Citat:
Ursprungligen postat av
Fideli
Medan många av er säkert kan koncentrera er på rättegången nu så tragglat jag än med fup'en.
Jag är helt snurrig i skallen av allt som står. Eftersom jag aldrig läst en fup förut är jag förundrad över förhören. VEM är det som skrivit ut förhören? En dyslektiker eller? Och ibland i vissa förhör upplever jag
förhörsledare och andra som är med lika efterblivna som gärningsmännen.
Jag känner ingen sympati med nån av gärningsmännen men just nu undrar jag om den mest sanningsenliga är Höfflinger, eftersom han på nåt sätt verkar vara den som på riktigt är efterbliven och därmed inte lika kapabel att fatta och ljuga osv...
De är så många som när som helst hade kunnat sätta stopp för mordet och ingen
gör det, så jag hoppas straffen blir kännbara för alla inblandade.
Precis. Ingen gör det.
Ett av de mest uppseendeväckande fallen någonsin! Så säger polisen Ted Esplund som har jobbat med Långshyttemordet.
- Jag känner inte till något liknande i Sverige. Vi har elva stycken som i olika delar står åtalade för det här mordet, varav sex stycken konkret varit med vid mördandet.
- Och så har det föregåtts en viss planering inför brottet. Och då kan man fundera över att elva stycken har pratat om att begå den här typen av brott, och så har ingen under tiden kommit till sans, säger Ted Esplund.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565239
Och då är det ändå en person man planerar att ta livet av som varit påfallande snäll
och generös mot medlemmarna i gänget under en längre tid. Inte nån som direkt
jävlats med dem, varit en plåga och vållat ont.
Jag köper nämligen inte det där snacket om en Madde som hotat med våldsamma indrivare
och att det skulle slås ut tänder och mördas. Det framstår rätt och slätt som ett
patetiskt dåligt försök att fixa till lite
förmildrande omständigheter.
Ja, nån i det här mensagänget borde verkligen ha kunnat komma till sans i tid och
på nåt sätt förmått avbryta det pågående vansinnet med mordplanen.
"För helvete - vad är det vi håller på med? Det är ju så sjukt som det kan bli.
Ni kan inte mena allvar med detta? Förstår ni inte att det är ett människoliv som
vi sitter och diskuterar om att "ta bort"? Jag vill inte vara med längre i alla fall.
Och ni andra borde inte vilja det heller. Tänk till för fan. Besinna er!"
Nåt sånt i den stilen.
Det kunde räckt, onda planer skrinlagts för gott, man rentav kanske skulle skämmas för att
man haft såna hiskeliga tankar som att mörda en medmänniska och så hade
Madeleine Delbom fortfarande haft ett liv att leva.
Eller så hade man helt sonika slagit ihjäl vederbörande så att det inte skulle golas om
vad som var i görningen....