2016-05-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det kan mycket väl bli så. Jag har själv förberett mig & skaffat ett litet hus i ett östland som jag renoverar med hjälp av lokal arbetskraft. Just nu enbart sommarbostad, men fullt möjligt att det blir mer permanent om det skulle visa sig nödvändigt.

ROT-avdraget gäller även i andra EU-länder & jag lägger mycket hellre pengarna där än i det förfallande Sverige.
Låter som en bra grej, har en släkting i ett östland som brukar skicka diverse prospekt, ska ner och titta i sommar, där räcker nog pengarna lite bättre den dan man blir pensionär.
Citera
2016-05-03, 18:17
Medlem
Svantevits avatar
Skriver inte under helt på den analysen... Visst, om man extrapolerar vår och Östeuropas utveckling kommer kurvorna att korsas någon gång i framtiden, men trenderna kan lika gärna hinna brytas innan dess. Ryssland kanske inte nöjer sig med Krim och vill ta mer av Europa i framtiden. Då är det inte så kul att bo i öst längre...
Citera
2016-05-04, 16:23
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Jaså! Måste vara "riktiga tuffingar" som flyr sina hemländer då. Samma typer som tycker araber är fega som inte stannar i Syrien och krigar.

Är du östeuropé? För isåfall är du en politiskt korrekt sådan.

De östeuropéer man hör i debatter på youtube och andra sidor vill hellre ha andra européer än syrier till sina länder.

SD har fått mycket stöd från folk i Polen, Ungern etc.
Citera
2016-05-04, 16:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Jag tror det är en felbedömning. Skulle Tyskland och Sverige fortsatt importera MENA i samma takt som 2015, saa hade white-flighten varit garanterad. Nu har ju invandringen minskat väldigt mycket, och det finns inga konkreta indikationer paa att den skulle skjuta i höjden igen. Turkarnas visumfrihet i EU kan komma att bli ett problem, men det aaterstaar att se. Dessutom vinner nationalistiska partier och kampanjer terräng; Österrike kan snart ha en FPÖ-president och även FPÖ-ledd regering. I flera andra västeuropeiska länder gaar motsvarande partier fram. Brexit är mycket möjligt. Gränskontrollerna vid Sveriges, Norges, Danmarks, Tysklands, Österrikes m. fl. gränser kommer att bestaa minst aaret ut.

Jag har själv varit en hel del i Östeuropa, och skulle vara maattligt road av en flyttning dit. Nivaan paa varor, tjänster, och bildning och social kompetens hos folket, är för laag.

Större delen av "Västeuropa" är redan kört. Seriöst, många amerikaner, kanadensare och australiensare tänker om angående att besöka London, Partis, Berlin m.m, de är rädda för terrorattacker och att bli rånade och våldtagna.

Jag har varit i både Prag och London de senaste åren, och största skillnaden var att Prag var nästan helt vitt medan London såg ut som en blandning av Saudiarabien och Afrika.

Diplomaten Topolansky har en poäng. De flesta germanska länder + Frankrike och Italien och Grekland kommer mer och mer se ut som Djungeln i Calais i framtiden. Kvar är arkitekturen, kyrkor och slott, ett monument över gamla tider.

Och för dom som tror att det är arbetarklassen som mest är emot mångkultur så kan jag tala om att första klass är dom som först flyr i livbåtarna från det sjunkande skeppet.

http://www.breitbart.com/london/2016/04/01/10000-millionaires-left-france-last-year-amid-rising-racial-tensions/
Citera
2016-05-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Är du östeuropé? För isåfall är du en politiskt korrekt sådan.

De östeuropéer man hör i debatter på youtube och andra sidor vill hellre ha andra européer än syrier till sina länder.

SD har fått mycket stöd från folk i Polen, Ungern etc.

Kan väl bero på att dessa östeuropéer är veklingar själva som bor i väst?

SD är ett judiskt styrt kontrajihadistisk parti. Särkert Soros bakom med pengar och råd.
Citera
2016-05-04, 16:53
Medlem
Jag blir inte riktigt klok på det hela, nu när man fått mycket mångkultur så ska man fly ifrån den?
Citera
2016-05-04, 18:35
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Jag har själv varit en hel del i Östeuropa, och skulle vara maattligt road av en flyttning dit. Nivaan paa varor, tjänster, och bildning och social kompetens hos folket, är för laag.

Så du menar att nivån här i Sverige kommer att bibehållas hög av MENA-packet?? Eller hur tänkte du nu?
Citera
2016-05-04, 18:43
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Så du menar att nivån här i Sverige kommer att bibehållas hög av MENA-packet?? Eller hur tänkte du nu?
Plus att snacket om låg nivå på varor, bildning och social kompetens till stor del är rent skitsnack. I småstäder och på landsbygden kanske det är så, men hur jävla hett är det t.ex. i svenska Nästräsk?
Citera
2016-05-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Större delen av "Västeuropa" är redan kört. Seriöst, många amerikaner, kanadensare och australiensare tänker om angående att besöka London, Partis, Berlin m.m, de är rädda för terrorattacker och att bli rånade och våldtagna.

Jag har varit i både Prag och London de senaste åren, och största skillnaden var att Prag var nästan helt vitt medan London såg ut som en blandning av Saudiarabien och Afrika.

Diplomaten Topolansky har en poäng. De flesta germanska länder + Frankrike och Italien och Grekland kommer mer och mer se ut som Djungeln i Calais i framtiden. Kvar är arkitekturen, kyrkor och slott, ett monument över gamla tider.

Och för dom som tror att det är arbetarklassen som mest är emot mångkultur så kan jag tala om att första klass är dom som först flyr i livbåtarna från det sjunkande skeppet.

http://www.breitbart.com/london/2016/04/01/10000-millionaires-left-france-last-year-amid-rising-racial-tensions/

Västeuropa är inte bara London!

USA och Australien har ju ocksaa en massa skräpfolk. Du gör bara överdrivna generaliseringar.
Citera
2016-05-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy

Det kommer att ta mycket laang tid innan nivaan i väst sjunker ner till östeuropeisk nivaa. Visst, kommer det en okontrollerad MENA-invasion överallt de kommande aaren, saa - men det finns inget idag, som tyder paa det. Ett orosmoln är dock uppgörelsen med Turkiet. Det finns naturligtvis en risk att det blir en turkinvasion, men enskilda EU-länder har rätt att stoppa dem fraan inresa i saa fall.
Citera
2016-05-04, 20:14
Medlem
Christopher.s avatar
Vad kostar en lägenhet i Budapest? Kanske skulle investera i en sådan.
Citera
2016-05-04, 23:02
Medlem
HipToBeSquares avatar
Något vitt lemmeltåg till östeuropa kommer bara ske om det blir krig och de flyr för sina liv. Det lär knappast ske för att de vill ha det bättre. Östeuropeer är de mest osympatiska människor som finns och man lär knappast ha det bättre där.

Youtube är nersållat med östeuropeiska och ryska videor där man ser hur mentalt ostabila dem är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in