2016-06-21, 14:12
Medlem
NitGrits avatar
Får i slutet på månaden in en bonus på 30,000:- som ett engångsbelopp för min prestationer utöver min vanliga lön som kommer som vanligt den 23e. Jobbar som säljare.

Hur mycket skatt betalar jag för detta engångsbelopp? Har sökt men hittar inget och alla jag frågat säger olika. Stämmer 35%?
Citera
2016-06-21, 14:21
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitGrit
Får i slutet på månaden in en bonus på 30,000:- som ett engångsbelopp för min prestationer utöver min vanliga lön som kommer som vanligt den 23e. Jobbar som säljare.

Hur mycket skatt betalar jag för detta engångsbelopp? Har sökt men hittar inget och alla jag frågat säger olika. Stämmer 35%?

Du kommer betala mer än 35% då den statliga skatten kommer dras av från allting över 34500:- brutto.
Citera
2016-06-21, 14:29
Medlem
NitGrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanBrosling
Du kommer betala mer än 35% då den statliga skatten kommer dras av från allting över 34500:- brutto.

Utveckla gärna.
Jag kommer ju inte tjäna över det beloppet samtidigt? Eller tänker jag fel? Min fasta lön ligger denna månaden på 33 brutto och detta blir en separat utbetalning senare på 30k.
Ligger på runt 330k/år om det hjälper.
Citera
2016-06-21, 15:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Utveckla gärna.
Jag kommer ju inte tjäna över det beloppet samtidigt? Eller tänker jag fel? Min fasta lön ligger denna månaden på 33 brutto och detta blir en separat utbetalning senare på 30k.

Enligt engångsskattetabellen för 2016 ligger det på 30% om man har en årslön på 330k/år.

http://www.vismaspcs.se/visma-suppor...mpsumtable.htm
Citera
2016-06-21, 17:16
Medlem
Citat:
Utveckla gärna.

Även om du får det på två olika betalningar så skattar du ändå (om jag minns rätt) 50% på allt över 36500:-? som du tjänar under samma månad. Jobbar också i ett säljbolag där jag har fast månadslön samt årsbonus varje december.. Så tror du kommer skatta 50% på 29500:- om jag inte cyklar åt helt del håll nu dvs
Citera
2016-06-21, 18:18
Medlem
Crashs avatar
Är väl 50% på bonusutbetalningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in