2017-07-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Lite mer information om bevisläget i kommande förhandling:

http://www.dt.se/blaljus/brott/nya-uppgifter-mot-mordatalad-for-idremord

"Nu har åklagare Gun-Britt Ström lämnat in kompletterande bevisning till det som tingsrätten hade att ta ställning till. Bland annat anser sig åklagaren styrka att den misstänkte kom tillbaka till sin bostad 05.37 på morgonen och inte som den misstänkte själv uppgett, att han kom hem betydligt tidigare. Det sedan ett modem som hör till till den misstänkte kopplades upp mot mannens telefon just klockan 05.37. I ett sakkunnigutlåtande från Nationellt forensiskt centrum skrivs följande: "Detta talar starkt för att de 5 samtal som har ringts mellan den misstänkte och XX inte ringts från den misstänktes bostad som han tidigare uppgett i förhör. Dessa 5 samtal har sannolikt ringts från brottsplatsen".

De fem samtalen ringdes mellan 04.38.13 och fram till 04.57.08

Likaså har åklagaren dokumenterat att den misstänkte hade kläder på sig under mordkvällen, som han köpt och som styrks med kvitton. Kläder som inte återfanns när mannen greps vid niotiden på morgonen.

Den misstänkte har i nya förhör inte kunnat förklara de olika tidsuppgifterna och konstaterar i förhöret att han sagt allt han vet tidigare. När det gäller de ej återfunna kläderna, skor, t-shirt, keps och jeans så är mannen oförstående till var de ska vara.

Förnyade undersökningar av Bogg Magnus Anderssons hus har också genomförts. Bland annat har blod kunnat säkrats i badrummet, som kan komma från den misstänkte.

Åklagaren har också lämnat in den inspelning där den misstänkte hotar att döda Bogg Magnus, en inspelning som tingsrätten underkände, liksom att tingsrätten också underkände styrkan av den samlade bevisningen och därför frikände den misstänkte.

I förhöret minns inte den misstänkte särskilt mycket, men betonar att det inte är han som mördat Bogg Magnus Andersson."

Har inte varit inne i tråden tidigare men följt fallet som jag tycker fått allt för lite uppmärksamhet. Har nu läst tilläggsprotokollet och överklagan. Ovan inlägg är en bra sammanfattning. Dock undrar jag hur NFC kommit fram till att TKs samtal till modern "sannolikt ringts från brottsplatsen". Att de inte ringts hemifrån är en sak men vi tror väl alla att han då var ute på en färd med föräldrarna och gjorde sig av med kläder etc., INTE att han då var kvar på brottsplatsen. Eller?

Sen tycker jag att TK förvärrar sin sits i det nya förhöret (februari) genom att inte minnas sina klädinköp. Inte fan lär han köpa så mycket skor att han inte minns de han köpte några månader innan mordet tex., och inte minns att han bar dem på dopet en vecka innan mordet. Och sen att han bara svarar att "han sagt allt/svarat förut". Det är ju enkom för att inte försäga sig.

Blodet i handfatet kan vara TKs, det är ett bra indicium till HovR, synd att det var blandbild med Boggs blod.

Sen har vi inspelade samtalet. TK har sagt att det är han, och nu har proffs analyserat innehållet så det vore fan om inte det ska tas på allvar av HovR.
Citera
2017-07-07, 16:47
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Har inte varit inne i tråden tidigare men följt fallet som jag tycker fått allt för lite uppmärksamhet. Har nu läst tilläggsprotokollet och överklagan. Ovan inlägg är en bra sammanfattning. Dock undrar jag hur NFC kommit fram till att TKs samtal till modern "sannolikt ringts från brottsplatsen". Att de inte ringts hemifrån är en sak men vi tror väl alla att han då var ute på en färd med föräldrarna och gjorde sig av med kläder etc., INTE att han då var kvar på brottsplatsen. Eller?

Sen tycker jag att TK förvärrar sin sits i det nya förhöret (februari) genom att inte minnas sina klädinköp. Inte fan lär han köpa så mycket skor att han inte minns de han köpte några månader innan mordet tex., och inte minns att han bar dem på dopet en vecka innan mordet. Och sen att han bara svarar att "han sagt allt/svarat förut". Det är ju enkom för att inte försäga sig.

Blodet i handfatet kan vara TKs, det är ett bra indicium till HovR, synd att det var blandbild med Boggs blod.

Sen har vi inspelade samtalet. TK har sagt att det är han, och nu har proffs analyserat innehållet så det vore fan om inte det ska tas på allvar av HovR.
Verkligen..klart att man MINNS om man köpte ett par skor, det är så sjukt så det finns inte.
Men som han satt och skröt om ang misshandeln av sitt ex att bara man nekar till allt så klarar man sig.....
Tror det blir ett helt annat utslag i höst, om inte så...ja.
Typ hela byn är övertygade.
Citera
2017-07-17, 01:19
Medlem
Lampfot

Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Verkligen..klart att man MINNS om man köpte ett par skor, det är så sjukt så det finns inte.
Men som han satt och skröt om ang misshandeln av sitt ex att bara man nekar till allt så klarar man sig.....
Tror det blir ett helt annat utslag i höst, om inte så...ja.
Typ hela byn är övertygade.

Skönt att höra att byn är övertygad. Magnus var ju trots allt en utomsocknes och i små byar är det inte helt ovanligt att infödingar håller tyst och ihop trots vidrigheter som vissa begår.

Har en undran, har någon läst/hört om man kunnat analysera det blod som avsatts i ringform, troligen av den försvunna lampfoten?
Senast redigerad av cerious 2017-07-17 kl. 01:21. Anledning: Stavfel
Citera
2017-07-19, 17:19
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Skönt att höra att byn är övertygad. Magnus var ju trots allt en utomsocknes och i små byar är det inte helt ovanligt att infödingar håller tyst och ihop trots vidrigheter som vissa begår.

Har en undran, har någon läst/hört om man kunnat analysera det blod som avsatts i ringform, troligen av den försvunna lampfoten?
Ja precis.
Det verkar finnas några få dock som håller honom bakom ryggen.
Vi kan säga som så att dessa individer inte är dom vassaste knivarna i lådan.

Angående blodet så minns jag ej, måste kika i Fupen igen och kolla när jag hinner.
Citera
2017-07-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Ja precis.
Det verkar finnas några få dock som håller honom bakom ryggen.
Vi kan säga som så att dessa individer inte är dom vassaste knivarna i lådan.

Angående blodet så minns jag ej, måste kika i Fupen igen och kolla när jag hinner.

Nej de har säkert interna läst fupen!

Har letat i fupen men hittar det inte. Vet att jag sett bilder på ringarna från hall och köksbänk men hittar inte dem heller. Kolla gärna du med.
Citera
2017-07-27, 00:05
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Nej de har säkert interna läst fupen!

Har letat i fupen men hittar det inte. Vet att jag sett bilder på ringarna från hall och köksbänk men hittar inte dem heller. Kolla gärna du med.
Sitter och letar lite just nu.
-På sidan 102 och 115 i HP så hittar man det mindre ringen på som verkar komma från en burk eller glas, mäter 4,5/4,9 cm.
Ingenstans hittade man något som kunde passa in som kunde stått där, antal glas, burkar, lock hade ju noga gåtts igenom.
Kan detta betyda att GM har druckit medans dödsmisshandeln/mordet begicks?
Fy fan vad hemskt om så är fallet!
Varför ta det med sig annars!?

-Bild på större ring med avsatt blod i hallen är på sidan i Tilläggsprotokoll 2 sidan 17.
Ringen är mätt till 17,5 cm, lampfoten/en skurhink?
-Bild 2 på större ring avsatt i blod i köket på köksskåp, även det 17,5 cm. TLP 2 sidan 21

Obehagliga fakta;
-Nagelskrap/Tops på Boggs bägge händer har tydliga spår/DNA efter Bogg samt Tommy, samt på Boggs tshirt som låg under sängen. Grad 4+!

-Skoavtrycket i blod på sidan 101 i Huvudprotokollet verkar vara samma som dom skor Tommy har köpt "men inte minns att han köpt", kvitto hittades ju och även ett foto när han hade dessa på sig innan mordet. Dessa bevis ska väl upp nu i Hovrätten om jag ej minns fel?
Ett vittne sa att han höll på att ta fel på sina egna skor och dessa då dom var så lika, kollar man på sidan 228 i Huvudprotokoll så kan avtrycket stämma, Tommys skor är nu puts väck...tillsammans med Mötley tshirt, lampfot mm.

-Förloppet verkar utdraget vid blodanalyser och stänk mm
Kraftigt slag- sedan bandage runt huvudet. Fortsatt kraftigt våld när Bogg var knästående bredvid sängen minst 10 min senare..

FYY fan! Vad hemskt detta är, blir lika illa berörd varje gång.
Senast redigerad av Hydrahead 2017-07-27 kl. 00:42.
Citera
2017-08-07, 12:34
Medlem
AllarNs avatar
Målet tas upp i Svea hovrätt 12-13 sep kl 9.30-16.30 samt 18-19 sep kl 9.30-16.30.
Citera
2017-08-07, 21:12
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Målet tas upp i Svea hovrätt 12-13 sep kl 9.30-16.30 samt 18-19 sep kl 9.30-16.30.
Då får vi hoppas att allt blir till det bättre.
Citera
2017-08-28, 20:44
Medlem
Hydraheads avatar
Tommy satt tydligen på campingen i Särna och söp med "smågrabbar" i helgen..
Det var inte så uppskattat av folk som märkte det.
Citera
2017-09-03, 00:17
Medlem
Nu är det nära för aset att ställas till svars på nytt! Polis har varit i Idre och Foskros för fortsatt teknisk utredning. Hoppas dem hittade lampfoten och andra saker som saknad..
Citera
2017-09-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outlook12
Jag har inte mailat GW och veckans Brott. Men jag anser att GW borde kontaktas om han nu inte redan har koll på detta mord. Vi borde alla maila honom så att han förstår att en hel by är upprörd av att TK går fri!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Grassfeed
Nu är det nära för aset att ställas till svars på nytt! Polis har varit i Idre och Foskros för fortsatt teknisk utredning. Hoppas dem hittade lampfoten och andra saker som saknad..

Ang mail til GW-det är gjort

Lampfoten har de kastat i älven....helt säkert.... kläderna har de bränt vid stugan....helt säker på det också.
Citera
2017-09-03, 15:07
Medlem
AllarNs avatar
Skulle dom hittat lampfoten/kläderna och kan binda honom till dessa skulle han nog sitta frihetsberövad. Helst ärligt tror jag Hovrätten kommer ändra domen då någon annan är helt uteslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in