2016-05-08, 14:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Enkel seger för Roma om inget sensationellt inträffar de sista 20 minuter, 2-0 efter mål av Nainggolan och Rüdiger.

Fiorentina-Palermo:

Citat:
Tatarusanu; Roncaglia, Gonzalo Rodriguez, Astori; Bernardeschi, Vecino, Borja Valero, Pasqual; Ilicic, Zarate; Kalinic

Sorrentino; Cionek, Gonzalez, Andelkovic; Rispoli, Hiljemark, Maresca, Morganella; Vazquez; Gilardino, Trajkovski

Svårt för sicilianarna att få med sig något från Firenze...men om de förlorar hoppas jag att även Carpi gör det mot Lazio. Då ska Palermo kunna avgöra och hålla sig kvar i Serie A genom att slå Hellas Verona hemma i sista omgången.

Carpi-Lazio:

Citat:
Belec; Letizia, Romagnoli, Poli, Gagliolo; Pasciuti, Bianco, Cofie, Di Gaudio; Lollo; Mbakogu

Marchetti; Basta, Bisevac, Hoedt, Konko; Parolo, Biglia, Lulic; Candreva, Klose, Felipe Anderson
2016-05-08, 15:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Viktigt mål av Zapata i Bergamo. Kan innebära säker mark för Udinese.

Nu dock kvitterat av Bellini.

Mittbacken Bisevac har givit Lazio ledningen borta mot Carpi.
Senast redigerad av Ezzelino 2016-05-08 kl. 15:29.
2016-05-08, 16:59
Medlem
Hunden007s avatar
Bra Sassuolo. 1-0! vinst mot Inter så har ni klarat sjätteplatsen och då får vi hoppas Juventus vinner cupen.
2016-05-08, 20:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Torino-Napoli:

Citat:
Padelli; Bovo, Jansson, Silva; Zappacosta, Benassi, Vives, Acquah, Peres; Martinez, Belotti

Ichazo, Castellazzi, Molinaro, Obi, Farnerud, Immobile, Maxi Lopez, Gazzi, Baselli, Maksimovic, Moretti, Glik

Reina; Hysaj, Albiol, Koulibaly, Ghoulam; Allan, Jorginho, Hamsik; Callejon, Higuain, Insigne

Gabriel, Rafael, Strinic, Valdifiori, Maggio, Mertens, Regini, David Lopez, Chiriches, Gabbiadini, El Kaddouri, Grassi
2016-05-08, 20:24
Medlem
santacls avatar
Juventus bör väl vinna även om dom ställer upp med b betonat lag ?
2016-05-08, 21:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Juventus bör väl vinna även om dom ställer upp med b betonat lag ?

Ja, jag tycker de bör kunna vinna här.

Hamsik till Higuain, 1-0 Napoli.
2016-05-08, 21:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Luca Toni ger Hellas Verona ledningen på en i mitt tycke felaktigt dömd straff. Hans 157:e Serie A-mål i sin sista tävlingsmatch i karriären.
2016-05-08, 21:37
Medlem
FDYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Luca Toni ger Hellas Verona ledningen på en i mitt tycke felaktigt dömd straff. Hans 157:e Serie A-mål i sin sista tävlingsmatch i karriären.
Zappade precis över till matchen. Såklart att han lägger straffen så som han gör. Gött målfirande har han också . Hur har första halvlek sett ut annars?
2016-05-08, 22:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FDY
Zappade precis över till matchen. Såklart att han lägger straffen så som han gör. Gött målfirande har han också . Hur har första halvlek sett ut annars?

Som väntat massivt bollinnehav för Juve, men för dålig kvalitet i det offensiva passningsspelet. Cuadrado tar mycket ansvar men har inte den rätta känslan hitintills i kväll. Toni hade en boll i stolpen i första halvlek också.

2-0 Viviani, assist Ionita, i en snabb kontraattack. Hellas med sina 4 segrar, 13 oavgjorda och 19 förluster är på väg att besegra mästarlaget i sista hemmamatchen innan de förpassas till Serie B.
2016-05-08, 22:33
Medlem
BlondinBalles avatar
Luca Toni utbytt. Fint att få avsluta spelarkarriären med ett mål och troligen en seger över Juventus!
2016-05-08, 22:47
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Han ska inte spela sista matchen mot Palermo?
2016-05-08, 23:15
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Han ska inte spela sista matchen mot Palermo?

Nää, denna var sista och jag tvivlar inte. Stadion stod upp och så väl hemma och bortasupporters applåderade och Toni såg tagen ut av stunden även efteråt när han satt på bänkenoch folk kom fram och klappade om honom.

Vet inte varför han väljer att avstå sista men så här i efterhand var det ju ett klokt val med en bra sista match.
Senast redigerad av BlondinBalle 2016-05-08 kl. 23:19.
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in