2020-05-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Missade du mycket eller sov du mesta delen under skolbänken? Bara för att vi i Sverige har det så bra betyder det inte att alla andra i det runda jordklotet har det.

Ja men när det visas svältbilder från Afrika så är det alltid bilder från landsbygden. Kvinnor, åldringar och barn som svälter. Det måste vara sjufalt värre inne i städerna. Det finns som bekant ingen odlingsbar mark mitt i en stadskärna eller vad är det som händer?

Hur överlever journalisterna som rapporterar från dessa svältområden? Maten måste rimligen vara slut på de femstjärniga hotellen inne i städerna och likaså i alla livsmedelsbutiker. Alla turister...hemska tider...frågorna är många.
Citera
2020-05-07, 21:18
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ja men när det visas svältbilder från Afrika så är det alltid bilder från landsbygden. Kvinnor, åldringar och barn som svälter. Det måste vara sjufalt värre inne i städerna. Det finns som bekant ingen odlingsbar mark mitt i en stadskärna eller vad är det som händer?

Hur överlever journalisterna som rapporterar från dessa svältområden? Maten måste rimligen vara slut på de femstjärniga hotellen inne i städerna och likaså i alla livsmedelsbutiker. Alla turister...hemska tider...frågorna är många.

Har man pengar så finns mat Har man pengar finns det bra röka med och kola med
Citera
2020-05-08, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Har man pengar så finns mat Har man pengar finns det bra röka med och kola med

Så blev det med den nationella solidariteten. Andra nationer tvingas betala för våra nödlidande bara jag får tag på knark.

Sunt tänk!
Citera
2020-05-09, 02:43
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Så blev det med den nationella solidariteten. Andra nationer tvingas betala för våra nödlidande bara jag får tag på knark.

Sunt tänk!
Nej, missförstå mig inte! Menar har man pengar finns det mesta. Mat, bil, ko, knark what ever.
Citera
2020-05-09, 12:15
Medlem
En av de miljöförstörande saker som s.k. miljöbistånd mot ökenutbredning har använts till, är att plantera träd längs ökengränsen. Men det har visat sig att träden suger upp det lilla vatten som finns i marken och dunstar bort det från sina lövverk. Så att torkar accelereras kraftigt. Knug Karl den Sistonde Gustav har personligen planterat såna träd. Miljöbiståndet till trots har PK:s domedagsprofetior om ökenutbredningen uteblivit. Inte minst tack vare oljeindustrin vars CO2-utsläpp gjort växtlighet mycket starkare i torra förhållanden (då växterna, för att ta till sig sitt CO2-behov inte behöver öppna sina porer så mycket att vattnet i dem avdunstar).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in