2016-07-30, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Är det riktigt säkert att de själva inte gör sig skyldiga nu då

Undrar vad de menar är att de inte begått egentligen? Har de inte alls kastat nät?

Men snälla lilla söta du, tagga ner lite. Acceptera att henen gjort bort sig. Helt hopplöst att läsa hur du hela tiden beskyller vanliga svenska grabbar för brott. De har ju bara spexat lite med en villig tjej, så att hon fick sina minuter av uppmärksamhet.
Citera
2016-07-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Men snälla lilla söta du, tagga ner lite. Acceptera att henen gjort bort sig. Helt hopplöst att läsa hur du hela tiden beskyller vanliga svenska grabbar för brott. De har ju bara spexat lite med en villig tjej, så att hon fick sina minuter av uppmärksamhet.

Jag har inte tagit ställning i skuldfrågan vilket de läskunniga redan vet.

Det lustiga är dock att om de inte får gehör för sin anmälan så kanske de anmäler sig själva för ett brott

Jag har så många gånger skrivit att är det lagligt att i en grupp kasta ett nät över någon och bakbinda dem och sätta halsjärn på en människa så får ju fler vara såååå beredda på att det kan hände någonstans nära!

Taharushgruppen vikingamodellen gillar att leka!
Citera
2016-07-30, 14:53
Medlem
vigillarfittas avatar
Synd att dom inte kan göra upp detta på vikingatida manér istället för att blanda in polisen.
En holmgång mellan tjejen och teatergruppen vore på sin plats. Helt säker på att tjejen vinner.
Citera
2016-07-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
När vårdtagarna såg hela händelseförloppet måste det ju upplevts som väldig förnedrande för den kvinnliga assistenten att bli fångad och bortförd till slavmarknaden. Jag skulle i alla fall känt det så om jag varit i hennes ställe. Usch så pinsamt!

Man försätter naturligtvis vårdtagarna i en konstig situation om de ser att den som de litar på och ska ta hand om dem på ett eller annat sätt får ett nät kastat över sig. Taharushmetoder helt enkelt! Var det Björn eller Carl Mikael som gav den beskrivngen?
Citera
2016-07-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Alltså jag tycker nog lite både ock i den här (faktiskt fåniga) historien, men lutar ändå till att det är onödigt att polisanmäla.
Okej, hon blev kanske irriterad, arg, ledsen eller rädd när det hände men så fort hon inser att det inte var allvar så borde hon släppa det.
Ungefär som att bli utsatt för ett "prank" som man kan se på tv. Tänk om alla skulle anmäla när man blivit skojad med!?

Nä med lite eftertanke så inser man att det inte var allvar och att man inte var utsatt för ett brott och då anmäler man givetvis inte. Tjejen är fånig och lajv-töntarna är också fåniga som håller på med nåt dylikt. Väx upp ALLA!

Men varför anmäler "männen"?

De kanske blev irriterade, arga, ledsna eller rädda när det hände men så fort hon inser att det inte var allvar så borde de släppa det
Citera
2016-07-30, 15:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Alltså jag tycker nog lite både ock i den här (faktiskt fåniga) historien, men lutar ändå till att det är onödigt att polisanmäla.
Okej, hon blev kanske irriterad, arg, ledsen eller rädd när det hände men så fort hon inser att det inte var allvar så borde hon släppa det.
Ungefär som att bli utsatt för ett "prank" som man kan se på tv. Tänk om alla skulle anmäla när man blivit skojad med!?

Nä med lite eftertanke så inser man att det inte var allvar och att man inte var utsatt för ett brott och då anmäler man givetvis inte. Tjejen är fånig och lajv-töntarna är också fåniga som håller på med nåt dylikt. Väx upp ALLA!
Fast det är ju inte du som avgör hur kvinnan i fråga känner sig och om hon anser att det finns tillräckligt för att anmäla eller inte.

Tack och lov - för hade män fått avgöra vad kvinnor skall anmäla hade kvinnor varit rättslösa i vårt samhälle.
Citera
2016-07-30, 15:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Är det riktigt säkert att de själva inte gör sig skyldiga nu då

Undrar vad de menar är att de inte begått egentligen? Har de inte alls kastat nät?
Lite roliga stollar. De slänger en nät över henne, tar henne till en "marknadsplats" där de klafsar på henne och fäller sexisitiska omdömen .. när hon anmäler det utifrån hur hon upplevde det så lämnar de in en film på händelseförloppet som visar att de gjort just det kvinnan anger och hävdar att hon ljuger..

Kan människor bli så mycket mer korkade och insiktslösa än så?
Citera
2016-07-30, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Lite roliga stollar. De slänger en nät över henne, tar henne till en "marknadsplats" där de klafsar på henne och fäller sexisitiska omdömen .. när hon anmäler det utifrån hur hon upplevde det så lämnar de in en film på händelseförloppet som visar att de gjort just det kvinnan anger och hävdar att hon ljuger..

Kan människor bli så mycket mer korkade och insiktslösa än så?

Fast först visade de ju fel film. Men å andra sidan säger de ju att de själva ser filmerna så intill förväxling lika att de inte ser någon skillnad på sitt handlande.

Sydsvenskan har sett filmen med "Cecilia" och Sydsvenskan har ju inte heller skrivit så mycket mer än vad "Cecilia" har upplevt. Därför känner jag mig tveksam till vad de verkligen har anmält.

Faktiskt så upplever jag det lite grann så som de har anmält "Cecila" för att hon har upplevt något annat än vad gruppen av män har upplevt. Jag fattar inte vad de har anmält henne för?

Det är väl fortfarande lagligt för kvinnor att göra anmälningar till polisen eller?
Citera
2016-07-30, 15:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fast först visade de ju fel film. Men å andra sidan säger de ju att de själva ser filmerna så intill förväxling lika att de inte ser någon skillnad på sitt handlande.

Sydsvenskan har sett filmen med "Cecilia" och Sydsvenskan har ju inte heller skrivit så mycket mer än vad "Cecilia" har upplevt. Därför känner jag mig tveksam till vad de verkligen har anmält.

Faktiskt så upplever jag det lite grann så som de har anmält "Cecila" för att hon har upplevt något annat än vad gruppen av män har upplevt. Jag fattar inte vad de har anmält henne för?

Det är väl fortfarande lagligt för kvinnor att göra anmälningar till polisen eller?

Falsk tillvitelse kanske? Upp till två år på straffskalan, de vill väl se Cecilia i en fotboja, böjelsen verkar i alla fall finnas hon männen.
Citera
2016-07-30, 15:54
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:

Det är absolut helt lagligt, men att hitta på i anmälan istället för att säga sanningen är det inte. I detta fallet säger kvinnan att hon skrikit och protesterat när hon fångades in, och det är detta teatergruppen kollat efter när dom försökt lokalisera filmen. Nu har dom hittat filmen, och i artikeln från sydsvenska som du själv länkade (och som jag citerade i inlägg 1052) så framgår det att hon visst inte skrikit eller protesterat.
Citera
2016-07-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Falsk tillvitelse kanske? Upp till två år på straffskalan, de vill väl se Cecilia i en fotboja, böjelsen verkar i alla fall finnas hon männen.

Så du menar att de inte har en aning om vad de har anmält henne för. Så kan det ju vara förstås.
Citera
2016-07-30, 15:58
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Varför gillar man svenska män som leker taharushlekar för?

Varför sprider du din patetiska dynga här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in