2022-06-22, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
Tänk vilken slump att Elin Kjos uttryckt sig typ precis så tidigare. 😇

Se där ja… 😁

Var det inte My, som av hänsyn till hennes son inte ville gå in på detaljer?..

Ändå så skriver hon mer och mer utförligt och drar de värsta scenariot. Att vara ”halvsides förlamad” och tvingas gå med rullator i 2 veckor, vad har det med cystor på sköldkörteln att göra?

Nä du My, va glad att sjukvårdspersonal har tystnadsplikt annars skulle de nog vilja säga ett och annat.
Citera
2022-06-22, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Såg bilden nu. Hennes personnummer syns klart och tydligt. Nuförtiden går det att ta reda på om man är nyfiken men det är onödigt att skylta med det som hon gör.

Ähh, iom att det är så enkelt att ta reda på någons fullständiga personnummer (ett samtal bort till skatteverket) så är det väl egentligen skitsamma om det råkar synas på en bild?

Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Se där ja… 😁

Var det inte My, som av hänsyn till hennes son inte ville gå in på detaljer?..
Ändå så skriver hon mer och mer utförligt och drar de värsta scenariot. Att vara ”halvsides förlamad” och tvingas gå med rullator i 2 veckor, vad har det med cystor på sköldkörteln att göra?

Det är väl ett sätt för henne att på något sätt förhålla sig till situationen och börja bearbete det hon nu går igenom. Naturligtvis har de redan pratat mer om detta mkt mer i den närmsta familjen men det är ju inget syfte i att alla utomstående vet mer än vad familjen vet samtidigt som Influencers lever under pressen att hålla sig aktuella och intressanta.
Citera
2022-06-22, 09:19
Avslutad
Nu berättar hon i story att L är på väg till Öland och hon väntar på svar från sin läkare. Tycker hon är sig lik sen tiden hon babblade i story hela tiden. Och såklart fick hon 900kr i parkeringsböter på gula faran.
Citera
2022-06-22, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Det är väl ett sätt för henne att på något sätt förhålla sig till situationen och börja bearbete det hon nu går igenom. Naturligtvis har de redan pratat mer om detta mkt mer i den närmsta familjen men det är ju inget syfte i att alla utomstående vet mer än vad familjen vet samtidigt som Influencers lever under pressen att hålla sig aktuella och intressanta.

Bearbeta vad? Att mappen med tyck-synd-om-mig börjar sina och utan klinkers eller annat finns inge content som man ska ha som flunsa?

Trams..

Men hon ligger topp i skvaller på flashback! Borde hon få lite kredd för.
Citera
2022-06-22, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Bearbeta vad? Att mappen med tyck-synd-om-mig börjar sina och utan klinkers eller annat finns inge content som man ska ha som flunsa?

Trams..

Men hon ligger topp i skvaller på flashback! Borde hon få lite kredd för.
Det kan hon skiva i sitt CV. Ligger i topp i skvaller på flashback Då för en gångs skull ljuger hon inte.
Citera
2022-06-22, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Ja det är rimligt att ha ett stort vitt plåster på halsen i typ 2 år för att ärret ska bli tjusigt 😜
En vettig människa tejpar med hudfärgad kirurgtejp.

Plåstret sitter högst troligt där efter en biopsi. Då måste de hål som blir när man plockar ut innehåll ur en tumör täckas tills man får klartecken att ta bort det. Och - det borde hon fått men vad vet jag 🤷🏼‍♀️. I detta fallet har det med biopsin att görs, ej ärr.
Citera
2022-06-22, 11:34
Medlem
TPLs avatar
Hon sitter i bilen och gnäller över hur dyr frukosten var på flygplatsen... Hon drack som vanligt latte, duger inte med en slät kopp svart, och till den en liten folieklädd chokladbit.
("har svårt att hålla vikten"...) Varför äter dom inte frukost hemma? Billigare och bättre.

Tur att hon hade rejält med plåster på, solen kan ju dyka upp på den gråsvarta himlen.

Hon har använt fel parkeringsapp vid Bromma flygplats och fått en bot på 900 + avgifter. Virrpannan borde inte vara ute i trafiken.

Stryker bort en osynlig tår och säger att hon för sonens skull hållit ihop hemma.
Hon sitter och funderar på vad hon ska göra för att skingra tankarna och ett av alternativen är att ta en kaffe med nån hon tycker om... Knappast en slät kopp svart. (ni vet "kalorier in, kalorier ut"). Alternativt åka till "studion" och köra ett pass med gummiband...
Att gå långpromenad med hunden, läsa (som hon börjat med nyligen), städa, röja upp på uteplatsen eller ta hand om alla onlineklienter är tydligen inte på tapeten. Fika, fika, fika. Sötsug? Finns en känd kostrådgivare som kan hjälpa dig med det.
Citera
2022-06-22, 11:44
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malla68
Plåstret sitter högst troligt där efter en biopsi. Då måste de hål som blir när man plockar ut innehåll ur en tumör täckas tills man får klartecken att ta bort det. Och - det borde hon fått men vad vet jag 🤷🏼‍♀️. I detta fallet har det med biopsin att görs, ej ärr.
Det har skurits för att plocka en bit. Då måste hon ha plåstret i 2 år säger doktor Temporär. 😁
Citera
2022-06-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hon sitter i bilen och gnäller över hur dyr frukosten var på flygplatsen... Hon drack som vanligt latte, duger inte med en slät kopp svart, och till den en liten folieklädd chokladbit.
("har svårt att hålla vikten"...) Varför äter dom inte frukost hemma? Billigare och bättre.

Tur att hon hade rejält med plåster på, solen kan ju dyka upp på den gråsvarta himlen.

Hon har använt fel parkeringsapp vid Bromma flygplats och fått en bot på 900 + avgifter. Virrpannan borde inte vara ute i trafiken.

Stryker bort en osynlig tår och säger att hon för sonens skull hållit ihop hemma.
Hon sitter och funderar på vad hon ska göra för att skingra tankarna och ett av alternativen är att ta en kaffe med nån hon tycker om... Knappast en slät kopp svart. (ni vet "kalorier in, kalorier ut"). Alternativt åka till "studion" och köra ett pass med gummiband...
Att gå långpromenad med hunden, läsa (som hon börjat med nyligen), städa, röja upp på uteplatsen eller ta hand om alla onlineklienter är tydligen inte på tapeten. Fika, fika, fika. Sötsug? Finns en känd kostrådgivare som kan hjälpa dig med det.
När jag opererade ett stort område över hela halsen blev jag tillsagd att när tejpen de satte efter operationen släppte så skulle jag inte sätta dit något nytt förband , såg rätt obehagligt ut eftersom såret var så stort . Blev rekommenderad att skydda området enbart när jag var var ute i ordentlig sol för att få finare ärr
Citera
2022-06-22, 11:55
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
När jag opererade ett stort område över hela halsen blev jag tillsagd att när tejpen de satte efter operationen släppte så skulle jag inte sätta dit något nytt förband , såg rätt obehagligt ut eftersom såret var så stort . Blev rekommenderad att skydda området enbart när jag var var ute i ordentlig sol för att få finare ärr
Ja, samma råd jag fick efter operationen i ansiktet. Zinkpasta vid stark sol. Anhörig opererade bort stora delar av sköldkörteln. Långt snitt som inte krävde nåt ytterligare efter att det läkt ihop. Sas inte ett pip om sol. Syns inget av ärret nu om man inte kommer jättenära och vet att det finns där.
Tur att vi har doktor Temporär i tråden. Hen vet minsann hur sår ska skötas. 👍
Citera
2022-06-22, 12:10
Medlem
Från 2016. Ränderna går aldrig ur en tiger..

Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
My kanske råkade skriva något som var sant på sin blogg...

Hade My gått med rullator hade vi sett minst fem stories och 10 inlägg.
Förstå vilka sympati och styrkekramar det skulle genererat.
Citera
2022-06-22, 12:22
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Hade My gått med rullator hade vi sett minst fem stories och 10 inlägg.
Förstå vilka sympati och styrkekramar det skulle genererat.
Syns den inte så finns den inte.
Men hon gör tvärtom ibland. Som när hon låg "hemma" med "migrän" med en kofta över bröstet. Koftan var märkt med namnet på tvätteriet region Stockholm använder sig av (märkningen visade att den tillhörde vården), antingen var hon inlagd eller har snott koftan vid tidigare besök. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in