanåt. Ja, hon beter sig lite som en operadiva på scen mellan varven. Men att en bruten tå gör ont är ganska självklart. Att man kollar upp den hos doktorn tror jag också att många skulle välja att göra, inklusive jag själv. (Närakuten är helt korrekt val av vårdinstans i Täby kommun.) Jag skulle inte ha kunskaper nog att avgöra om det kan uppstå någon form av komplikationer och sånt vill man självklart undvika. Inte ologiskt att nerver kan komma i kläm, att små flisor kan ställa till med trassel osv.

Och även om hon har sagt att hon gjort "helkroppsundersökningar" med magnetröntgen så är jag ganska säker på att det inte med nödvändighet inbegrep hennes tår.

I sak har jag alltså inget att invända mot det hon säger nu. Även om jag tycker att dramaturgin i det hela är lite over the top.

Så, det var dagens torra vuxenkommentar.

Nu är jag nyfiken på hur det ska gå med lägenheten i helgen.
Citera
2023-05-05, 13:17
Medlem
Nu pratar vi inte om en flisa i tån/lös benbit. Utan det skulle härröra sig från en annan tidigare skada i foten. Vi som vet vi vet 😉
Senast redigerad av Grynet45 2023-05-05 kl. 13:20.
Citera
2023-05-05, 13:20
Avslutad
Har hon nallat lite mycket av cbd-oljan? Var den den som gjorde henne så ofokuserad att hon tappade en 60kg vikt rakt på tån, som bröts på två ställen och mosades/trasades sönder? Imponerande ändå att foten inte är svullen ens. Bra läkkött?
Citera
2023-05-05, 14:07
Medlem
Mytomanen köpte ett paket med röntgen och blodprover. Inte billigt men hon har ju gott om pengar....
Citera
2023-05-05, 14:09
Medlem
TPLs avatar
Vad får dig att tro att tån ens var bruten? Mys påstående?
Nerv i kläm? Vad skulle man ha gjort åt det? Skickat henne till neurokirurgen? Det går över när svullnaden går ner. Förresten såg hennes tå inte speciellt svullen ut. Blå så klart men hon rörde sig obehindrat av och till, det gjorde ont när det passade.
Världen är full av folk med lösa benflisor, luftgevärskulor, granatsplitter och annat smått och gott inbäddat i kroppen. Så länge det inte är till besvär kan man lämna det mesta helt utan åtgärd.
Mycket hittas av en slump till exempel vid obduktion eller som bifynd vid röntgen av annan anledning.

OM Mys tåhistoria är sann kunde hon lägga upp en maskad bild av texten från närakutsbesöket...
Citera
2023-05-05, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Mytomanen köpte ett paket med röntgen och blodprover. Inte billigt men hon har ju gott om pengar....
Ja, säg vad inte hon har köpt 🤣🤣😆
Citera
2023-05-05, 14:47
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Vad får dig att tro att tån ens var bruten? Mys påstående?
Nerv i kläm? Vad skulle man ha gjort åt det? Skickat henne till neurokirurgen? Det går över när svullnaden går ner. Förresten såg hennes tå inte speciellt svullen ut. Blå så klart men hon rörde sig obehindrat av och till, det gjorde ont när det passade.
Världen är full av folk med lösa benflisor, luftgevärskulor, granatsplitter och annat smått och gott inbäddat i kroppen. Så länge det inte är till besvär kan man lämna det mesta helt utan åtgärd.
Mycket hittas av en slump till exempel vid obduktion eller som bifynd vid röntgen av annan anledning.

OM Mys tåhistoria är sann kunde hon lägga upp en maskad bild av texten från närakutsbesöket...
Ja, jag har inte sett några bilder av några tår, så själva sanningshalten i historian lämnar jag därhän. Men någonting behövde hon ju visa upp på närakuten och filmen med hennes tjut när hunden klev på tån i soffan har jag sett. Den reaktionen var mycket skicklig, om det var skådespeleri. Så det tror jag inte att det var. Att hon skulle lägga upp någon slags journalanteckning som bevis verkar overkill. Hon skriver inte för oss på Flashback, utan för sin trogna läsekrets. Att tån gör mer ont mellan varven tror jag inte heller behöver vara lögn. Hålls den hyfsat fixerad och man har ätit värktabletter så känns det kanske rätt ok. Men råkar man stöta i den så känns det förmodligen helt annorlunda en stund.

Jag vet också att det är nån slags allmän sanning att man inte gör något åt brutna tår. Men samtidigt står det hos 1177 att man ska söka vård om man tror att man har brutit stortån. Såvitt jag förstod var det stortån det gällde hos My och således har hon agerat rätt utifrån den förutsättningen.

Vad hon kan tänkas hitta på/överdriva framöver återstår förstås att se. Mitt försvar av henne sträcker sig bara till besöket på närakuten, som jag tycker var helt relevant.

Det är förstås alldeles riktigt att åtskilliga benflisor m.m. kan lämnas utan åtgärd i kroppen. Samtidigt är det lika riktigt att den typen av skador också kan lämna kvarstående men om man inte gör något. En till mig närstående person fick lämna en idrottskarriär bakom sig av just det skälet. Så jag är kanske lite extra på tå ( ) med att det faktiskt kan vara lämpligt att låta en doktor avgöra vad som bör åtgärdas och i så fall när.

Själv hade jag helt enkelt gjort som My i det här fallet. Om tån är skadad. Vilket jag tror att den är. Skillnaden är bara att jag inte hade lagt upp det på sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in