2016-05-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Det finns redan en tråd om detta men nja jag är inte så övertygad om det är staten som äger riksbanken.

Precis som vissa säger att federal reserve bank är privatägd, Och att Rothschild är ägarna.
Det sista låter rimligt då någon i Rothschild familjen sa

"Permit me to issue and control the money of a nation, and I care not who makes its laws!"

Vilket säger mig att centrala banker runt om i världen kanske har ett annat syfte än de vanliga.

Jag vet att många här säkert tror att man är konspirations/foliehat person bara man nämner sådana saker, men man kan inte låta bli att tro att det kanske är rätt..
Hm, jag hörde att Illuminati tagit över och Rothschild bara var marionett. Och sedan har några gröna gubbar från mars tagit över Illuminati.

Andra menar dock att det inte spelar någon roll med ägande av FED efter som det ändå är det offentliga som styr. Och det finns reglerat i USAs lagstiftning.

https://www.law.cornell.edu/uscode/text/12/chapter-3
https://www.law.cornell.edu/uscode/text/31/714

Men det är bara för de som beaktar fakta.

För de som vill tro är det gröna gubbar från Mars som gäller.
Citera
2016-05-23, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Det har jag också sagt. Jag sa det nu precis, tex.

Äger jag Riksbanken då?
Din ignorans är väldig HÖG, läs lite historia..
Citera
2016-05-23, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Hm, jag hörde att Illuminati tagit över och Rothschild bara var marionett. Och sedan har några gröna gubbar från mars tagit över Illuminati.

Andra menar dock att det inte spelar någon roll med ägande av FED efter som det ändå är det offentliga som styr. Och det finns reglerat i USAs lagstiftning.

https://www.law.cornell.edu/uscode/text/12/chapter-3
https://www.law.cornell.edu/uscode/text/31/714

Men det är bara för de som beaktar fakta.

För de som vill tro är det gröna gubbar från Mars som gäller.
Illuminati har funnits på riktigt. Rosthschild är kända inom finans. Jag vet inte varför man upplever denna fenomen att ställas i en hörna när man kritiserar lite
Citera
2016-05-23, 21:30
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Haha, är du tolv år eller?

"Läs lite historia", vilken jävla tomte...
Citera
2016-05-24, 10:45
Medlem
Citat:
Sluta läs konspirationsteorier från nassar och andra judehatare, du gör bara bort dig med dina kommentarer.
Citera
2016-05-24, 10:46
Medlem
Citat:
Nej men du är, din sheeple.
Kan du länka till den där historian istället?
Citera
2016-05-24, 15:58
Bannlyst
Citat:
Hur kan jag som äger Riksbanken vara sheeple?

Staten lånar pengar av Riksbanken, detta säger klart och tydligt att staten som utgörs av svenska folket inte äger Riksbanken, utan det är någon annan som äger den. Precis som gäldenären
är skyldig att betala pengarna till borgenären där den senare äger den förste, är då dessa två samma sak? Nej.

Dessutom så är det inte folket som äger staten utan det är staten som äger folket, folket jobbar åt staten.

Riksbanken och andra centrala banker runt i världen har ofta komplicerade ägarskap, som säkert är till syfte att dölja vem som är de riktiga ägarna.

Du äger inte Riksbanken utan du har en illusion om att du äger den.
Citera
2016-05-24, 15:59
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Riksbanken och andra centrala banker runt i världen har ofta komplicerade ägarskap, som säkert är till syfte att dölja vem som är de riktiga ägarna.
Det är inte lätt att vara förvirrad, det är riktigt.
Citat:
Du äger inte Riksbanken utan du har en illusion om att du äger den.
Hur vet du att jag inte äger Riksbanken?

Skriver inte ägarna till Riksbanken på Flashback tror du?
Citera
2016-05-24, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Sluta läs konspirationsteorier från nassar och andra judehatare, du gör bara bort dig med dina kommentarer.

Detta fenomen alltså.
Låt mig säga det igen, jag är ingen konspirationsteoretiker och bär ingen foliehatt. Jag tror inte på rymdvarelser eller annat orimligt. Jag hatar inte judar eller tror att det är dem som äger världen.

Utan jag bara säger att svenska folket kan inte äga Riksbanken det låter orimligt.

Men jag tror att kända förmögna familjer som rothschilds etc äger finansvärlden eller har ett finger med överallt i spelet.

Läs bara om vad några av familjemedlemmarna sade.

Mayer Amschel Rothschild:
Give me control of a nation's money and I care not who makes the laws.

Baron Nathan Mayer Rothschild, Rothschild
I care not what puppet is placed on the throne of England to rule the Empire, ...The man that controls Britain's money supply controls the British Empire. And I control the money supply.

Att folk har allergi liknande chock när man nämner något sådant är ett fenomen för mig.
Citera
2016-05-24, 16:23
Bannlyst
Citat:
Det är inte lätt att vara förvirrad, det är riktigt.

Hur vet du att jag inte äger Riksbanken?

Skriver inte ägarna till Riksbanken på Flashback tror du?

Tråden var skapad av ren nyfikenhet kring vem som äger riksbanken. Det finns en annan tråd redan handlar om samma sak.

Verkar som om du vill leka lite.

Du äger inte riksbanken kan jag garanterat säga. Du är inte rik.
Citera
2016-05-24, 16:28
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Verkar som om du vill leka lite.
Du skrev:
Citat:
Precis som vissa säger att federal reserve bank är privatägd, Och att Rothschild är ägarna. Det sista låter rimligt då någon i Rothschild familjen sa "Permit me to issue and control the money of a nation, and I care not who makes its laws!"
Alltså; Du säger att det är rimligt att någon privatperson äger Federal Reserve eftersom de sagt en viss mening.

Jag har också sagt samma mening. Flera gånger. Precis nu, tex.

Är det då inte rimligt att jag äger Riksbanken?

Menar du alltså att bara för att någon har sagt något någon gång så innebär det inte att dina konspirationsteorier stämmer?

Märkligt.
Citat:
Du äger inte riksbanken kan jag garanterat säga.
Du har helt rätt.
Citat:
Du är inte rik.
Fast nu har du fel.
Citera
2016-05-24, 16:41
Medlem
Citat:
Detta fenomen alltså.
Låt mig säga det igen, jag är ingen konspirationsteoretiker och bär ingen foliehatt. Jag tror inte på rymdvarelser eller annat orimligt. Jag hatar inte judar eller tror att det är dem som äger världen.

Utan jag bara säger att svenska folket kan inte äga Riksbanken det låter orimligt.

Men jag tror att kända förmögna familjer som rothschilds etc äger finansvärlden eller har ett finger med överallt i spelet.

Läs bara om vad några av familjemedlemmarna sade.

Mayer Amschel Rothschild:
Give me control of a nation's money and I care not who makes the laws.

Baron Nathan Mayer Rothschild, Rothschild
I care not what puppet is placed on the throne of England to rule the Empire, ...The man that controls Britain's money supply controls the British Empire. And I control the money supply.

Att folk har allergi liknande chock när man nämner något sådant är ett fenomen för mig.
Så jo, du borde bära foliehatt.

Vilka banker äger Rothschilds förresten ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in