2026-03-08, 01:23
Medlem
Såg precis dokumentären och jag känner för hans bästa kompis. Han är ju oskyldig men i och med hans koppling till Philip så kommer det alltid finnas folk som mumlar att "man vet ju inte".
Det måste vara svårt att få grepp om att den personen som var ens bästa vän egentligen inte var den man trodde, och man måste gå igenom så många minnen och leta ledtrådar.
Citera
2026-03-08, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilkmaid
Såg precis dokumentären och jag känner för hans bästa kompis. Han är ju oskyldig men i och med hans koppling till Philip så kommer det alltid finnas folk som mumlar att "man vet ju inte".
Det måste vara svårt att få grepp om att den personen som var ens bästa vän egentligen inte var den man trodde, och man måste gå igenom så många minnen och leta ledtrådar.

Jag hade en kollega som tankade diesel i sin privata bil på företaget och hade gjort så länge.
Han fick sparken samma dag.
Vi var många som var i chock länge efter det. Det var inget hemskt brott så klart men just att alla började ifrågasätta sitt eget omdöme.
Han hade jobbat där i 20 år och många kollegor hade varit där lika länge och hade aldrig kunnat gissa att detta skulle hända.

Därför tycker jag dokumentären var viktig.
Den typen av människor som Philip tillhör är ju experter på att dölja alla tecken på sina sjuka saker. Och att alla kan bli lurade.
Kan verkligen förstå att hans bästa vän var tvungen att äta medicin pga detta. Det är ett enormt trauma dom har varit med om allihop.
Och sen brevet han hade skickat: då reste sig håren på mina armar alltså. En totalt livsfarlig människa som bara tänker på sig själv.
Citera
2026-03-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Jag hade en kollega som tankade diesel i sin privata bil på företaget och hade gjort så länge.
Han fick sparken samma dag.
Vi var många som var i chock länge efter det. Det var inget hemskt brott så klart men just att alla började ifrågasätta sitt eget omdöme.
Han hade jobbat där i 20 år och många kollegor hade varit där lika länge och hade aldrig kunnat gissa att detta skulle hända.

Därför tycker jag dokumentären var viktig.
Den typen av människor som Philip tillhör är ju experter på att dölja alla tecken på sina sjuka saker. Och att alla kan bli lurade.
Kan verkligen förstå att hans bästa vän var tvungen att äta medicin pga detta. Det är ett enormt trauma dom har varit med om allihop.
Och sen brevet han hade skickat: då reste sig håren på mina armar alltså. En totalt livsfarlig människa som bara tänker på sig själv.

Vilket jävla pucko han var Philip som frågade i brevet efter foto på polarens barn. Som att man vill skicka det till nån som hade 3500 bp bilder i datorn.
Citera
2026-03-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilkmaid
Nej man vet inte. Kanske är han också inblandad. Kanske inte. Tur att Danmark är ett civiliserat land som inte utgår från att han är skyldig. Om Danmark hade varit ett skitland hade de ju t ex kunnat lägga bevisbördan på honom.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Yatsys avatar
Tycker att saknades en beskrivning av GM och barndomen. T.ex varför GM hade så illa skötta tänder så danska staten till slut gick in när GM var i sen tonåring? Bodde han inte i Danmark under uppväxttiden?

Uppfattade bästa vännen som avtrubbad, så det kan ha varit därför GM och han blev bästa vänner.
Senast redigerad av Yatsy Igår kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in