2023-04-03, 20:10
Avslutad
Nu börjar renoveringen av nya lägenheten. https://postimg.cc/ph5TVMj5
Citera
2023-04-03, 21:48
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.

Fint att hon lägger ut målarnas grejer på nätet, undrar vad mer som finns i den obebodda lägenheten? Verktyg och inventarier och material och maskiner?
Citera
2023-04-04, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Fint att hon lägger ut målarnas grejer på nätet, undrar vad mer som finns i den obebodda lägenheten? Verktyg och inventarier och material och maskiner?
Ingen vet adressen till den nya bostaden. Det är hemligt. Nu säger hon på story att hon dragit ut allt skit som hon vill ha utanför butiken så nu får Caroline ta över. Själv drar hon till frissan. Förmodar att sen går hon hem och rullar runt i soffan tills det är dags att ta in grejerna igen. Ta ut och ta igen är hennes jobb. Resten sköter Caroline.
Senast redigerad av Tova. 2023-04-04 kl. 09:59.
Citera
2023-04-04, 10:00
Avslutad
Hon fortsätter att kalla sin PT-studio för gym, något som länge länge var aja baja! Hon rättade alla som sa gym för det är det inte, det är en PT-studio och inget annat! Men inte längre, tydligen.

Undrar om hon ställer ut blommor och grejer på plats utomhus som egentligen hör till PT-studiolokalen. Det ser ut som att hon brer ut sig mer än vad som motsvarar affärens bredd så att säga.
Citera
2023-04-04, 11:15
Avslutad
Jag skulle aldrig kunnat köpa något av detta för att ge till present till någon. Jag hade skämts ihjäl. https://postimg.cc/zLY6THD0
Citera
2023-04-04, 12:41
Avslutad
Citat:
Jag skulle aldrig kunnat köpa något av detta för att ge till present till någon. Jag hade skämts ihjäl. https://postimg.cc/zLY6THD0
En blomsteraffär där allt är deppigt, varför inga färger? Allt i trista nyanser av unk. Inte ens nu till påsk, då färger exploderar runt om.
Hur kan hon inte ha näringsförbud?
Har hon ens granskats, gällande reklam, utlovade gåvor osv?
Vad hände med kaffemaskinen till pt-studion? Hon sitter alltsomoftast med termos.
Undrar om hennes olika verksamheter har de tillstånd som krävs? Varför bor Jonas i egen lägenhet?
Så många frågor, men inga svar.
Snart utökar hon väl med café..
Hon skräpar ner något enormt. Man behöver tillstånd för att ens ha en gatupratare, hon kör sitt race.
Gränslös.
Vad har hänt med hennes samarbetspartners?
Inte många kvar.
Dom verkar gå åt, liksom vänner, bilar, prylar... det enda som består är hennes utblommade tulpaner...jag tycker det ser riktigt tragiskt ut med hennes blomsterarrangemang.
Citera
2023-04-04, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
En blomsteraffär där allt är deppigt, varför inga färger? Allt i trista nyanser av unk. Inte ens nu till påsk, då färger exploderar runt om.
Vad hände med kaffemaskinen till pt-studion? Hon sitter alltsomoftast med termos.
Undrar om hennes olika verksamheter har de tillstånd som krävs? Varför bor Jonas i egen lägenhet?
Hon skräpar ner något enormt. Man behöver tillstånd för att ens ha en gatupratare, hon kör sitt race.
Gränslös.
Inte många kvar.
Dom verkar gå åt, liksom vänner, bilar, prylar... det enda som består är hennes utblommade tulpaner...jag tycker det ser riktigt tragiskt ut med hennes blomsterarrangemang.
Du har så rätt. Samma kaos som alltid. Inga svar på någonting. Men något som var roligt var att se dig i tråden igen. 👍❤️
Citera
2023-04-04, 13:57
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Gränslös.
Inte många kvar.
Många intressanta frågor. Det här med makens bostad sticker ut lite extra för mig. Vad har jag missat angående detta?

Man får ju absolut ha varsin bostad trots att man är gifta. (Även om en del hyresvärdar inte accepterar det.) Detta är alltså en bostadsrätt, men den verkar inte vara till salu? Det nya boendet de (eller bara My?) har köpt, är det tänkt att vara åt dem bägge? Ska han behålla sitt boende och i så fall varför? Nu är ju två personer till folkbokförda där - ett par i 30-årsåldern. Hur länge har de bott där? Föreningen borde inte acceptera evighetsuthyrningar i andra hand. Undrar hur han har förklarat detta för dem? Provbor han med sin fru alltså? Eller vad har han för motivering till uthyrningen?

För övrigt verkar det inte vara något vidare flådigt boende om man är världsberömd artist. Ser inte hur stor lägenheten är, men ett 50-talshus vid E18 andas inte direkt lyx för mig. Då känns Markoolios sjötomt lite vassare. (Nä, man får bo precis hur man vill och prioritera som man behagar. Men jag tänker att om han försörjer sin fru och hennes extravaganta företagsvanor så känns det lite konstigt alltihop. Är hans plånbok jättestor så döljer han det bra.)
Citera
2023-04-04, 14:12
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Men hur kan man dra igång en renovering utan att ha den första bostaden såld än? Hur tänker människan och hur i hela fridens dar ser hennes plånbok ut egentligen?? Den första bostaden är ju belånad dessutom?

Jag begriper ingenting. Men hon har alltså fått tillträde till den nya lägenheten? Jag skulle vara i upplösningstillstånd av panik om jag stod med två lägenheter och insåg att jag helt enkelt inte lyckas sälja den jag måste bli av med.
Citera
2023-04-04, 15:09
Medlem
Då var frisörbesöket klart. Mörkare och kort lugg igen.
Och träningskläderna var på såklart. Visst, såna byxor är väldigt sköna men hon tar det för långt 😅 hos frisör, på restaurang, i blombutiken, när hon handlar..

Var det mening att hon bara skulle ha musik på utan att man skulle höra henne tror ni? Varför filmade hon när hon gick och pratade så länge när man ändå inte hörde henne? Ville se klart hela klippet för att inte missa något men kändes som en evighet 😂

Gör hon någonsin iordning sitt hår? Alltså fönar, gör lockar, plattar eller något? Ser ofta ut som att hon somnat med blött hår eller bara har det uppsatt.
Känns som enda gången man ser henne med fixat hår är efter frisören.
Eller så tänker jag bara på hennes hår när det ser otvättat och fettigt ut typ, så kanske brukar vara fönat och lockat men att jag inte tänker på det då för det inte sticker ut haha
Citera
2023-04-04, 15:11
Medlem
Citat
Trådens fortsatta existens håller sig fast i en skör tråd.

Har utsikterna förändrats sedan Mods skrev ovanstående ?
Citera
2023-04-04, 15:48
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ingen vet adressen till den nya bostaden. Det är hemligt. Nu säger hon på story att hon dragit ut allt skit som hon vill ha utanför butiken så nu får Caroline ta över. Själv drar hon till frissan. Förmodar att sen går hon hem och rullar runt i soffan tills det är dags att ta in grejerna igen. Ta ut och ta igen är hennes jobb. Resten sköter Caroline.
Till frissan var hon ju på väg förra veckan efter besöket hos "psykologen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in