2016-05-23, 03:36
Medlem
OliverCromwells avatar
Även om ni är för NATO.

Tycker ni inte att det är lite konstigt att det knappast ens förts någon som helst offentlig debatt i Värdlandsavtalet? Vad det innebär? Vilka konsekvenser det blir för vårt land? Vilka risker som finns?

Är inte folket mogna nog att få ta del av fakta, väga alla pros mot alla cons mot varandra och komma fram till en vettig slutsats?

Varför denna förmynderi?

Bara det borde ha väckt ett stort frågetecken bland alla NATO-anhängare, som åtminstone säger sig vara "demokratiskt sinnade".
Citera
2016-05-23, 03:37
Avslutad
Bra, Sverige ska inte vara i Nato. Sverige och Finland ska vara neutrala.

Det jag inte gillar är att det kan vara ett tecken på sds putin-koppling.

SD ska inte vara höger eller vänster lika lite som MP ska det. Lär av mp, de har utplånat sig själva genom att profilera sig vänster. SD och mp ska vara enfrågeparti.

Försvar utan Nato kostar, ja. Vad är problemet? Det är dessutom lövets chans att ena nationen. Bygg på myten om ett aggressivt Ryssland, bygg upp försvaret, ena folket, stäng gränsen.
Citera
2016-05-23, 04:36
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ekot meddelade just att SD kommer att gå ihop med V och stoppa värdlandsavtalet med NATO som ska röstas igenom i riksdagen den här veckan. Tillsammans har SD och V det antal röster som krävs för att skjuta upp beslutet ett år.

Frågor att diskutera:

1. SD har ju försökt profilera sig som ett slags reservmoderater den sista tiden, och även anpassat försvars- och utrikespolitiken därefter. Innebär det här ett slut för den obesvarade flörten med M?

2. Öppnar det här dörren för fler samarbeten mellan SD och V? De två partierna har ju trots allt en del gemensamt (se min gamla tråd V + SD = Sant?): http://www.flashback.org/t2515560

3. Hur kommer borgarna att reagera om NATO-avtalet stoppas?

4. Hur kommer S att reagera? Med en suck av lättnad?

5. Hur stora är chanserna att det går igenom om det skjuts upp ett år? Vill S ha ett värdlandsavtal med ett NATO som domineras av Donald Trump?

Japp, hoppas de åtminstone kan skjuta upp det nåt år, i början av Juni kommer en
militär megaövning äga rum i Baltikum, inkl Svenskt deltagande, HOPPAS Svenskarna
tar sitt förnuft till fånga och piggnar till från hjärntvätten.

Paradoxen är ånyo ett faktum -likt den vid Libyen-insatsen- de två ytterpartierna
röstar emot, fan vore väl bättre om de slog samman sina påsar....
Citera
2016-05-23, 06:09
Medlem
Vi ska bli USAs lakejer till vilken nytta? Träffar skiten fläkten och ryssen kommer så blir de illa tvungna att skydda oss ändå av rent geografiska skäl, vore ju inte kul om ryssen bygger en bas på Gotland samt får större kontroll runt Östersjön.

Nej, jag vet inte vad vi får ut utav det, vapenindustrin kanske ökar något och folk kanske gillar att runka till döda barn i mellanöstern.
Citera
2016-05-23, 06:11
Medlem
OliverCromwells avatar
Är Försvarshögskolan någon slags indoktrineringscentrum?

Det verkar som att alla som pluggat där är extremt pro-NATO.
Citera
2016-05-23, 06:36
Medlem
OliverCromwells avatar
Snart NATO-debatt i TV4 6:45 enligt Pilblad.

FP vs MP.

FP är så klart för. Men ska MP verkligen argumentera emot? Efter att ha gått med på Löfvens krav att säga JA till Värdlandsavtalet?

Tycker snarare att MP borde ligga jävligt lågt nu.
Citera
2016-05-23, 06:50
Medlem
OliverCromwells avatar
Just nu Live debatt. MP vs FP. LIVE.

http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3217019
Citera
2016-05-23, 06:50
Medlem
PK-befriads avatar
NATO är ett verktyg för NWO så inget gott lär komma ur ett sådant medlemskap. Rysshetsen är bara en chimär från de internationalister som vill kuva Ryssland och göra det till en vasallstat under NWO, dessa internationalisters agerande riskerar att framkalla ett storkrig så det är inget vi bör stödja. Ryssland är inte intresserat av att invadera Sverige, så jävla löjligt att påstå det.
Senast redigerad av PK-befriad 2016-05-23 kl. 07:06.
Citera
2016-05-23, 06:51
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Just nu Live debatt. MP vs FP. LIVE.

http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3217019

Alltså fy fan! TV4 bjuder in två debattörer som båda är för Värdlandsavtalet! Vad ska de debattera!!
Citera
2016-05-23, 07:04
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Alltså fy fan! TV4 bjuder in två debattörer som båda är för Värdlandsavtalet! Vad ska de debattera!!

Är du förvånad, varför ens titta ?
Operation hjärntvätt kommer fortsätta tills den 25:e, omröstningen i Riksdagen.

Föreslår alla titta på riksdagsdebatter i dessa frågor, där får man se
alla meningsskiljaktigheter, speciellt anti-falangen sd+v.
Mp har ju nyligen sällat sig till gruppen Landsförrädare.
Citera
2016-05-23, 07:06
Medlem
Jag är SDare, och det är för mig obegripligt hur mina "partikamrater" vill allierade sig med t.ex Turkiet.

Jag var tidigare för Nato men efter ha gjort en verklighetscheck så bytte jag sida.
Att Ryssland skulle invadera Sveriges fastland, den risken finns nästan inte. Möjligtvis att Gotland skulle ryka med, men då skulle det vara i samband med någon större konflikt i Europa. Och då skulle Nato ändå vara i krig med Ryssland.
Putin är ingen krambjörn men samtidigt ingen dåre.

Satsa istället på riktiga luftvärnsrobotar och kämpa för en nordisk allians, som exempel Nordic Battlegroup.
Citera
2016-05-23, 07:11
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Jag är SDare, och det är för mig obegripligt hur mina "partikamrater" vill allierade sig med t.ex Turkiet.

Jag var tidigare för Nato men efter ha gjort en verklighetscheck så bytte jag sida.
Att Ryssland skulle invadera Sveriges fastland, den risken finns nästan inte. Möjligtvis att Gotland skulle ryka med, men då skulle det vara i samband med någon större konflikt i Europa. Och då skulle Nato ändå vara i krig med Ryssland.
Putin är ingen krambjörn men samtidigt ingen dåre.

Satsa istället på riktiga luftvärnsrobotar och kämpa för en nordisk allians, som exempel Nordic Battlegroup.
Vi behöver inte välja sida i internationalisternas skådespel och vi behöver inte acceptera deras dramaturgi. Vi ska värna om svenska intressen och inte lägga oss i andra nationers inre angelägenheter. Det är att föregå med gott exempel.
Senast redigerad av PK-befriad 2016-05-23 kl. 07:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in