2023-11-28, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maputo
Frågan är, hur kunde hon ha kapital och redovisad årsinkomst när hon skaffa gymnastiksalen "Strong Mamas"? Visst hon har tillgångar med alla hennes fastigheter som hon fått i gåva, men nej. Jag ser bara att fröken My Martens Wesslander åker dit för grovt ekobrott
Hoppas du har rätt. Nån jäkla ordning får det vara på hennes fifflande. 6 månaders fängelse på en anstalt med bara grönsaker och fisk är ett lagomt straff för henne..
Citera
2023-11-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Hoppas du har rätt. Nån jäkla ordning får det vara på hennes fifflande. 6 månaders fängelse på en anstalt med bara grönsaker och fisk är ett lagomt straff för henne..
Ekobrott klassas som det grövsta brottet i svensk lagstiftning. Så hon borde få minst 10 år på en anstalt tillsammans med brottslingar som Arboga-kvinnan eller något liknande.
Citera
2023-11-28, 16:29
Avslutad
Citat:
Ekobrott klassas som det grövsta brottet i svensk lagstiftning. Så hon borde få minst 10 år på en anstalt tillsammans med brottslingar som Arboga-kvinnan eller något liknande.
10 år är väl lite väl hårt. 🤔
Citera
2023-11-28, 17:15
Avslutad
Citat:
Hon går bara i pappas fotspår.
Han hade trubbel med ekobrottsmyndigheten i samma veva som My blev ägare till "huset" om jag inte minns fel...

Förövrigt, se vilken fin linkedin hon skapat

Citat:
Om
Entreprenör sedan 17 års ålder.

Byggt upp en handelsträdgård My’s Blommor Öland . Samtidigt som jag parallellt med denna bedrev grossist verksamhet export /imorgon mellan Holland Sverige . Små som stora kunder. Privata butiker, ICA, Buketten m.f. Tidsperiod 2006- 2016 .

Sociala medier / marknadsstrateg

Driver sedan 10 år tillbaks en livsstilblogg som hängt med sida vid sida med alla uppdrag genom åren. Jag använder mina egna plattformar så som blogg och Instagram för att marknadsföra mina egna verksamheter.

Jag tar då och då på mig tidsbegränsade konsultuppdrag där jag kliver in i andra bolag för att sätta en marknadsstrateg och socialamedia struktur.
Både som Brand Manager och marknadschef.

Alltifrån rekrytering, planering, bygga team, content creating, affiliate upplägg, uppföljning med en struktur för att maximera både konvertering och branding. Allt inom PR och marknadsföring. Inklusive pressfrukost och event.

Hälsoinspiratör - Coach

www.Strongmamas.se

Jag jobbar som coach både online och fysiskt.
Jag jobbar dagligen för att hjälpa framförallt kvinnor mot en hållbar hälsosam livsstil.
Fokus på mental och fysisk träning.
Där såklart även kosten är en grundläggande pelare.

Mitt fysiska gym ligger vid Hägernässtrand, Täby.
Där håller jag delvis fysiska PT Träning och gruppträning. Samtidigt som lokale är huvudkontor för Strong Mamas

Träningsresor & event

Jag arrangerar träningsresor inrikes och utrikes.
Även hälsodagar och aktivitetsdag.

Jobbar även mot företag där jag skräddarsyr upplägg utifrån önskemål för tex konferens eller kickoff

Citat:
Kompetenser
Florist Floristdesign Försäljning Marknadsföring i sociala medier Trädgårdsdesign Mental träning Mamma gravid tränare Coaching Instruktör Rekrytering Hälsocoach Handledning i wellness Affärsstrategi Marknadsföring Personlig träning Träning med vikter Kostrådgivare Fitness-träning Verkställande direktörer Marknadsföringsstrategi Ledning Affärsutveckling Entreprenörskap Strategi
Citera
2023-11-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Alla dessa ⭐⭐⭐⭐⭐ för lumpboden säger ju en hel del om dom som handlar där och tycker sortimentet är det bästa dom nånsin sett...
Pepparkakor, choklad och tingeltangel. Dystert. Hoppas hon får sitta där ensam i sin lilla butik, var det inte det hon ville - bara få vara ifred i sin lilla butik. Pilutta dig My.

Varför står det (på Hitta.se eller det kanske ska vara Påhittat.se?)
"Mys Blommor gick med vinst (2022)
Mys Blommor gick med vinst, 63 000 kr. Mys Blommor minskade sin omsättning med -2,48% senaste räkenskapsåret.
"

Hon öppnade ju i februari i år men gick med vinst redan året innan...
#bluff&båg

Va? Säljer vi pepparkakor nu?

Gick hon i vinst innan hon öppnade? Det var fascinerande. Den här kvinnan borde starta kurser nybörjarföretagare som vill sälja ALLT i en liten butik. Och vinst redan samma dag de startar. Extra viktig info som promenader med hundar, äta på restaurang varje dag en del av företagandet som skapar extra ork så man kan se kvällens film redan på eftermiddagen och sen sova och sen sova igen.
Citera
2023-11-28, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han hade trubbel med ekobrottsmyndigheten i samma veva som My blev ägare till "huset" om jag inte minns fel...

Citat:
Om
Entreprenör sedan 17 års ålder.

Byggt upp en handelsträdgård My’s Blommor Öland . Samtidigt som jag parallellt med denna bedrev grossist verksamhet export /imorgon mellan Holland Sverige . Små som stora kunder. Privata butiker, ICA, Buketten m.f. Tidsperiod 2006- 2016 .

Sociala medier / marknadsstrateg

Driver sedan 10 år tillbaks en livsstilblogg som hängt med sida vid sida med alla uppdrag genom åren. Jag använder mina egna plattformar så som blogg och Instagram för att marknadsföra mina egna verksamheter.

Jag tar då och då på mig tidsbegränsade konsultuppdrag där jag kliver in i andra bolag för att sätta en marknadsstrateg och socialamedia struktur.
Både som Brand Manager och marknadschef.

Alltifrån rekrytering, planering, bygga team, content creating, affiliate upplägg, uppföljning med en struktur för att maximera både konvertering och branding. Allt inom PR och marknadsföring. Inklusive pressfrukost och event.

Hälsoinspiratör - Coach

www.Strongmamas.se

Jag jobbar som coach både online och fysiskt.
Jag jobbar dagligen för att hjälpa framförallt kvinnor mot en hållbar hälsosam livsstil.
Fokus på mental och fysisk träning.
Där såklart även kosten är en grundläggande pelare.

Mitt fysiska gym ligger vid Hägernässtrand, Täby.
Där håller jag delvis fysiska PT Träning och gruppträning. Samtidigt som lokale är huvudkontor för Strong Mamas

Träningsresor & event

Jag arrangerar träningsresor inrikes och utrikes.
Även hälsodagar och aktivitetsdag.

Jobbar även mot företag där jag skräddarsyr upplägg utifrån önskemål för tex konferens eller kickoff

Citat:
Kompetenser
Florist Floristdesign Försäljning Marknadsföring i sociala medier Trädgårdsdesign Mental träning Mamma gravid tränare Coaching Instruktör Rekrytering Hälsocoach Handledning i wellness Affärsstrategi Marknadsföring Personlig träning Träning med vikter Kostrådgivare Fitness-träning Verkställande direktörer Marknadsföringsstrategi Ledning Affärsutveckling Entreprenörskap Strateg. ————————————- ————————————————————————/—- --Vilken övermänniska My ser sig som. Hon måste väl nästan vara bättre än Jesus.
Citera
2023-11-28, 18:43
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Hon borde bli politiker. Inte många som kan få så lite sagt med så många ord. 😴

"bedrev grossist verksamhet export /imorgon mellan Holland Sverige"

"Jag tar då och då på mig tidsbegränsade konsultuppdrag där jag kliver in i andra bolag för att sätta en marknadsstrateg och socialamedia struktur." 😆

Klättrandet på bostadsmarknaden går trögt. Utöver allt hon lagt ner på renoveringar senaste åren har hon hittills förlorat över 2 miljoner på sina bostadsaffärer. Mer lär det bli.

Förra lägenheten försökte hon sälja för drygt 4 miljoner, fick pruta ner till 3,7M och när den till slut såldes för 3,9M ansåg hon sig ha gjort en riktigt bra affär...

Efter köpet av nuvarande och numera svårsålda lägenhet skrev hon
"För övrigt..... idag är en bra dag! En jävligt bra dag rent ut sagt!
Varför jag tycker det kan jag berätta om några månader! Men imorgon ska det firas 🥂
"

#pejlarlägetskaintesälja #desperat #skyndafynda
Citera
2023-11-28, 20:51
Medlem
Har någon sett lägenhetsbilderna på fb? Alla köksluckor ser kladdiga och fettfläckar på.
Citera
2023-11-29, 08:21
Medlem
TPLs avatar
Inget på blomkontot på flera dagar men på hennes eget är det fyllefilmat både från julbord på Pont och shoppingrunda i "Årstad".
I butiken ruvar små gråsvarta tomtar. Inte mycket till julstämning hon visar upp. Jobas ögon ler inte. 😐
#mataintetrollen
Citera
2023-11-29, 08:29
Avslutad
Citat:
Inget på blomkontot på flera dagar men på hennes eget är det fyllefilmat både från julbord på Pont och shoppingrunda i "Årstad".
I butiken ruvar små gråsvarta tomtar. Inte mycket till julstämning hon visar upp. Jobas ögon ler inte. 😐
#mataintetrollen
Inte ens tomtarna är röda hos Mytomanen. Grått, svart, brunt och beige är det som gäller för henne.
Citera
2023-11-29, 09:04
Avslutad
Citat:
#mataintetrollen

Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Inte ens tomtarna är röda hos Mytomanen. Grått, svart, brunt och beige är det som gäller för henne.
Är inte tomtarna från pontan? Titta i bakgrunden, ser ut som dukade bord
Hennes strongmama och ptkonto, där är det skralt med uppdateringar..
Hon har shoppat blommor idag, nu är det otroligt trista uppdateringar.
Lite kul att scrolla runt, på pontas insta har blombutiken kommenterat "mums😍"
Reklammarekeringar är bortglömt, får se om det korrigeras under dagen.

My, du kan väl berätta om huset du fick och har gett bort, eller är det tillbaks?
Citera
2023-11-29, 09:50
Medlem
Citat:
Hon borde bli politiker. Inte många som kan få så lite sagt med så många ord. 😴

"bedrev grossist verksamhet export /imorgon mellan Holland Sverige"

"Jag tar då och då på mig tidsbegränsade konsultuppdrag där jag kliver in i andra bolag för att sätta en marknadsstrateg och socialamedia struktur." 😆

Klättrandet på bostadsmarknaden går trögt. Utöver allt hon lagt ner på renoveringar senaste åren har hon hittills förlorat över 2 miljoner på sina bostadsaffärer. Mer lär det bli.

Förra lägenheten försökte hon sälja för drygt 4 miljoner, fick pruta ner till 3,7M och när den till slut såldes för 3,9M ansåg hon sig ha gjort en riktigt bra affär...

Efter köpet av nuvarande och numera svårsålda lägenhet skrev hon
"För övrigt..... idag är en bra dag! En jävligt bra dag rent ut sagt!
Varför jag tycker det kan jag berätta om några månader! Men imorgon ska det firas 🥂
"

#pejlarlägetskaintesälja #desperat #skyndafynda

4 st bostadsrätter har hon köpt de senaste åren och 3 av den har hon sålt. Någon lysande bostadskariär i fråga om förtjänst har det inte blivit. Att hon hittills förlorat 2 miljoner om man bortser från renoveringar kan jag inte se. Vet inte hur du räknar. Att My har köpt dyrare lägenheter betyder inte att hon förlorat de pengarna.
Ev vinst/förlust räknas bara på vad hon köpt och sålt respektive lägenhet för.
Allt hänger nu på vad hon nu får sälja sin nuvarande och 4: e lägenhet för.

Varifrån hon får kapital/inkomster till alla utgifter är fortfarande en gåta.
Lite gåvor, arv av diverse fastigheter bidrar säkert om än inte i evighet. Den största förlustaffären måste vara gymmet som står tom utan att generera inkomster. Blombutiken
(diversehandeln) borde dra in någon krona
Lönekostnader måste till största delen vara hennes egna. Tror fortfarande att övriga anställda gått på lönebidrag.
Något mindre/ sämre boende blir det nog inte. My har som Pippi en kappsäck 👜 full med guldpengar 💰 och någon ny dröm som hon burit på hela livet kommer förverkligas 😉
Senast redigerad av Grynet45 2023-11-29 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in