jag är lite för ung för Svullo. Jag är född 1983. Men kommer ihåg en gång när jag pojkvän måste vart på lågstadiet. Det var i alla fall V som i Viking som sändes. Vi tittade med hans bror och hans kompis.
Svullo var vikingen han är i någon park i sthlm. Det kommer en hårdrockare med bergsprängare. Sedan får Svullos figur tag på bergpårängaren och klyver den med svärdet.
Hårdrockaren börjar gråta det var mitt första minne av svullo.
jag är lite för ung för Svullo. Jag är född 1983. Men kommer ihåg en gång när jag pojkvän måste vart på lågstadiet. Det var i alla fall V som i Viking som sändes. Vi tittade med hans bror och hans kompis.
Svullo var vikingen han är i någon park i sthlm. Det kommer en hårdrockare med bergsprängare. Sedan får Svullos figur tag på bergpårängaren och klyver den med svärdet.
Hårdrockaren börjar gråta det var mitt första minne av svullo.
Är också 83:a, minns du inte "för fet för ett fuck" som alla småbarn gillade i lågstadiet?
Är också 83:a, minns du inte "för fet för ett fuck" som alla småbarn gillade i lågstadiet?
Jag just det den kommer jag ihåg. Glömde det. Ursäkta lite trött bara. Jag är ju tjej så svullo intresserade inte riktigt mig i den åldern. V som i viking kom väl tidigare? Jag var mer intresserad av hästar.
I Bålsta har/hade vi ett ställe som kallades "kyrkcentrum" som var en slags ungdomsgård som drevs av kyrkan. Minns speciellt när "för fet för ett fuck" kom ut på CD. Den spelades om och om och om och om igen i kyrkcentrumets cd-spelare.
Halvkul att skrika "fuck" i en sådan byggnad.
Anledningen till att jag skrev "Rest in peas" var att jag trodde att sådan typ av galghumor var mycket tilltalande för Svullo. Inte f-n trodde jag att någon på fullaste allvar trodde att jag inte visste hur "Rest in peace" stavades. "Rest in peas" står det f.ö. på en kyrkogård någonstans i centraleuropa. Kan inte någon lägga upp det där webcammiffot från norrland igen som mimar till Angne och Svullo?
Om nån av er ska på minneståget ikväll så kan nån av er väll ta bilder?
30mil ifrån är jag tyvärr. Igentligen spelar väll inte det nån roll för det hade lätt vart värt priset som tack för allt roligt Micke gav oss.
Men som sagt, lite bilder att sörja mer till vill jag gärna se