2016-07-09, 22:36
Bannlyst
En zon med feminister och utomeuropeiska män i hade varit perfekt.
Citera
2016-07-09, 22:46
Medlem
kan vi inte ha en zon för kvinnor och enbart invandrare? de skulle väl inte skada någon, eller hur feminister?
Citera
2016-07-10, 01:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Jag är för segregering, det är uppenbart att många kvinnor i Sverige hatar svenska män och har svårt att samexistera med dom. Skolor borde också segregeras, dock ska ha få lite mycket resurser. Men kvinnor kan gärna vara själva på festivaler

Sådana feminister som typ gillar Zara kan mycket väl gärna få vara ensamma på festivaler. Varför ska man liksom bry sig som skräp som hatar en oavsett vad man gör? Jag vet ärligt inte om jag skulle ingripa ändå. Var typ senast i bråk 1997 som tonåring och jag gillar inte bråk och är inte bra alls att slåss även om nu jag rent fysiskt är en rätt stor och stark en. Skulle jag nu se något hända en när och kär skulle ja väl ge mig in i det och det får bära eller brista men annars skulle jag ringa polisen och hoppas de snabbt tar sig till platsen ifråga. Som man om man nu går in i det så kommer det oftast fram en kniv som man sedan har i magen och man är liksom död. Skötsamma killar har inga knivar med sig så det är underläge direkt.
Senast redigerad av Zaedrews 2016-07-10 kl. 01:35.
Citera
2016-07-10, 02:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Åh jovisst har jag sanningen på min sida, men den kommer inte från något av de pinsamma påståenden som du kläckt ur dig på detta forum. Så har jag någonsin tagit ditt knasiga citat "Inom hemmets fyra väggar är det dödliga våldet överlägset störst i förhållanden mellan två kvinnor och minst i förhållanden mellan två män." och gjort det till mitt? Alla utom du accepterar det obestridliga faktumet att det dödliga våldet är överlägset störst i förhållanden mellan män och kvinnor. Varje år mördas ca 17 kvinnor av sin make/exmake/pojkvän. Hur många lesbiska kvinnor mördas då av sin fru/exfru/flickvän? Ha i åtanke att kvinnor står för ca 10 % av morden, ja runt tio stycken om det begås sammanlagt 100 mord årligen. Ta reda på sanningen genom att läsa polisrapporter och domar istället för att hitta på egna "sanningar". BRÅ, NTU och SCB är också trovärdiga källor fullspäckade med fakta och data. Även vetenskapliga rapporter av senare datum kan du lita på.

Nä, det är du, lilla vecket, som är ett enda stort HEN.
Återigen tolkar du statistik som du har förstånd till, men när du dessutom blandar ihop absoluta tal i jämförelsen har du skjutit dig i foten igen. Gör inte det jävligt ont förresten?

Förhållandet är korrekt. tjej/tjejförhållanden är i snitt de våldsammaste.
Citera
2016-07-10, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Återigen tolkar du statistik som du har förstånd till, men när du dessutom blandar ihop absoluta tal i jämförelsen har du skjutit dig i foten igen. Gör inte det jävligt ont förresten?

Förhållandet är korrekt. tjej/tjejförhållanden är i snitt de våldsammaste.
Ingen fötter kvar efter allt skjutande. Hoppas hen vinklar mot huvudet nästa gång Fast där är inget där heller... hmmmm.

Att tillåta dessa zoner är att tillåta kräk få forma hur saker och ting ska vara i Sverige. När ska självhatet sluta?
Citera
2016-07-10, 03:13
Medlem
Freders avatar
Titta på detta klippet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23146485.ab

Det klippet fångar hela denna debatten i sin helhet. Tjejerna i början står och hånler över att de blivit tafsade på, tycker inte det gör något så länge de inte blir kidnappade. Därefter kommer en svensk kille och berättar hur han skäms för det hela av någon anledning som han inte själv ens kan förklara. Till slut kommer någon äldre kvinnlig funktionär som ska visa att hon gör något åt problematiken genom att typ vara närvarande och ge känslomässigt stöd.
Citera
2016-07-10, 06:26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
http://www.svd.se/we-are-sthlm-inte-fler-ofredanden--fler-anmaler

Muslimska mäns sexövergrepp fungerar förvånansvärt bra i Svenskt klimat för att föra landet mot ett mer islamiserat samhälle. Sverige känns som en liten marionettdocka som reagerar rakt i famnen på islamismen.

Senaste är utspel från Göteborg stad där festivalen ska segregera kvinnor och män, likt många badhus har gjort.

De ska kalla de "trygga zoner" - för att understryka hur farliga män är.

Rätt väg att gå av Göteborgs Stad?
Överreagerar jag när jag drar liknelser till redan islamiserade samhällen?
Är det bra för den feministiska rörelsen när kvinnor behöver speciella behöver trygga zoner?
Det är väl bara folk som tafsar och inte vill kvinnor väl som bryr sig?

Jag reagerar inte nämnvärt om att det finns speciella damtoaletter inte heller frizoner för kvinnor på festivaler. Det är ju musiken man vill lyssna på, skiter i om det enbart är män runtomkring när jag gör det.
Citera
2016-07-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Helt okej tycker jag, helst bör man införa dräggfria och blattefria zoner också, den sistnämnda får gärna inkludera hela Sverige.

Dräggfria?

Var ska alla stackaras Flasbacksnissar från detta forum ta vägen då?
Citera
2016-07-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Dräggfria?

Tja alla män är drägg, (enligt delar av feminismen) potentiella våldtäktsmän, som det är ok att hata så ensamma lär fb dräggen inte vara, mer än halva Sveriges befolkning.
Citera
2016-07-10, 11:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Dräggfria?

Ni får ha era syjuntor och näsringsfastivaler och ha vm i dildokubb bäst ni vill.
Citera
2016-07-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Hur löser man en könsuppdelning på ett festivalområde, när könet är socialt och könsidentifikationen är ett beslut hos den enskilde? Måste man bestämma sig för sitt kön innan man går in på konserten och sedan behålla det under hela evenemanget, eller kan man ändra könsidentitet under konsertens gång och vad blir då effekterna?

Javisst, tänk om publiken kollektivt byter kön under pågående konsert!
Citera
2016-07-10, 11:35
Medlem
bulletproofsouls avatar
Nasrin Sjögren sammanfattar på ett underbart skönt sätt:

https://mobile.twitter.com/KRANTZ321/status/752053568044146689/photo/1

Blir det verklighet är det början på ett långt och allt brantare sluttande plan.

Förövrigt var jag på Black Sabbaths konsert på Friends Arena igår kväll. Nästan fullt. Det jag undrar över är hur många våldtäkter och sexuella trakasserier som begicks där? Hur många gäng av killar/ män omringade tjejer/kvinnor och våldförde sig på dem i publikhavet?
Senast redigerad av bulletproofsoul 2016-07-10 kl. 11:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in