Hur kommer brorsan din använda den?
Köra inne i stan, grusvägar, kullersten?
Grusvägar och dålig asfalt = Crossmoppe
Inne i stan = scooter
Större hjul på crossmoppen gör enorm skillnad när det blir sämre underlag, 10 och även 12" hjul är skit när det gäller framkomlighet, t.om. Trottoarkanter är tråkiga med scooter (och dåliga för stötdämparna) men går utan problem med crossmoppe.
Visst, det kanske är bekvämare med scooter (även om jag inte personligen tycker det då jag tycker man får dålig kontroll över den när man inte kan hålla fast den med knäna på samma vis)
Hur kommer brorsan din använda den?
Köra inne i stan, grusvägar, kullersten?
Grusvägar och dålig asfalt = Crossmoppe
Inne i stan = scooter
Större hjul på crossmoppen gör enorm skillnad när det blir sämre underlag, 10 och även 12" hjul är skit när det gäller framkomlighet, t.om. Trottoarkanter är tråkiga med scooter (och dåliga för stötdämparna) men går utan problem med crossmoppe.
Visst, det kanske är bekvämare med scooter (även om jag inte personligen tycker det då jag tycker man får dålig kontroll över den när man inte kan hålla fast den med knäna på samma vis)
Slår ett slag för crossmoped. Både smidigare att meka med och roligare att åka.
Och din bror slipper alla slutsatser (att han inte kan växla eller att han är en fjolla etc.)
Ska han köra i stan så är ju scooter att föredra då det bara är att gasa och bromsa och lätt att sätta ner båda fötterna om så behövs, slippa växla och smidigt om man har givibox och utrymme under sadeln.
Ska han pendla långt eller på dåliga vägar typ landet in till stan så skulle jag kanske köra crossmoppe.