2016-06-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Kvinnor är lyckligast när de är undergivna mannen och vet vad som gäller. Så enkelt är det. Förmodligen en av de enklaste och mest fundamentala av alla biologiska mekanismer, som svenskar valt att ignorera mer och mer.

Jag har daltat färdigt med kvinnor. Nu vet hon vad som gäller och hon älskar det.

Vad är det som gäller?
Citera
2016-06-19, 21:54
Medlem
Citat:
Kvinnor är lyckligast när de är undergivna mannen och vet vad som gäller. Så enkelt är det. Förmodligen en av de enklaste och mest fundamentala av alla biologiska mekanismer, som svenskar valt att ignorera mer och mer.

Jag har daltat färdigt med kvinnor. Nu vet hon vad som gäller och hon älskar det.

Att kommunicera är alltid bra att göra i en relation.
Citera
2016-06-19, 21:56
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Trams. Kvinnor är bara fertila till en viss ålder sen är det bäst för män att byta.
Jag undrar egentligen vad du är inne i för period i livet? Från att vara feminazist, till att bara skriva "ironiska" inlägg där kvinnan beskylls för allt. Det tragiska är att det är så många som sväljer detta, och faktiskt tror på din anti-kvinna attityd.
Citera
2016-06-19, 21:57
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Men kom igen nu...
Skulle en hårt arbetande fader ej kunna "bonda" med och uppfostra sina barn???

Det verkar som att majoriteten sitter fast i feminazistiska hor-normer här.

Hypergamin förklarar kvinnors horeri...biologiskt.
Briffault´s lag förklarar kvinnans opålitlighet som partner...biologiskt.
Kombinera dessa lagar, ta ett steg tillbaka och titta på samspelet. Så har man något pålitligt att gå efter.

Singelmammor är verkligen mer horor än mammor i samspelet med oss män...
Bejakar man deras horaktighet, uppfattar de allt som så väldigt "lätt och bra" i samspelet dessutom.
På så vis kan man med lite vetskap betrakta kvinnor som pålitliga, i att följa den biologin.

Artikeln visar hur mamman hemma sannolikt är närmare sin natur, än de som lurats in i att leva efter feministiskt konstruerade ideal.
Men nu förstår jag ingenting, jag håller med om mycket av det du skriver så jag förstår inte varför du citerar mig?
En fader kan såklart "bonda" med sin son eller dotter, jag har aldrig påstått motsatsen. Sedan tror jag att vi håller med varandra om att en traditionell familjekonstellation förmodligen är den bästa för barnet.
Citera
2016-06-19, 21:59
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
För att hon är gammal, ful och man har tröttnat på henne naturligtvis.

Hon kan dock få stanna längre om hon är bra på att laga mat och hålla huset skinnande rent, givet att vi även legaliserar prostitution så män slipper dela säng med samma ragata år ut och år in.

Sen måste ju en man även kunna få sprida sina gener så mycket det bara går, det är ju det de är biologiskt programmerade för. Barnen är bekymrens bekymmer.
Det är en skrämmande världsbild du målar upp, antagligen var din uppväxt inte så lyckad vilket är anledningen till att du uttrycker ett sådant hat mot kvinnor och mödrar.
Feminister använder ofta misogyni som ett skällsord att tysta ner sina motståndare, men i sammanhang där man beskriver dina yttranden passar skällsordet in ganska bra.
Citera
2016-06-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jaha så kostnader och intäkter tar alltså grundläggande mänskliga behov/drifter ur människor???
Eller kan det vara så att människor fortsätter att vara mänskliga, även i onaturliga miljöer???

Förklara gärna varför de som har minst kognitiva problem framstår som genier, ekonomiskt, på våra marknader.

Huh? Svarade bara på ett påstående om att män väljer nya kvinnor när de gamla blir infertila och män även fortsättningsvis vill sprida sin säd då flest barn vinner.

Min poäng var att man kanske inte eftersträvar så mycket barn så man byter ut sin partner av den orsaken då även barn är betingade med en prislapp.

Vad har du emot detta? Eller är du bara snarstucken inför ny arbetsvecka?
Citera
2016-06-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Jag undrar egentligen vad du är inne i för period i livet? Från att vara feminazist, till att bara skriva "ironiska" inlägg där kvinnan beskylls för allt. Det tragiska är att det är så många som sväljer detta, och faktiskt tror på din anti-kvinna attityd.

Har hunnit med att vara snäll kille också. Kan inte Flashback bara stänga av användare som tramsar, att man vet sitt eget kön borde väl ändå vara ett krav?
Citera
2016-06-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det är en skrämmande världsbild du målar upp, antagligen var din uppväxt inte så lyckad vilket är anledningen till att du uttrycker ett sådant hat mot kvinnor och mödrar.
Feminister använder ofta misogyni som ett skällsord att tysta ner sina motståndare, men i sammanhang där man beskriver dina yttranden passar skällsordet in ganska bra.

Varför måste allting man gör ha ett samband med ens uppväxt för? Du måste ha förläst dig på marxism eller nåt.

Jag tar bara till mig andra människors tankar och idéer för att sedan kunna bilda mig en egen uppfattning om saker.

Det är väl inget som är konstigt eller fel med det?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-19 kl. 22:17.
Citera
2016-06-19, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Vad är det som gäller?

Det jag säger!
Citera
2016-06-19, 22:15
Medlem
Citat:

Stämmer in på mig, eller rättare sagt så vet jag hurdan jag vill vara mot en kille och skulle aldrig vara med en kille som inte kräver det av mig.
T.ex den dagen jag blir sambo kommer jag ta hand om städning. Träffar jag på en kille som vill hjälpa till med hushållsarbetet då kommer jag dumpa.
Så kan säga att jag är undergiven mot den jag tycker förtjänar det.
Citera
2016-06-19, 22:17
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför måste allting man gör ha ett samband med ens uppväxt för? Du måste ha förläst dig på marxism eller nåt.
Du är den första att kalla mig marxist, käre vän.
Det är en kombination naturligtvis, biologi och uppväxt går hand i hand. Finns det ingen mamma eller pappa att hand om dig när du är ett barn kommer du få det svårt i framtiden. Jag behöver inte vara en marxist för att förstå detta.
Citat:
Jag tar bara till mig andra människors tankar och idéer för att sedan kunna bilda mig en egen uppfattning om saker.

Det är väl inget konstigt eller fel med det?
Jag tycker faktiskt det är fantastiskt att du delar med dig av dina tankar och åsikter med mig. Jag älskar yttrandefrihet och lär mig nya saker hela tiden, tack.
Citera
2016-06-19, 22:20
Medlem
Citat:
Det jag säger!

Det är skönt att inte behöva bestämma precis allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in