2005-11-28, 15:20
Medlem
Tottenham är ett område där det åtminstone tidigare bott många judar, hur sunkigt det än är. Därför har inte judisk involvering varit så ovanlig. Men det är ungefär som att kalla Djurgårdens IF för en protestantisk förening.
Citera
2005-11-28, 16:24
Medlem
GodSaysNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apophis
Gjorde en sökning på ajax+jew och hittade denna sida
http://www.ajax-usa.com/desk/ajax-and-the-jewish-issue.html
intressant läsning

Efter att ha läst den sidan får jag nog lov att böja mig. Jag har varit på White Hart Lane ett antal gånger men aldrig sett något liknande när det gäller Tottenham som är känt just för att vara "judarnas" lag. Även om jag själv aldrig märkt av det annat än just "yids" och en del sånger som måstandarfansen sjunger. Men Ajax... det var något nytt för mig, undrar vad muslimen Zlatan tyckte om det

Citat:
Ursprungligen postat av handenduvet
Nu pratade jag mer om "judisk" ur ett historiskt perspektiv.

Okej. Men jag förstod det mer som att du förklarade Ajax framgångar med att judar har ekonomiska intressen i klubben. Det gäller i så fall betydligt fler klubbar än Ajax. Där det finns mycket pengar brukar man kunna hitta judar och klubbar kan också vara rika och välmående utan att få "judisk" hjälp.
Citera
2005-11-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodSaysNo
Efter att ha läst den sidan får jag nog lov att böja mig. Jag har varit på White Hart Lane ett antal gånger men aldrig sett något liknande när det gäller Tottenham som är känt just för att vara "judarnas" lag. Även om jag själv aldrig märkt av det annat än just "yids" och en del sånger som måstandarfansen sjunger. Men Ajax... det var något nytt för mig, undrar vad muslimen Zlatan tyckte om det

Är Zlatan muslim? Inte katolik? Är han ens troende?
Citera
2005-11-28, 23:19
Medlem
IBRAHIMovic....Ibrahim är muslimskt namn och jag har hört att juggarna vet direkt på efternamet om person i fråga är muslim,serb....därför blev det bråk med mihajlovic....Undrar om pressen var stor från judarna o de tvinagade han o spela med Zlatan på ryggen istället för Ibrahimovic...Han bytte direkt när han bytte till Juve...
Citera
2005-11-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muqi
IBRAHIMovic....Ibrahim är muslimskt namn och jag har hört att juggarna vet direkt på efternamet om person i fråga är muslim,serb....därför blev det bråk med mihajlovic....Undrar om pressen var stor från judarna o de tvinagade han o spela med Zlatan på ryggen istället för Ibrahimovic...Han bytte direkt när han bytte till Juve...

Jag frågade eftersom han är halvkroat. Hur det än är så har Ajax haft gott om muslimska spelare som inte behövt byta namn.
Citera
2005-11-29, 01:37
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muqi
Han bytte direkt när han bytte till Juve...

Han bytte tillbaka under Ajax-tiden. (Att ha Zlatan på ryggen var det säkert någon manager(syftar ej på tränare)/agent/marknadsförare som föreslog, fast det är ren spekulation från min sida och alls ingen fakta.) Han bytte tillbaka för att hedra sin familj som ingen kan ta miste på att han sätter främst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in