2016-06-03, 18:09
Bannlyst
Har utvecklat min egna scalpingstrategi som jag framgångsrikt använt sen års-skiftet (som kräver en normalvolatil marknad), men funderar över hur hög volatilitet det är på sommaren? Förra sommaren var ju väldigt volatil av särskilda anledningar. Det som jag efterfrågar är volatiliteten på de större indexen och valutorna, DAX och EUR/USD är det jag tradar främst. Är volatiliteten lägre än den varit hittils under 2016, är det lite semester i allmänhet så att de större tillgångarna rör sig segare, eller kan man fortsätta vanligt? Är som sagt beroende av att volatiliteten är normalhög.
Citera
2016-06-03, 20:16
Bannlyst
Kollade VIX sen 10 år tillbaka och fann inget sådant mönster, men man har ju hört uttrycket "Sell in May and go away".
Citera
2016-06-04, 10:00
Medlem
Kolla vad marknaden prissätter VIX-kontrakt i juli, augusti och september. Där kan du få ett hum vad marknaden tror. Det är inte säkert att det blir så, men det är väl det bästa man har. Du kan också kolla på hur optionerna är prissatta i juli, augusti och september. Kolla på vilken delta som varje strike har och utifrån det kan du se hur approximativ chans att VIX går ITM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in