Citat:
Ursprungligen postat av
Jonte.f
Blir man lycklig av pengar?
Det beror på vilken mängd.
/Att ha tillräckligt för basics och lite till så ingen oro för det = UNDVIKA Olycklig.
/Ha en del mer så att ENSTAKA drömmar kan uppfyllas kan öka lyckan
MEN det shoppoholics gör är att MISSLYCKAS och snarare öka
Olyckan mer på sikt.
/Att ha så mycket att ALLA ekonomiska drömmar redan är uppfyllda- Beror på om personen kan hantera det, det flesta kan det inte och blir
Olyckiga/minde lyckliga av att inte ha någon mer att kunna kämpa sig till.
/De som har ganska mycket men ändå stressar för att kunna skaffa mer statusprylar är
Olyckliga, t ex har normalt skitrelation till sina barn, onödig stress är ingen lyckokälla, och de blir mycket
Olyckliga då grannen skaffar dyrare bil än dem

/En mycket OLYCKLIG man var den då (en av) rikaste i världen Paul Getty...