Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-08, 13:56
  #1
Medlem
Hej, precis som topic lyder så undrar jag vad programmet internet download manager är och vad det tillför. Att det handlar om nedladdningar från internet förstår jag men vad är det som lockar med just det programmet? Har nämligen sett att det är väldigt populärt men inte riktigt förstått varför.
Jag är fullt medveten om att det bara är att googla men jag skulle gärna vilja höra från er användare och inte ifrån programutvecklarna.
Citera
2016-06-08, 13:58
  #2
Avstängd
Testa googla...?
Citera
2016-06-08, 13:59
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Saxat från Google:

Du kan lägga till nya nedladdningar från Internet Download Manager:s gränssnitt, men det är vanligare att man låter det "fånga upp" länkar. Detta betyder att varje gång du klickar på en viss filtyp (som kan väljas genom konfigurationsalternativ) kommer Internet Download Manager att hantera nedladdningen istället för att din webbläsare gör jobbet. Allt går automatiskt: du behöver inte kopiera och klistra in något, du slipper allt krångel.

När Internet Download Manager har tagit över länken, kan du antingen genast ladda ner filen eller spara den till senare, vilket kan vara ett bra alternativ om du behöver all bandbredd just då och tänker lämna datorn på under natten. Nedladdningar kan ordnas i dina egna kategorier innan de påbörjas och kan även återupptas senare om du tappar anslutningen till Internet.

Frågor på detta?
Citera
2016-06-08, 14:03
  #4
Medlem
Jo det fattar jag men jag ser inte riktigt vad som är så revolutionerande.
Den verkar ju göra samma sak som webbläsaren redan gör med undantag för att man kan välja hastighet och även pausa (vilket man kan i webbläsaren också)?
Citera
2016-06-08, 14:06
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rakaka
Jo det fattar jag men jag ser inte riktigt vad som är så revolutionerande.
Den verkar ju göra samma sak som webbläsaren redan gör med undantag för att man kan välja hastighet och även pausa (vilket man kan i webbläsaren också)?
Ytterst få filer som du kan ladda ned med t.ex. Firefox samt pausa mitt i nedladdningen, eftersom direktlänken förändras per klient.

T.ex: laddanergratisporr.com/download.php?=NEGER

För nästa person är det laddanergratisporr.com/download.php?=NEGERJOHAN

Osv. Om du pausar och sedan fortsätter så kommer den sista strängen vara bytt och du kan ta dig i arslet
Citera
2016-06-08, 14:06
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, verktyget är kanske med användarevänligt? Jag vet inte då jag inte använder sådana här verktyg. Men du kanske minns även detta verktyg som var populär på 90 talet -> http://getright.com/

Grundtanken är detsamma som ovan rubriksnamn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback