Citat:
Ursprungligen postat av
arb3n0
Jag har nyligen fyllt 25 men har aldrig ägt en bil förut. Vissa säger att ifall man nu har ägt en bil tidigare, i tidig ålder, och självklart ingenting har hänt, så brukar man få ett "annat pris" till skillnad från det första priset man får när ska äga bil för första gången...
Det där kallas för bonus för skadefria år. Den regeln är satt ur spel o nu baseras den mer på ålder.
Tyvärr har 91: orna tydligen hittat på något för jävligt mkt fick jag veta när en bil skulle försäkras.
Däremot om du är 92:a så vet jag genom min son att dessa tydligen kör som gudar då han som 23:åring försäkrade sin första bil hos Länsförsäkringar, nästan till samma pris som den skulle kostat mig.
Brytpunkten hos LF ligger annars på 24 år.
Men nu till det fina. Eftersom bonusen i det närmaste är borta så är den förhandlingsbar.
Jag själv orsakade en olycka med en jordhög. En jordhög som trafikdelen inte behövde ersätta utan bara skada på bilen. Volvia som jag då hade valde att sänka min bonus ändå, två steg.
Så jag bytte till LF som inte brydde sig om den sänkningen utan även gav min en bonuseliminering vid ett skadetillfälle.
Så även du kan förhandla om priset på din försäkring.