2021-09-01, 12:30
Medlem
Finns i story!
Citera
2021-09-01, 13:40
Medlem
På hennes story.

Grabbben står o lagar någon mat. Förmodligen är han jävulskt trött på att inte få någon riktigt mat alt. Äggmackor på vitt formbröd som mamma har förberett dagen innan.

Snacka om att inte lägga ner något kärlek i maten till sitt barn.
Citera
2021-09-01, 14:33
Medlem
TPLs avatar
Hon påstår att hon är utbildad PT men har själv en PT som står och rättar henne när hon gör sina övningar.
"- Upp med armbågarna! Raka armar!"

Hon uppmuntrar folk att använda appen Lifesum för att nå sina mål. Själv har hon använt den länge men kämpar ändå som ett djur för att gå ner i vikt.
Appen kostar "bara" 16 kronor per dag. "Bara" 5840 kronor per år, pengar man kan köpa mat för.
Hon säger ju att viktnedgång endast handlar om att göra av med fler kalorier än man stoppar i sig så varför behövs en app?
Tror hon på allvar på sitt eget trams?
Citera
2021-09-01, 15:47
Avslutad
Stockholm är charmigt på många sätt. Men just nu är jag lite feed up , på det ytliga ”kind pussas” klimatet där inne. Ytligheten av falska influenserna /media profiler som vänder kappan efter vinden. Sårar varandra medvetet, skriker högst för att få ”synas & höras” med en eventuell mingelbild i någon av dom kända magasinen. Blääääää🤢🥴 ( OBS!! Det finns såklart undantag och genuina människor även i dessa kretsar… även om dom är i kraftig minoritet )

Just nu, och en bra tid tillbaka så står ”det där” klimatet mig upp i halsen. Falska leenden, kindpussar och skitsnack bakom ryggen är jag inte ett dugg intresse av.

Återigen, finns naturligtvis undantag. Det finns många av dessa ”profiler” som är mina genuina vänner ❤️
Nu är ett tycka synd om inlägg på bloggen. Nu har väl flunsorna upptäckt vilken bluff hon är . Så nu blir hon inte bjuden längre och måste vinkla det till sin fördel.
Citera
2021-09-01, 16:09
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Stockholm är charmigt på många sätt. Men just nu är jag lite feed up , på det ytliga ”kind pussas” klimatet där inne. Ytligheten av falska influenserna /media profiler som vänder kappan efter vinden. Sårar varandra medvetet, skriker högst för att få ”synas & höras” med en eventuell mingelbild i någon av dom kända magasinen. Blääääää🤢🥴 ( OBS!! Det finns såklart undantag och genuina människor även i dessa kretsar… även om dom är i kraftig minoritet )

Just nu, och en bra tid tillbaka så står ”det där” klimatet mig upp i halsen. Falska leenden, kindpussar och skitsnack bakom ryggen är jag inte ett dugg intresse av.

Återigen, finns naturligtvis undantag. Det finns många av dessa ”profiler” som är mina genuina vänner ❤️
Nu är ett tycka synd om inlägg på bloggen. Nu har väl flunsorna upptäckt vilken bluff hon är . Så nu blir hon inte bjuden längre och måste vinkla det till sin fördel.
Är det fetade Mys text? Framgår inte riktigt.
Citera
2021-09-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Är det fetade Mys text? Framgår inte riktigt.
Ja, hennes ord från bloggen idag. Hon ska sälja möbler, kläder och cyklar. Okey.. Bara att köpa Nytt, hon har råd tydligen. Och grabben sitter, på en bild i inlägget, med en torr äggmacka.. Helt otroligt. Inte undra på att han vill laga mat!
Citera
2021-09-01, 18:43
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
På hennes story.

Grabbben står o lagar någon mat. Förmodligen är han jävulskt trött på att inte få någon riktigt mat alt. Äggmackor på vitt formbröd som mamma har förberett dagen innan.

Snacka om att inte lägga ner något kärlek i maten till sitt barn.
Det ska gå snabbt, för jobbigt är det att tillaga något ordentligt så gossen får riktig näringsrik mat.
Citera
2021-09-01, 19:18
Medlem
Inte var inlägget om killen i kalsongerna så hemskt mycket att hetsa upp sig för bortsett från att man lagar inte mat i kalsonger med risk att bränna sig och man slafsar inte ner skeden tillbaks i grytan när man smakat. Inte ens hemma!
Sen tycker jag matordningen hemma hos My är under all kritik.
Äggmackor till sonen och torr kyckling till henne
Hon som ska lära andra att äta rätt kanske skulle börja själv.
Laga från grunden, middagar som de kan äta gemensamt och lägga till lite grönt för sonens skull.
Citera
2021-09-01, 19:27
Medlem
TPLs avatar
Hon har sålt hatthyllan och skohyllan till den som köpte radhuset. Jag hade lämnat det hellre än att kräva betalt. Skulle skämmas att ens tänka tanken.
Hon skrev att det var för att inte lämna fula hål i väggen som hon ville undvika att ta bort sakerna.
Har själv blivit mer eller mindre avkrävd pengar för heltäckningsmattor i en HR jag flyttade in i. Kontrade med att dom i så fall fick ta med sig mattorna. Det gjorde dom inte.

My försöker mjölka ur allt som går. Förstår inte varför cyklarna måste säljas. En PT i bil.
Efter flytten är det nog slut med hundpromenaderna för jycken kan rasta sig själv på uteplatsen hädanefter. Såg att hon postat samma hundrastningsbild igen på bloggen, tredje gången.
Citera
2021-09-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sifella
Inte var inlägget om killen i kalsongerna så hemskt mycket att hetsa upp sig för bortsett från att man lagar inte mat i kalsonger med risk att bränna sig och man slafsar inte ner skeden tillbaks i grytan när man smakat. Inte ens hemma!
Sen tycker jag matordningen hemma hos My är under all kritik.
Äggmackor till sonen och torr kyckling till henne
Hon som ska lära andra att äta rätt kanske skulle börja själv.
Laga från grunden, middagar som de kan äta gemensamt och lägga till lite grönt för sonens skull.

OM jag nu skulle behöva en PT så hade jag inte valt MY. Hon känns inte seriös, varesig med kost eller träning.

Sen har jag svårt med att hon är så gränslös. Naturligtvis är det hemskt att grabben blev mobbad, att My har problem med sin psykiska hälsa och problem att hitta bostad. Men vill jag som betalande kund veta detta? Nej jag tycker inte det, lika lite som jag behöver veta min frisörs problem, jag har nog med mina egna
Citera
2021-09-01, 21:59
Avslutad
Att en PT har en PT är inte helt ovanligt. Även en PT kan behöva någon som ser på en utifrån, ser hur man utför övningarna, nån som peppar o s v.

Men nej generellt är hon inte direkt någon bra förebild för sin bransch.
Citera
2021-09-02, 20:39
Medlem
Pale Riders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Så enkelt! Då behöver man alltså ingen PT eller coach, bara att se till att göra av med fler kalorier än man stoppar i sig. 👋

Från Mys blogg
Så varför är hon oformligt plufsig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in