Flashback bygger pepparkakshus!
2016-07-08, 21:53
Osäker på placeringen av ämnet, men här är det i alla fall.

Så jag har allvarligt börjat tröttna på Apple. Det hela började när jag för några dagar sedan skulle köpa diverse mjukvara via App Store, då jag tryckte på "köp" knappen så behövde jag bekräfta att detta var jag då jag enligt App Store aldrig köpt mjukvara tidigare, märkligt då jag köpt en drös med program tidigare.

Denna pop-up skickade mig till Apple-ID på hemsidan där jag behövde svara på mina säkerhetsfrågor. Dessa registrerade jag 2009, och har aldrig behövt använda dem. Givetvis har jag glömt dem men testade ändå då jag visste svaret på mina säkerhetsfrågor. Försökte två ggr, sedan fick jag meddelandet: "Apple-ID spärrat, för många försök"

Jaha tänkte jag.. irriterande, lyckades dock låsa upp mitt Apple-ID igen men säkerhetsfrågorna är fortfarande omöjliga att ändra och/eller försöka svar på igen.

Tydligen så är det ända sättet att fixa detta är att RINGA kundtjänst som jag vet kostar dryga 249kr per tillfälle då man köper just rätten till ett ärende. Helt sjukt då jag är student och har givetvis inte råd med detta i stundande fall.

Har någon något tips på hur jag kan gå vidare? Stämmer det verkligen att det kommer kosta mig 250 spänn för att åter igen kunna använda något som redan är mitt?

Så less på detta skitföretag.
Citera
2016-07-08, 22:59
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPointyHead

Så jag har allvarligt börjat tröttna på Apple. Det hela började när jag för några dagar sedan skulle köpa diverse mjukvara via App Store, då jag tryckte på "köp" knappen så behövde jag bekräfta att detta var jag då jag enligt App Store aldrig köpt mjukvara tidigare, märkligt då jag köpt en drös med program tidigare.

Denna pop-up skickade mig till Apple-ID på hemsidan där jag behövde svara på mina säkerhetsfrågor. Dessa registrerade jag 2009, och har aldrig behövt använda dem. Givetvis har jag glömt dem men testade ändå då jag visste svaret på mina säkerhetsfrågor. Försökte två ggr, sedan fick jag meddelandet: "Apple-ID spärrat, för många försök"

Jaha tänkte jag.. irriterande, lyckades dock låsa upp mitt Apple-ID igen men säkerhetsfrågorna är fortfarande omöjliga att ändra och/eller försöka svar på igen.

Tydligen så är det ända sättet att fixa detta är att RINGA kundtjänst som jag vet kostar dryga 249kr per tillfälle då man köper just rätten till ett ärende. Helt sjukt då jag är student och har givetvis inte råd med detta i stundande fall.

Har någon något tips på hur jag kan gå vidare? Stämmer det verkligen att det kommer kosta mig 250 spänn för att åter igen kunna använda något som redan är mitt?

Apple är hopplöst med att det alltid ska frågas om Apple-ID fast man skrivit in det.
Otroligt irriterande
Testa om det här funkar
https://support.apple.com/sv-se/HT201485
Citera
2016-07-08, 23:11
Medlem
che3s avatar
Citat:

Är du så förbannat less så gör som jag bannlys Apple livet går att leva utan Apple.
Citera
2016-07-09, 02:03
Medlem
Sainsburyss avatar
https://getsupport.apple.com/
Klicka på länken och välj "Forgot security questions", och be dom ringa dig via länken till vänster som dyker upp.. "Schedule a call".

Förklara för dom det du precis förklarat här. Hoppas det funkar!
Citera
2016-07-09, 08:33
Medlem
Citat:

Vilket nummer ringer du då, har alltid vart gratis för mig. Både när jag ring med snarlik fråga som dig. Spärrat stulen iPad och ett annat problem med en bugg.

Är till och med 020 nummer så betalar inte ens för samtalet.
Citera
2016-07-09, 14:11
Medlem
Det är gratis att ringa apples support när det gäller itunes store / apple id grejer, enda gången det kostar är om du behöver teknisk support med deras mjukvara, dvs os x eller ios osv.
Citera
2016-07-10, 00:50
Medlem
cykelsadels avatar
Om Apple påstår att din dator är "osäker" och tycker att du inte kan logga in utan dina säkerhetsfrågor så svara på dessa. Skulle du inte kunna de så kan du återställa dessa genom att återställa frågorna till din alternativa mail. När du har skapat dessa så logga in igen.

Du kan även logga in på https://appleid.apple.com och se till att du kan logga in. Rekommenderar även att aktivera 2FD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in