2016-11-05, 23:09
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zudden77
Bara att ringa domstolen i Falun .så skickar dem hem 2 kartonger på posten. Annars hämtar man den. själv.

Är dum eller spelar du bara? Varför skulle Falu tingsrätt skicka ut en förundersökning redan nu, som de inte ens har fått in?
Citera
2016-11-06, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Är dum eller spelar du bara? Varför skulle Falu tingsrätt skicka ut en förundersökning redan nu, som de inte ens har fått in?

Personen i fråga kan vara part i målet eller vara bekant med någon av dem som är, och på så sätt ha tillgång till fup, därav min fråga till hen.
Senast redigerad av Spindelblomman 2016-11-06 kl. 10:08.
Citera
2016-11-06, 10:46
Medlem
Framgaffels avatar
Nu verkar det ju som om förundersökningen är klar i alla fall, och vad jag har förstått så får alla som är part i målet ta del av den.

Nu är min undran: Är detta det första tillfället som de olika parterna får ta del av övriga förhör? Alltså, är det första gången som de inblandade får reda på vad de andra har sagt eller har de tidigare fått reda på vad som sagts i förhör med andra?

Blev lite rörig fråga, hoppas ni förstår vad jag funderar på!
Citera
2016-11-06, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Nu verkar det ju som om förundersökningen är klar i alla fall, och vad jag har förstått så får alla som är part i målet ta del av den.

Nu är min undran: Är detta det första tillfället som de olika parterna får ta del av övriga förhör? Alltså, är det första gången som de inblandade får reda på vad de andra har sagt eller har de tidigare fått reda på vad som sagts i förhör med andra?

Jo alla parter får ta del av allt. Allt blir en offentlig handling vad jag tror.
Bilder på avskummet vore intressant att se, anyone?
Citera
2016-11-06, 11:14
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SossenLars
Jo alla parter får ta del av allt. Allt blir en offentlig handling vad jag tror.

Nu var det ju inte min fråga, utan frågan var om det är första gången de övriga parterna får ta del av övriga förhör...

Bläddra i tråden, det finns massor av bilder, länkar till Facebook osv

Edit: Det finns ett bildgalleri i första inlägget
Citera
2016-11-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SossenLars
första sidan- bildgalleriet. inte nytagna foton.
Citera
2016-11-06, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel

Troligt att förhörsledare redan konfronterat den de förhört, med vad de övriga häktade sagt.
Vi vet ju inte hur förhörsledarna lagt upp sina förhör, men för att få fram vem som gjort exakt vad, så är det väl vanligt att man tar upp vad som framkommit från de andra åtalade.
Sista media-rapporteringen från polishåll gav intryck att ingen har erkänt ansvaret i exakt vad
vad gärningsmännen gjort vid mordet. Allt
blir nog klarlagt när rättegången väl är avslutad.
Citera
2016-11-06, 11:31
Medlem
Det borde alltså inte ta så lång tid innan den fastställda dödsorsaken kommer ut. Det har nämnts i tråden att det började med att någon knivhögg henne i bilen och att det spårade ur efter det.
Citera
2016-11-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Det borde alltså inte ta så lång tid innan den fastställda dödsorsaken kommer ut. Det har nämnts i tråden att det började med att någon knivhögg henne i bilen och att det spårade ur efter det.
zuddden77 har Fup. Han kanske kan delge oss fakta.
Citera
2016-11-06, 17:15
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Personen i fråga kan vara part i målet eller vara bekant med någon av dem som är, och på så sätt ha tillgång till fup, därav min fråga till hen.

Personen i fråga skrev att det bara var <att ringa domstolen i Falun så skickar dem hem 2 kartonger på posten>. Tingsrätten har inte ens fått in förundersökningen ännu.
Citera
2016-11-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Personen i fråga skrev att det bara var <att ringa domstolen i Falun så skickar dem hem 2 kartonger på posten>. Tingsrätten har inte ens fått in förundersökningen ännu.

En person i den här tråden har tillgång till fup och jag vet inte hur hen kommit över den, hen är inte part i målet. Det stämmer att åtal inte är inlämnat. Personen bör ju kunna delge oss innehållet i fup, tex intresserar jag mig för dödsorsak.
Citera
2016-11-06, 23:46
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
En person i den här tråden har tillgång till fup och jag vet inte hur hen kommit över den, hen är inte part i målet. Det stämmer att åtal inte är inlämnat. Personen bör ju kunna delge oss innehållet i fup, tex intresserar jag mig för dödsorsak.

Om man varit på något förhör gällande aktuellt mål, som exempelvis vittne, kan man då få tillgång till fupn i ett tidigt skede kanske?
Hen, som har fupn, kanske har varit vittne, och inte inblandad i själva händelsen?

Som ni hör så har jag väldigt lite (läs obefintlig) efarenhet av sånt här 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in