2019-10-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
ingen fara finns tre streck uppe i hörnet tryck där så ser man att det står ljud

Tre streck var? I vilken webbläsare?
I VLC appen finns det en flik som heter ”öppna nätverksström och där lade jag till länkarna men dem spelas inte upp.
Kan inte väcka min sambo och fråga heller. Får vänta till imorgon kanske
Citera
2019-10-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tre streck var? I vilken webbläsare?
I VLC appen finns det en flik som heter ”öppna nätverksström och där lade jag till länkarna men dem spelas inte upp.
Kan inte väcka min sambo och fråga heller. Får vänta till imorgon kanske
nog bäst för du måste ladda ner filerna till din mobil så
Citera
2019-10-23, 08:15
Medlem
Jag lyckades!! Helt själv dessutom. Känner mig som ett barn som lagt sitt första pussel själv eller något.

Nu är jag ännu mer sugen på att höra resten av filerna som har med mordförsöket att göra.
Citera
2019-10-23, 09:09
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Det är lungt, tog lite tid att få hem skivan. Lite problem att göra dem till zip-fil därför laddade jag upp dem en och en:

Guld! Tack som fan för att du tog dig tid och fixade. Ligger hemma sjuk som ett helvete och lyssnar under täcket. En riktig skitdag blev just 100 gånger bättre.
Citera
2019-10-23, 10:49
Medlem
hum.by.666s avatar
Det kommer mera... Rättegången är ännu pågående, sista förhandlingsdagen hålls den 28:de, efter det kan man beställa de resterande ljudfilerna.
Citera
2019-10-23, 14:40
Medlem
Var det nån som såg brottsjournalen igår? Missade ju totalt om vad GW hade att säga om henne och rättegången.
Citera
2019-10-23, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madjudjud
Var det nån som såg brottsjournalen igår? Missade ju totalt om vad GW hade att säga om henne och rättegången.
var typ bara 10min dom prata så
Citera
2019-10-23, 15:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madjudjud

Ja, jag såg det:

https://www.tv4play.se/program/brottsjournalen/11978334

Polisen som kommenterade hennes checklista över att röja bevis och se honom dö, tyckte ju uppenbarligen hon var skyldig.

GW likaså, men han sa att det inte fanns en bestämd sak som kunde fälla henne utan i så fall allt sammantaget när det gäller mordförsöken. Däremot kommer hon att fällas för bedrägerierna.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-10-23 kl. 16:01.
Citera
2019-10-23, 17:14
Medlem
.
Senast redigerad av Rickee7 2019-10-23 kl. 17:46. Anledning: Fel
Citera
2019-10-23, 18:30
Medlem
esetts avatar
Hej alla!

Rättegången finns att lyssna på här.
https://www.youtube.com/watch?v=c1GT1UdEgac&t=1s
Citera
2019-10-23, 20:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Hej alla!

Rättegången finns att lyssna på här.
https://www.youtube.com/watch?v=c1GT1UdEgac&t=1s

Toppen! Bra att ljudfilerna finns på fler ställen än Flashback.

Efter att ha lyssnat ett litet tag på Emilia befäster hon mina fördomar om gränslösa personer som går över lik: Pratar och pratar och pratar. Många, många, många detaljer. Patologisk lögnare. Mytoman.

I vanliga fall minns man inte lika många detaljer när det gället traumatiska detaljer som bränder. Man får något slags tunnelseende. Men inte Emilia. Hon minns allt och mer där till hela 3 år efteråt. Och fantastiskt nog minns hon just de detaljer som kan fria henne. Det är liksom ett inövat manus för att täcka upp luckor och sånt som talar emot att hon är den skyldige.

Jag har jobbat med en mytoman och känner igen tugget. Otroliga detaljer för att förstärka berättelsen och prat-prat-prat. Det tar liksom aldrig slut.
Citera
2019-10-23, 21:03
Medlem
Doctors avatar
Sammanfattning från idag.

Citat:
Sambons mamma har i många delar helt andra uppfattningar än kvinnan om hur deras tillvaro i Roknäs var 2016.

På frågan om kvinnan någon gång verkat självmordsbenägen svarar hon direkt:
– Absolut inte, snarare självupptagen. Hon är en centrummänniska, hon ska alltid ha all uppmärksamhet, säger svärmodern.

Det var den långa raden av märkliga händelser i kombination med många små, oförklarliga lögner som gjorde att svärmodern så småningom fattade misstankar om de brott som kvinnan nu står åtalad för.

Försvararen Carolina Nilsson ställer under dagen frågor till samtliga vittnen, om hur de upplevt mediebevakningen av det aktuella målet.

– Jag såg inga problem med att vara med i tv. Jag är helt säker på att den där människan har försökt ta livet av min son, svarade svärmodern.

Carolina Nilsson ifrågasätter dock polisens objektivitet i utredningen.

– Jag är väldigt skeptisk till att poliser ställer upp i intervjuer gällande ett mål som inte är avgjort. I medier har min klient redan blivit dömd, säger advokaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in