Citat:
Ursprungligen postat av
Grynet45
"Helt ärligt! Jag är stolt över mig själv och att jag vågar, att jag lever min dröm och skapar det liv som jag vill ha!
Att istället för att låta det ena utesluta det andra så hittar jag ett sätt att kombinera 🦋"
Så skrev My inför öppnandet av
blombutiken. Bra med drömmar men i verkligheten måste debit o kredit gå ihop dvs måste kunna ta ut lön för att kunna försörja sig. Undrar om hon kollat kundunderlaget på något sätt innan hon drog igång? Tveksamt.
Det hon har dragit på sig är en massa stress och mer lär det bli. Kostnader för hyra, löner, inköp kvarstår tills ev. någon tar över hyreskontraktet.
Hon verkar ju de senaste halvåret eller så ha överköpt sig på allt möjligt. Beställt massor med blommor som hinner vissna, eller större växter som ingen köper har hon tagit hem. Alla prylar Ernstgrejer och annat är ju också säsongsvaror. De kan inte stå där som hyllvärmare år efter år tills de blir antika.
Det är som hon tänkt att har hon mycket blommor och prylar så drar det kunder. Och så gjorde det inte det, inte tillräckligt i alla fall.