2018-02-03, 17:29
Medlem
motvalls avatar
I matchtråden diskuterade kalle och jag Heynckes lite, flyttar det snacket hit. Vi båda har intrycket att han hela tiden gör Bayern bättre ju längre säsongen fortsätter, precis som han alltid gjorde sin förra sejour. Det lyckades aldrig varken Ancelotti eller Guardiola med. Under Pep var det tydligt att laget var som bäst i slutet av hösten och början av våren för att helt enkelt vara rätt dåliga i april och maj. (Något jag tycker de som idag hyllar hans City ska vara medvetna om.)

Jupp Heynckes lyckades hålla motivationen uppe hos spelarna, trots att man var klara ligasegrare ganska tidigt, på ett sätt som jag sett få exempel på. Det normala är ju att de blir lite mätta när en titel är klar (eller i praktiken klar). Ska bli väldigt intressant att se om detta sker även denna vår, Bayern är ju redan nästan klara BL-vinnare. Leder med 17 eller 18 poäng efter denna omgång.
Senast redigerad av motvall 2018-02-03 kl. 17:50.
Citera
2018-02-03, 17:46
Medlem
gato12s avatar
Är Emil Forsberg fortfarande skadad?
Börjar bli lite orolig för VM...
Citera
2018-02-03, 17:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
I matchtråden diskuterade kalle och jag Heynckes lite, flyttar det snacket hit. Vi båda har intrycket att han hela tiden gör Bayern bättre ju längre säsongen fortsätter, precis som han alltid gjorde sin förra sejour. Det lyckades aldrig varken Ancelotti eller Guardiola med. Under Pep var det tydligt att laget var som bäst i slutet av hösten och början av våren för att helt enkelt vara rätt dåliga i april och maj. (Något jag tycker de som idag hyllar hans City ska vara medvetna om.)

Jupp Heynckes lyckades hålla motivationen uppe hos spelarna, trots att man var klara ligasegrare ganska tidigt, på ett sätt som jag sett få exempel på. Det normala är ju att de blir lite mätta när en titel i klar (eller i praktiken klar). Ska bli väldigt intressant att se om detta sker även denna vår, Bayern är ju redan nästan klara BL-vinnare. Leder med 17 eller 18 poäng efter denna omgång.
Jag är helt enig med dig.
Bra och snyggt formuliert
Citera
2018-02-03, 17:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tyvärr så är han det.
Citera
2018-02-03, 17:55
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Han är inte med i dagens trupp. Är också orolig, han behövs verkligen för Sverige i sommar. Även om han blir kurant så behöver en spelare som varit skadad länge ett antal matcher i benen innan formen kommer tillbaka.

Magskadan verkar dessutom mystisk, finns inga uppgifter om när han kan vara tillbaka för sitt RBL.
Citera
2018-02-03, 18:18
Medlem
cyberkalles avatar
Om Köln åker ut vem snappar upp Horn och Hector två av Tysklands bästa spelare på sina positioner?
Bürki är ju faktiskt riktigt usel och inte en målvakt för Dortmund så dom borde fånga upp honom även Hector borde passa BvB perfekt
Citera
2018-02-03, 18:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Om Köln åker ut vem snappar upp Horn och Hector två av Tysklands bästa spelare på sina positioner?
Bürki är ju faktiskt riktigt usel och inte en målvakt för Dortmund så dom borde fånga upp honom även Hector borde passa BvB perfekt

Vi har ju Weidenfeller också.
Citera
2018-02-03, 18:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vi har ju Weidenfeller också.
Hahaha Weidenfeller är trots allt en jävligt sympatisk och lojal människa har väl varit Dortmund trogen i över 10 år säkert längre
Citera
2018-02-03, 18:36
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hahaha Weidenfeller är trots allt en jävligt sympatisk och lojal människa har väl varit Dortmund trogen i över 10 år säkert längre
Inte många som skulle stanna kvar i en klubb efter att ha tappat sin i åratal ordinarie plats. Visar stort klubbhjärta. Sånt tycker jag är värt all respekt då dessa spelare inte direkt växer på träd i dagens fotboll.

(Har varit i BVB sedan 2002, dvs mer än 15 år, och fyller 38 i höst.)
Citera
2018-02-03, 18:41
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Inte många som skulle stanna kvar i en klubb efter att ha tappat sin i åratal ordinarie plats. Visar stort klubbhjärta. Sånt tycker jag är värt all respekt då dessa spelare inte direkt växer på träd i dagens fotboll.

(Har varit i BVB sedan 2002, dvs mer än 15 år, och fyller 38 i höst.)
Jo respekt till honom helt klart.
Citera
2018-02-04, 13:13
Medlem
Germanofils avatar
Nordderby idag mellan Hamburger SV och Hannoversche SV. För Hamburg är Ekdahl tillbaka vilket bör vara ett plus. I H96 är Korb tillbaka efter avstängning.

Det återstår att se om Felix Klaus får spela eller om han blir utfryst efter att ha gjort klart med Wolfsburg till sommaren. Det lutar nog ändå åt att han får starta då främste konkurrenten på samma plats, Sarenren-Bazee, är skadad och den danske talangen Uffe Bech lånas ut till Fürth fram till sommaruppehållet.

Tror och hoppas på tre poäng för Hannover som i så fall vore oerhört viktiga. Avståndet ner till kvalplatsen har krympt till 7 poäng och plötsligt känns tabelläget inte lika tryggt längre.
Citera
2018-02-04, 22:34
Medlem
Lekmands avatar
oops, dubbelpost
Senast redigerad av Lekmand 2018-02-04 kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in