2019-10-22, 21:12
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag är extremt intresserad av att lyssna på E*milias 3 timmars berättelse som det stod om i tidningen. Mallar man bara och beställer den? Eller måste man beställa alla ljudfiler?
Nej just det, den är inte med ser jag. Varför kan man undra? Minns Kalmar TR tvingades lyssna på en liknande lång utläggning i mordet på Göran Lundblad, rätten var inte glada över det. Kanske rätten i Luleå vill slippa utstå samma sak... ha, ha! Nej, jag vet inte orsaken. Det går ju att höra med Lule TR om den finns sparad.

Edit. Gjort förfrågan om det.

Jag har beställt målsförteckning på henne för att tag på målnr om våldtäkten. Det är visst en ansökan om resning på G i det fallet.
Senast redigerad av hum.by.666 2019-10-22 kl. 21:20.
Citera
2019-10-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Nej just det, den är inte med ser jag. Varför kan man undra? Minns Kalmar TR tvingades lyssna på en liknande lång utläggning i mordet på Göran Lundblad, rätten var inte glada över det. Kanske rätten i Luleå vill slippa utstå samma sak... ha, ha! Nej, jag vet inte orsaken. Det går ju att höra med Lule TR om den finns sparad.

Jag har beställt målsförteckning på henne för att tag på målnr om våldtäkten. Det är visst en ansökan om resning på G i det fallet.
det stämmer så stog det i tidningen till hd

I hans överklagan till Högsta domstolen trycker han på att kvinnan flera gånger lämnat olika uppgifter om vilken tid övergreppet skedde, hon kunde heller inte redogöra för hur den misstänkte mannen lämnade platsen samt att hon lämnade ett felaktigt signalement. ”Bland annat har målsäganden beskrivit gärningsmannen med sex centimeter långt stylat hår och med örhänge. Min klient var vid tillfället snaggad och har aldrig burit örhänge.”, skrev advokaten i överklagan.
Citera
2019-10-22, 21:31
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
det stämmer så stog det i tidningen till hd

I hans överklagan till Högsta domstolen trycker han på att kvinnan flera gånger lämnat olika uppgifter om vilken tid övergreppet skedde, hon kunde heller inte redogöra för hur den misstänkte mannen lämnade platsen samt att hon lämnade ett felaktigt signalement. ”Bland annat har målsäganden beskrivit gärningsmannen med sex centimeter långt stylat hår och med örhänge. Min klient var vid tillfället snaggad och har aldrig burit örhänge.”, skrev advokaten i överklagan.
Det blev lite fel där, så här skulle det vara:
Såg nu att det skulle ha hänt 2012 (jag trodde att det var nyligt det hände). Går det att läsa om datum och plats i artikeln? Eventuellt har jag domarna från TR och HovR som jag tror är det som avses. Den våldtäkten hände på Prästgårdsgatan i centrala Piteå den 14 april 2012. Killen dömdes till fängelse i 2 år 6 månader, sänktes i HovR till 2 år 3 månader.
Senast redigerad av hum.by.666 2019-10-22 kl. 21:39. Anledning: Skrev fel...
Citera
2019-10-22, 21:37
Medlem
Citat:
Såg nu att det skulle ha hänt på Prästgårdsgatan i centrala Piteå den 14 april 2012 (jag trodde att det var nyligt det hände). Går det att läsa om datum och plats i artikeln? Eventuellt har jag domarna från TR och HovR som jag tror är det som avses. Killen dömdes till fängelse i 2 år 6 månader, sänktes i HovR till 2 år 3 månader.
https://www.google.se/maps/@65.3189376,21.4768302,3a,60y,105.99h,74.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-bNnTBS27LHTzafEsQhPuw!2e0!7i13312!8i6656 där är nog platsen datum du skrev ser ut att stämma
Citera
2019-10-22, 21:40
Medlem
Vad skulle hon ha 3mille till? Gissar på att spela med.
Citera
2019-10-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
förmodligen ja
Citera
2019-10-22, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
förmodligen ja
För att vinna pengar
Citera
2019-10-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591

20 miljoner in och ut från hennes konto under den kontrollerade tiden. Helt galet
Citera
Medlem
hum.by.666s avatar
Finns en tråd om våldtäkten:
(FB) Våldtäkt, Piteå
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
20 miljoner in och ut från hennes konto under den kontrollerade tiden. Helt galet
pengakåt.ab
Citera
2019-10-22, 21:53
Medlem
Doctors avatar
Citat:

Edit. Gjort förfrågan om det.

Du skrev att du beställt filerna den 17/10, så jag antar att du fick alla ljudfiler som fanns då. Hennes tretimmarshistoria var igår, så den kan ju naturligt inte finnas med.
Citera
2019-10-22, 21:57
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Du skrev att du beställt filerna den 17/10, så jag antar att du fick alla ljudfiler som fanns då. Hennes tretimmarshistoria var igår, så den kan ju naturligt inte finnas med.
Sant. Jag har skickat en fråga till TR om det finns fler ljudfiler. Och beställt dem, om de finns alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in