2016-11-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devils-angel
• 21-åringens advokat, Jannica Jansdotter: "Hon har dragits in i 24-åringens liv och har av olika anledningar haft svårt att ta sig ur den här relationen. I sms så framgår också att 24-åringen berättar att han dragit in henne i det här. Vid den här händelsen så är hon gravid, hon tror att hon bär på 24-åringens barn", säger advokaten och fortsätter:

21-åringen ska ha uppfattat grillkvällen innan dådet som trevlig.

Men när de satt i bilen och låten "Forever Angel" började spelas, och det flera av passagerarna sjöng med så ska hon, enligt advokaten, ha reagerat starkt:

"Hon blev rädd. Mycket rädd. Hon bad att man skulle stanna bilen och försökte nå handtaget", säger advokaten.

Och i slutet av sitt anförande berättar hon om klientens graviditet, som är i sjunde månaden: "Det har sedan visat sig att 24-åringen inte är far till det här barnet", säger advokaten.

24-åringen ler brett när han får höra beskedet. Så vem är hon gravid med??

http://www.expressen.se/nyheter/rattegangen-om-mordet-pa-madeleine/

Men det har ju sagts att hon fick missfall. Var det bara ljug och påhitt alltså? Ljuget måste ju ha kommit
från henne själv.
Citera
2016-11-21, 21:07
Medlem
Rallarsvingens avatar
Har någon koll på hur det ser ut med godemanskap hos/för de elva? Jag har bara skummat i FUP och har sett att både MJ oc JH verkar ha haft gode män. Kanske även POH? Nån som har koll?
Citera
2016-11-21, 21:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Medan många av er säkert kan koncentrera er på rättegången nu så tragglat jag än med fup'en.
Jag är helt snurrig i skallen av allt som står. Eftersom jag aldrig läst en fup förut är jag förundrad över förhören. VEM är det som skrivit ut förhören? En dyslektiker eller? Och ibland i vissa förhör upplever jag
förhörsledare och andra som är med lika efterblivna som gärningsmännen.
Jag känner ingen sympati med nån av gärningsmännen men just nu undrar jag om den mest sanningsenliga är Höfflinger, eftersom han på nåt sätt verkar vara den som på riktigt är efterbliven och därmed inte lika kapabel att fatta och ljuga osv...
De är så många som när som helst hade kunnat sätta stopp för mordet och ingen
gör det
, så jag hoppas straffen blir kännbara för alla inblandade
.
Precis. Ingen gör det.

Ett av de mest uppseendeväckande fallen någonsin! Så säger polisen Ted Esplund som har jobbat med Långshyttemordet.

- Jag känner inte till något liknande i Sverige. Vi har elva stycken som i olika delar står åtalade för det här mordet, varav sex stycken konkret varit med vid mördandet.

- Och så har det föregåtts en viss planering inför brottet. Och då kan man fundera över att elva stycken har pratat om att begå den här typen av brott, och så har ingen under tiden kommit till sans, säger Ted Esplund.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565239

Och då är det ändå en person man planerar att ta livet av som varit påfallande snäll
och generös mot medlemmarna i gänget under en längre tid. Inte nån som direkt
jävlats med dem, varit en plåga och vållat ont.
Jag köper nämligen inte det där snacket om en Madde som hotat med våldsamma indrivare
och att det skulle slås ut tänder och mördas. Det framstår rätt och slätt som ett
patetiskt dåligt försök att fixa till lite förmildrande omständigheter.

Ja, nån i det här mensagänget borde verkligen ha kunnat komma till sans i tid och
på nåt sätt förmått avbryta det pågående vansinnet med mordplanen.
"För helvete - vad är det vi håller på med? Det är ju så sjukt som det kan bli.
Ni kan inte mena allvar med detta? Förstår ni inte att det är ett människoliv som
vi sitter och diskuterar om att "ta bort"? Jag vill inte vara med längre i alla fall.
Och ni andra borde inte vilja det heller. Tänk till för fan. Besinna er!"

Nåt sånt i den stilen.

Det kunde räckt, onda planer skrinlagts för gott, man rentav kanske skulle skämmas för att
man haft såna hiskeliga tankar som att mörda en medmänniska och så hade
Madeleine Delbom fortfarande haft ett liv att leva.

Eller så hade man helt sonika slagit ihjäl vederbörande så att det inte skulle golas om
vad som var i görningen....
Senast redigerad av Grandioso 2016-11-21 kl. 21:52.
Citera
2016-11-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Medan många av er säkert kan koncentrera er på rättegången nu så tragglat jag än med fup'en.
Jag är helt snurrig i skallen av allt som står. Eftersom jag aldrig läst en fup förut är jag förundrad över förhören. VEM är det som skrivit ut förhören? En dyslektiker eller? Och ibland i vissa förhör upplever jag
förhörsledare och andra som är med lika efterblivna som gärningsmännen.
Jag känner ingen sympati med nån av gärningsmännen men just nu undrar jag om den mest sanningsenliga är Höfflinger, eftersom han på nåt sätt verkar vara den som på riktigt är efterbliven och därmed inte lika kapabel att fatta och ljuga osv...
De är så många som när som helst hade kunnat sätta stopp för mordet och ingen
gör det, så jag hoppas straffen blir kännbara för alla inblandade.

Förhörsprotokoll ska skrivas exakt efter hur saker sägs därför kan det bli märkligt.
Citera
2016-11-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Hela WT-gänget är helt rökta, jag skulle tippa att de inblandade åker in på mellan 4 år till livstid. Så bra era liv blev era liv förtappade människor.

Låt mig gissa:
Minst en person på livstid, alla vet vem. Mord!

Säkert 5- 6 st av dem kommer att dömas till strängande straffet: 12-18 år. - Mord, behjälplig till mord.

Gänget bakom kommer undan med 6 år. Absolut skyldiga men inte framträdande som de andra.

Två st. anses varit med i gänget och påstår sig inte ha med saken att göra. De står inte utan skuld då de har kännedom om händelsen. De underlät att anmäla brott. Därmed är även de föremål för utredning.
Citera
2016-11-21, 21:15
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Enligt uppgifter I Fup så drack bara offret cider denna kväll.
Kvällen innan mordet begicks, då de begick hemfridsbrott -och skulle yxa offret, så var offret också nykter.
Mordkvällen var offret trött, vilket B.H noterade och kommenterade i sin mobil.
Kanske hade mordoffret ändå en känsla av annalkande fara, inom sig.
Tycker att Peo är den som ändå visar känsla för offret i förhören, beskriver att offret var snäll, inlyssnade som en psykolog och på något sätt är han den som svajar mot ånger.
Och hade kanske uppriktiga planer att betala tillbaka sina skulder, nu skulle han visst betala till offrets ex.make- hur det nu ska gå till.
Motsägelsefullt att han var aktiv i införskaffandet av tillbehören.

De farligaste människorna är nog de som bara står och tittar på/gör inte ett skit att stoppa ett fasansfullt händelseförlopp. Såna är nästan värre än den som begår själva brottet.
Citera
2016-11-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
De farligaste människorna är nog de som bara står och tittar på/gör inte ett skit att stoppa ett fasansfullt händelseförlopp. Såna är nästan värre än den som begår själva brottet.

Ehh.. okej? Hur tänkte du nu?
Citera
2016-11-21, 21:22
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Låt mig gissa:
Minst en person på livstid, alla vet vem. Mord!

Säkert 5- 6 st av dem kommer att dömas till strängande straffet: 12-18 år. - Mord, behjälplig till mord.

Gänget bakom kommer undan med 6 år. Absolut skyldiga men inte framträdande som de andra.

Två st. anses varit med i gänget och påstår sig inte ha med saken att göra. De står inte utan skuld då de har kännedom om händelsen. De underlät att anmäla brott. Därmed är även de föremål för utredning.

Och eftersom detta är i Sverige så lär livstidarna vara ute på gatan igen, med fullt bidrag, efter 6-9 år? Pga "gott uppförande"? Kanske tom tidigare? Säkert får dom nya identiteter också så dom slipper obehaget om sina forna livsdåd.

Eller har Sverige blivit hårdare för brottslingar?
Citera
2016-11-21, 21:25
Medlem
Citat:

Jaaa, så är det nog, de kunde ha gjort något, men låter det bara hända... att inte få hjälp, när det finns hjälp att tillgå...det största sveket kanske...
Citera
2016-11-21, 21:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och eftersom detta är i Sverige så lär livstidarna vara ute på gatan igen, med fullt bidrag, efter 6-9 år? Pga "gott uppförande"? Kanske tom tidigare? Säkert får dom nya identiteter också så dom slipper obehaget om sina forna livsdåd.

Eller har Sverige blivit hårdare för brottslingar?
Livstidare kommer ut allra tidigast efter 12 år.
Citera
2016-11-21, 21:28
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Ehh.. okej? Hur tänkte du nu?

Det var väl mest en filosofisk tanke.

Denna människa -ville inte- att Madde skulle bli mördad, tyckte det var en dålig idé. Ändå så lät han det ske, utan att ingripa eller försöka stoppa det på något vis.

Ok för att kompistrycket kan vara stort, men detta handlar ju om ett ovanligt rått mord.
Citera
2016-11-21, 21:28
Medlem
Nu har jag laddat upp samtliga dokument som finns tillgängliga i fallet som backup utifall minfil.org är nere!
Alla dokument fupar samt utskrift från mobiltömningen återfinns här ----> https://www.d0pe.se/domarpdf/mord-langshyttan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in