Citat:
Ursprungligen postat av
Roundandround
Du vet asså inget om BB men du vet att ingen tvingade dom ?? hmm. och du vet med all säkerhet att ingen klubb nånsin i Sverige blivit tvingad att stänga ner el att supporta en specifik klubb ??? hmm
Du har alltså sånn insikt i HA samt BMCs historia i Sverige att du vet detta utan tvekan ??

. vet du vad vi lägger ner det här tvångsnacket nu . jag vet att klubbar har tvingats o kommer att tvingas pga av fakta men du får tro på vad du vill och jag håller mig till fakta ok , slutpratat om det . jag anser att det finns en hel del som tyder på tvång i detta fall o då menar ja inte att nån sitter med en pistol i huvet utan mer påpekar att det är bättre för er o va under oss så inget dumt händer etc ja du fattar själv hur sånt går till eftersom du nu vet hur det funkar i alla svenska klubbar
Herrejädrans va du rör ihop allt vi var inne på specifika klubbar i början vet du va? Men nu har du lyckats glida ifrån det så du bara göra pannkaka av allt du försökt säga i början

rörigt värre ..
Vi var inne på nutidens fakta om hur allt står sig i MC världen, inte när det startade då det var helt annorlunda.
Titta nogrant här nu!
Visst fan har klubbar blivit nerstängda som du säger,
MEN inga klubbar som är
SUPPORTERKLUBBAR till BMC eller HA.
Sen att HA och BMC stängt små klubbar som inte har någon anknytning till den andreklubben
NOTERA ATT VI PRATAR I NUTIDA FAKTA inte hur det var i början när HA och BMC etablera sig i Sverige då var det helt annorlunda. Dessutom var det under "det stora nordiska mc kriget" det hände
Ok ett exempel på vad jag menar ytterligare:
BMC hade inte kunnat "stänga" ner en Red Devils avdelning utan att det hade blivit en större konflikt eller blivit stora konsekvenser utav någon form.
RD som är den största underklubben är dock ett undantag, i att HA hade gått all in för att stötta. Men det finns flertalet mindre klubbar som är "Supporter" klubbar. Dessa klubbar får bära ett emblem som är en Rödvid Diamant, som visar att de är HA supporters, betyder inte mer än att det är supporters och stöttade av HA(inte alla klubbar får dessa, måste visa sig värdiga) . Spelar ingen roll hur stor klubben i fråga som har emblemet är skulle BMC göra något så hade de fått konsekvenser, beroende på hur storskaligt det i fråga gäller.
Sen har vi klubbar som är
ICKE SUPPORTER KLUBBAR till någon utav de större klubbarna. Dessa har BMC/HA eller vilka fan som helst några problem med att kunna göra vad dom nu vill göra utan några som helst konsekvenser förutom möjligtvis rättsväsendet.
ett
Klubbar kommer att stängas ner etc ja där har du rätt, men återigen det jag säger är bara att varken BMC eller HA kommer någonsin att försöka stänga ner en supporterklubb till den ena parten utan att det skulle bli mycket stora konsekvenser om inte en större konflikt. Men notera att det finns ett större antal mindre klubbar som t.ex Svineri MC som råkar hamna i onåd och då de inte har någon backup eller är supportklubb till någon annan större organisation så försvinner de ganska så snabbt.
Aight ? Hänger du med?
Sen ska jag låta dig leva vidare i att tro att andra klubbar kan "tvinga" andra klubbar att supporta dem.
PS: Vad får dig att tro att någon människa överhuvudtaget hade låtit sig tvingas att supporta en annan klubb mot sin vilja ?