Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-10, 21:01
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Är dr Alban någon form av en god man för Jonas och My?
Han är stenrik så jag gissar att Mytomanen försöker få över lite till sin egen plånbok. På ett eller annat sätt. Hoppas han inte låter sig luras alltför mycket. Hon har kallas honom för deras bollplank som alltid ställer upp när något behöver diskuteras. Albyl är nog bara en alldeles för snäll vän till paret.
Citera
2024-08-11, 08:59
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Han är stenrik så jag gissar att Mytomanen försöker få över lite till sin egen plånbok. På ett eller annat sätt. Hoppas han inte låter sig luras alltför mycket. Hon har kallas honom för deras bollplank som alltid ställer upp när något behöver diskuteras. Albyl är nog bara en alldeles för snäll vän till paret.
Fast My och Jobas, framförallt My, har varit bollplank för doktorn. Hur skulle han klara sig utan My?

Från hennes blogg 30/8 förra året:
"Alban har under ett års tid byggt om ett hus på Lingö. Från koja till slott kan man säga 😅. En resa vi följt från start tills nu. Åkt fram och tillbaka och varit bollplank under tiden. Senaste veckan kom avenboks häcken på plats. Festen var lyckad och vi hade jätte trevligt! Ni få se bilder ifrån festen vid ett senare tillfälle."
Citera
2024-08-11, 10:06
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Fast My och Jobas, framförallt My, har varit bollplank för doktorn. Hur skulle han klara sig utan My?

Från hennes blogg 30/8 förra året:
"Alban har under ett års tid byggt om ett hus på Lingö. Från koja till slott kan man säga 😅. En resa vi följt från start tills nu. Åkt fram och tillbaka och varit bollplank under tiden. Senaste veckan kom avenboks häcken på plats. Festen var lyckad och vi hade jätte trevligt! Ni få se bilder ifrån festen vid ett senare tillfälle."
Albyl behöver inte ha en falsk kvinna och hennes mähä till man att bolla sina problem med. Det duger dom inte till. Däremot tvärtom.
Citera
2024-08-11, 14:38
Medlem
Hur kommer det sig att tråden står lite stilla nu när det har hänt så mycket med hennes ekonomi?

Någon som vet hur mycket lån hon har på lägenheten, eller är det en hyresrätt hon har nu?

Tänker på den försvunna cykeln, kan den ha inbringat något som försvunnen. Trots att den återfanns.

Var bor maken?

Har hon bostadsbidrag? Hur ser hela hennes jävla ekonomi ut nu? För när något börjar krångla brukar det leta sig ut på fler ställen i ens liv. Har hon slutat äta på Pont? Vad händer?
Citera
2024-08-11, 15:07
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hur kommer det sig att tråden står lite stilla nu när det har hänt så mycket med hennes ekonomi?

Någon som vet hur mycket lån hon har på lägenheten, eller är det en hyresrätt hon har nu?

Tänker på den försvunna cykeln, kan den ha inbringat något som försvunnen. Trots att den återfanns.

Var bor maken?

Har hon bostadsbidrag? Hur ser hela hennes jävla ekonomi ut nu? För när något börjar krångla brukar det leta sig ut på fler ställen i ens liv. Har hon slutat äta på Pont? Vad händer?
Inget nytt, eftersom hon ligger lågt. Att lokalen är till salu håller hon tyst om. Hon var på en annan krog igår. Hon får väl smida lite nya planer . Jobas är kvar hos henne, dum som har är.
Citera
2024-08-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Inget nytt, eftersom hon ligger lågt. Att lokalen är till salu håller hon tyst om. Hon var på en annan krog igår. Hon får väl smida lite nya planer . Jobas är kvar hos henne, dum som har är.

Okej, tack för infon. Det är lugnet för stormen då. För nu har vi nog kommit till vägs ände vad gäller den ekonomiska frigjordheten. Undrar hur hon ska må när hon tappat allt det som hon tycker har gjort henne till en framgångsrik kvinna, gym, blomster och pryttelbutik, äter ute, har städerska och flyttar en gång i kvarten som ett led i en bostadskarriär.
Citera
2024-08-11, 16:26
Medlem
"Helt ärligt! Jag är stolt över mig själv och att jag vågar, att jag lever min dröm och skapar det liv som jag vill ha!

Att istället för att låta det ena utesluta det andra så hittar jag ett sätt att kombinera 🦋"

Så skrev My inför öppnandet av
blombutiken. Bra med drömmar men i verkligheten måste debit o kredit gå ihop dvs måste kunna ta ut lön för att kunna försörja sig. Undrar om hon kollat kundunderlaget på något sätt innan hon drog igång? Tveksamt.
Det hon har dragit på sig är en massa stress och mer lär det bli. Kostnader för hyra, löner, inköp kvarstår tills ev. någon tar över hyreskontraktet.
Senast redigerad av Grynet45 2024-08-11 kl. 16:28.
Citera
2024-08-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
"Helt ärligt! Jag är stolt över mig själv och att jag vågar, att jag lever min dröm och skapar det liv som jag vill ha!

Att istället för att låta det ena utesluta det andra så hittar jag ett sätt att kombinera 🦋"

Så skrev My inför öppnandet av
blombutiken. Bra med drömmar men i verkligheten måste debit o kredit gå ihop dvs måste kunna ta ut lön för att kunna försörja sig. Undrar om hon kollat kundunderlaget på något sätt innan hon drog igång? Tveksamt.
Det hon har dragit på sig är en massa stress och mer lär det bli. Kostnader för hyra, löner, inköp kvarstår tills ev. någon tar över hyreskontraktet.

Hon verkar ju de senaste halvåret eller så ha överköpt sig på allt möjligt. Beställt massor med blommor som hinner vissna, eller större växter som ingen köper har hon tagit hem. Alla prylar Ernstgrejer och annat är ju också säsongsvaror. De kan inte stå där som hyllvärmare år efter år tills de blir antika.
Det är som hon tänkt att har hon mycket blommor och prylar så drar det kunder. Och så gjorde det inte det, inte tillräckligt i alla fall.
Citera
2024-08-12, 13:44
Har hon gett upp nu? Inga öppettider eller nya inköp visar hon. Skönt för alla grannar att slippa skramlet av vagnarna isf.
Citera
2024-08-12, 14:42
Medlem
TPLs avatar
31/7 skrev hon
"Blomsterbutiken är extremt krävande och stressen har varit enorm sista 1.5 året Lägg till 2 lägenhetsförsäljningar ( = 26 visningar 🙈 🔫 ) och 2 flyttar på det "

Nu är det nya visningar men nu gäller det lumpboden. OM det överhuvudtaget är nån som är intresserad. Hoppas hon får ha kvar sitt skötebarn. 🤭
Citera
2024-08-12, 15:18
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
31/7 skrev hon
"Blomsterbutiken är extremt krävande och stressen har varit enorm sista 1.5 året Lägg till 2 lägenhetsförsäljningar ( = 26 visningar 🙈 🔫 ) och 2 flyttar på det "

Nu är det nya visningar men nu gäller det lumpboden. OM det överhuvudtaget är nån som är intresserad. Hoppas hon får ha kvar sitt skötebarn. 🤭
Klart det blev för jobbigt för henne som inte gillar att jobba. Eventuella intressenter borde varnas. Tänk på… Tänk på… Tänk på… En lista med råd borde nog personen isf behöva.
Citera
2024-08-12, 19:01
Medlem
TPLs avatar
Är hon i Kalmar nu plötsligt? 🤔

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1vdHAxLTEuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3Q1MS4yOTM1MC0xNS80NTQ3NTI4MTBfODc2MDYxODc 3NzcwOTkxXzYzMjQxNTcxNDYxNTkyMDc4Njlfbi5qcGc/c3RwPWRzdC1qcGdfZTM1X3AxMDgweDEwODBfc2gwLjA4Jl9uY1 9odD1zY29udGVudC1vdHAxLTEuY2RuaW5zdGFncmFtLmNvbSZf bmNfY2F0PTExMSZfbmNfb2hjPUNSeEJNMWtWLXd3UTdrTnZnRU x6N3BKJmVkbT1BSGxmWkh3QkFBQUEmY2NiPTctNSZvaD0wMF9B WUJXTThsUHFhU1FwQnBRZk81MnV0ZW82bFhkYkNJRFZHZkdmOG FKMzBLaVpRJm9lPTY2QzAwQUM5Jl9uY19zaWQ9ZDhkMDJi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in