2016-05-04, 15:47
Medlem
Hej!

Ringde banken förra veckan och fick godkännande att skriva på köpekontrakt för min bostadsrätt. Mäklaren har i sin tur bokat tid med banken för överföring utav pengarna vid tillträdesdagen.

Jag sa idag upp mig från mitt jobb för att byta till ett nytt jobb. Kommer banken granska min anställning igen eller är jag "safe", då vi kommit såpass långt in i själva processen. Kommer dem granska min anställning återigen trots att jag bifogade anställningsavtal och fick lånelöftet godkänt för en månad sen? Snabba svar tack!
Citera
2016-05-04, 15:56
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanskedekadent
Hej!

Ringde banken förra veckan och fick godkännande att skriva på köpekontrakt för min bostadsrätt. Mäklaren har i sin tur bokat tid med banken för överföring utav pengarna vid tillträdesdagen.

Jag sa idag upp mig från mitt jobb för att byta till ett nytt jobb. Kommer banken granska min anställning igen eller är jag "safe", då vi kommit såpass långt in i själva processen. Kommer dem granska min anställning återigen trots att jag bifogade anställningsavtal och fick lånelöftet godkänt för en månad sen? Snabba svar tack!

De kommer sannolikt inte att kolla igen. Men du gör dig skyldig till bedrägeri, eftersom jag kan lova att det i pappren står att dunärmskyldignatt upplysa dem om din arbetssituation förändrad.
Citera
2016-05-04, 16:06
Medlem
FelixSotizs avatar
Inte supersmart att skuldsätta dig i en trots allt otrygg situation. Speciellt om du har provanställning på nya.

Men annars är du safe utifrån din nya anställning som banken inte kommer ta reda på, jag som 26-åring beviljades byggnadskreditiv på över 5 miljoner trots att frugan har en provanställning. Banken frågade bara om hennes anställningsform och jag sa att det var en tillsvidareanställning. Dom gjorde ingen närmare granskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in