Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-09, 10:34
  #13
Medlem
Nochillss avatar
Jag misstänker skarpt att Chrome är extra utsatt och att det är därför webbmotorn slutar fungera så fort man får bort malware-injektioner.

Jag har själv två datorer med 10:an där Chrome trilskas och jag istället måste köra Explorer för att alls komma ut på internet.
Citera
2016-08-09, 14:27
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag misstänker skarpt att Chrome är extra utsatt och att det är därför webbmotorn slutar fungera så fort man får bort malware-injektioner.

Jag har själv två datorer med 10:an där Chrome trilskas och jag istället måste köra Explorer för att alls komma ut på internet.
Testa avinstallera den och ta bort kvarlämnade mappar om det finns innan installerar den igen. Bör också kolla om det finns något kvar i den osynliga AppData mappen på C:/user/ditt namn/AppData.

Så här gör man också med andra saker i Windows som man har problem med eller misstänker. Det stora problemet är att verkligen få bort allt den gamla innan man testar att installera igen.
Citera
2016-08-10, 15:30
  #15
Medlem
Nochillss avatar
Det löste sig till slut även om jag vid upprepat utan resultat försökte att helt plocka bort mapparna och ominstallera Chrome på bägge datorerna. Detta hjälpte faktiskt inte utan jag blev tvungen till att städa systemregistret för att Chrome inte skulle fortsätta att krascha.

Nej, det är dags att se sig om efter bättre nya sökmotorer och inte fortsätta stödja Google-konglomeratet!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback