2016-05-04, 18:52
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VW.Hydri
Regulus:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamist_terrorist_attacks

http://sunnah.com/bukhari/1

De två räcker som referens för att börja greppa konceptet Islam, dess historiska spridning och brutala metodik. Hur ball du än känner dig när du spänner 'islamofobi' framför dig som en sköld mot resonemang så är det inte en fobi, per se. Lika lite som förebyggande arbete för att slippa hjärtfel, cancer eller annan dödlig sjukdom är en fobi.

Blir ganska svårt att hålla en diskussion här när du spenderar större tiden av tråden med att försöka försvara varför du låter som en papegoja.

Ingen skulle bli gladare än jag om jag slapp att jämt bemöta tramsargumentet "Jag är inte islamofob för jag är inte rädd för muslimer."

Men eftersom islamofober ständigt börjar surra om vad de tror att "islamofobi" betyder tvingas jag ju bemöta tramset gång på gång.

För att inte i onödan upprepa mig hänvisar jag till mitt tidigare inlägg i tråden som en gång för alla redde ut vad islamofobi betyder:

http://www.flashback.org/p57028067#p57028067

Citat:
Edit:
Vidare är ditt val av bild hysteriskt komisk. Du väljer att en gestalt som krossade totalitärt förtryck genom sanning - samtidigt som du försvarar totalitärt förtryck. Hur ska du ha det egentligen? Funkar moralkompassen?

Du har fel om du tror att jag försvarar åsiktsförbud i någon form. Som liberal anser jag tvärtom att vi ska ha högt i tak och t.ex. tillåta revisionister som Jean-Marie Le Pen att sprida sina lögner utan att straffa dem:

http://www.flashback.org/p56884302#p56884302

Detta sagt, så är det inte "totalitärt förtryck" att förbjuda hets mot folkgrupper då det faktiskt handlar om hets och inte andra mer diffusa tolkningar som HMF-begreppet fått med tiden.
Citera
2016-05-04, 23:05
Medlem
VW.Hydris avatar
Du är alltså medveten om vad smittan Islam innebär när det appliceras på en sekulär/kristen nation? Du har de heliga böckerna någorlunda memorerade?

..så kan vi gå vidare och tala om vidriga extremer oavsett falang.
Citera
2016-05-04, 23:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Du är alltså medveten om vad smittan Islam innebär när det appliceras på en sekulär/kristen nation? Du har de heliga böckerna någorlunda memorerade?

..så kan vi gå vidare och tala om vidriga extremer oavsett falang.

Jag påstår inte att våldsbejakande islamism inte är farlig. Tvärtom. Men jag reagerar mot fördumsfulla och stereotypa påståenden som håller alla muslimer ansvariga för de brott som ett litet antal muslimer begår i religionens namn. De som gör det ägnar sig åt HMF.
Citera
2016-05-04, 23:45
Medlem
VW.Hydris avatar
Men du har alltså inte läst den heliga trilogin?
Citera
2016-05-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Många islamofober ogillar ordet islamofobi precis som många antisemiter ogillar ordet antisemitism, och av samma hycklande skäl.

Jepp, här har du en. Jag vägrar gå med att jag är islamofobisk, då min avsky mot islam inte är baserad på okunskap, obefogad rädsla osv, utan på djupgående studier av islam. Därför kräver jag att få bli kallad islamfientlg och inte fobisk, eftersom jag helt enkelt hatar pedofili, sharialagar, sexslaveri och halshuggningar där barn ser på som i Saudiarabien. Bland annat.

Att vara islamfientlig ser jag som något mycket positivt, då finns det hopp för en människa! Så länge man skiljer på ideologi och människa så är det sunt att hata islam. Muslimer är anting offer eller psykopater som "vinner" på islam, eller så är de bara djupt okunniga om vad som står i koranen och haditherna. Många muslimer lämnar islam när det lär sig mer om religionen - vilket t ex hände Mona Walter. Hon ville inte längre dyrka en tjyv och mördarpedofet, vilket hedrar henne.

Att vara PK är inte att "bära sitt kors" för kristna som tror de gör Kristus en tjänst genom att bana väg för antikristläran islam. Deras dom kommer att bli hård, särskilt för präststollar som Eva Brunne, Ulf Lindgren, Wadensjö mfl som hjälper till att islamisera Svenska Kyrkan stenhårt på olika sätt. De bjuder in vargen bland fåren, och agerar inte "herdar" vilket egentligen är deras uppdrag.

Svenska Kyrkor ringer i sina klockor för att protestera mot Pegida, medan de aldrig ringer för att protestera mot alla kristna som slaktas av muslimer i Mellanöstern, enbart pga religion. Här ringer "en Arg Norrlänning" upp St Petri församling i Malmö för att protestera mot klockringningen dock... Så lite motstånd finns det ju.

https://www.youtube.com/watch?v=H9TIhbsR5pk
Citera
2016-05-13, 23:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jepp, här har du en. Jag vägrar gå med att jag är islamofobisk, då min avsky mot islam inte är baserad på okunskap, obefogad rädsla osv, utan på djupgående studier av islam. Därför kräver jag att få bli kallad islamfientlg och inte fobisk, eftersom jag helt enkelt hatar pedofili, sharialagar, sexslaveri och halshuggningar där barn ser på som i Saudiarabien. Bland annat.

Dock får du finna dig i att andra kallar dig för islamofob, precis som antisemiterna får finna sig i att bli kallade för antisemiter trots att många av dem ogillar det ordet.

Det faktum att du sätter likhetstecken mellan islam och "pedofili, sharialagar, sexslaveri och halshuggningar där barn ser på" avslöjar för övrigt att du har en fördomsfull och stereotyp syn på muslimer, vilket är karakteristiskt för islamofobi.
Citera
2016-05-13, 23:42
Medlem
Citat:
Dock får du finna dig i att andra kallar dig för islamofob, precis som antisemiterna får finna sig i att bli kallade för antisemiter trots att många av dem ogillar det ordet.
Jag tycker de ska använda rätt term. Jag är islamfientlig. Punkt slut. Att folk inte förstår vad svenska ord egentligen betyder är inte mitt problem. Det är den usla svenska skolans problem.
Citat:
Det faktum att du sätter likhetstecken mellan islam och "pedofili, sharialagar, sexslaveri och halshuggningar där barn ser på" avslöjar för övrigt att du har en fördomsfull och stereotyp syn på muslimer, vilket är karakteristiskt för islamofobi.
Nä, det visar att jag har djupa kunskaper om pedofeten muhammeds, hans förehavande samt lära som hans polare Abu Bakr et al fortsatte med. Att jag läst koranen och haditherna. Att jag vet att man halshugger människor inför barn i Saudi, och hänger folk inför barn i Iran.

Dock har väldigt många muslimer inte djupa koran- och hadithkunskaper, och är därför vilseledda. Att det är dödsstraff (eller uteslutning ur familj/rädsla för helvetet) att lämna islam så stannar många kvar av ren skräck. Vet detta från förstahandskällor.

Du har dock bevisat att du har problem med läsförståelsen, eftersom jag skrev att man ska göra skillnad på islam (ondskefull ideologi) och muslimer (människor, finns bra som dåliga givetvis precis som alla andra).
Senast redigerad av weseeyou 2016-05-13 kl. 23:48.
Citera
2016-05-14, 00:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Jag tycker de ska använda rätt term. Jag är islamfientlig. Punkt slut. Att folk inte förstår vad svenska ord egentligen betyder är inte mitt problem. Det är den usla svenska skolans problem.

Ordet islamofobi betyder det det betyder även om du vill att det ska betyda något annat. Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg. Läs gärna Wikipediaartikeln som jag länkade till om det är något som du fortfarande inte förstår.

Citat:
Nä, det visar att jag har djupa kunskaper om pedofeten muhammeds, hans förehavande samt lära som hans polare Abu Bakr et al fortsatte med. Att jag läst koranen och haditherna. Att jag vet att man halshugger människor inför barn i Saudi, och hänger folk inför barn i Iran.

Dock har väldigt många muslimer inte djupa koran- och hadithkunskaper, och är därför vilseledda. Att det är dödsstraff (eller uteslutning ur familj/rädsla för helvetet) att lämna islam så stannar många kvar av ren skräck. Vet detta från förstahandskällor.

Du har dock bevisat att du har problem med läsförståelsen, eftersom jag skrev att man ska göra skillnad på islam (ondskefull ideologi) och muslimer (människor, finns bra som dåliga givetvis precis som alla andra).

Så du anser dig med dina "djupa kunskaper" veta sanningen om islam till skillnad från det stora flertalet muslimer, som är "vilseledda"?

Tillåt mig att tvivla på det. Snarare verkar det som om du läst det du "vet" om islam på islamofoba hatsajter av typ "Answering Islam".
Citera
2016-05-14, 00:26
Medlem
Citat:
Ordet islamofobi betyder det det betyder även om du vill att det ska betyda något annat. Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg. Läs gärna Wikipediaartikeln som jag länkade till om det är något som du fortfarande inte förstår.

Så du anser dig med dina "djupa kunskaper" veta sanningen om islam till skillnad från det stora flertalet muslimer, som är "vilseledda"?

Tillåt mig att tvivla på det. Snarare verkar det som om du läst det du "vet" om islam på islamofoba hatsajter av typ "Answering Islam".
Trams. Har studerat koranen, haditherna, ägnat många år åt att lyssna på apostater från islam som berättar varför de lämnat islam, vad som sker i islams namn i deras hemländer. Vågar påstå att jag har mer kunskap om islam än de flesta mainstream muslimer om vad muhammed egentligen lärde ut, hur han och hans följare levde, hur han spred islam med hjälp av svärdet när han fick makt, hur muhammed & polare halshögg en judisk stam Banu Qurayza (krigsfångar som redan "gett upp), minst 600 män och pojkar. Kvinnorna fick bli sexslavar. Och sen har vi ju lilla Aisha som blev deflorerad av pedofilen (54 år) när Aisha ännu lekte med dockor.

Detta praktexempel på psykopat är alltså islams grundare, och utan muhammed - ingen islam. Sharia utan islam är inte heller längre islam, då allah kräver sharia. Om man kallar sig för muslim, då lyfter man alltså upp en kriminell massmördare på piedestal. Det är som om jag skulle kalla mig för moderat nazist, och bara cherrypicka det positiva inom nazismen, som vikten av motion t ex.

Det är skamligt, men jag förstår de som är kvar i läran pga tvång/hot/rädsla för att lämna, alternativt kognitiv dissonans (googla).

Och sluta läsa in saker i min text som inte finns där, lär dig elementär läsförståelse.
Citera
2016-05-14, 01:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Detta praktexempel på psykopat är alltså islams grundare, och utan muhammed - ingen islam. Sharia utan islam är inte heller längre islam, då allah kräver sharia. Om man kallar sig för muslim, då lyfter man alltså upp en kriminell massmördare på piedestal. Det är som om jag skulle kalla mig för moderat nazist, och bara cherrypicka det positiva inom nazismen, som vikten av motion t ex.

Du tycks sitta fast i en fördomsfull och stereotyp bild av islam som du fått från islamofoba källor. Alla muslimer som inte delar din syn på vad islam egentligen borde vara enligt dina tolkningar av deras heliga skrifter har enligt dig missförstått islam.

Likheten mellan dina tirader och de som vissa antisemiter häver ur sig är påfallande. De brukar bli lika upprörda över att folk inte "förstår" att de har rätt och att judarna i hemlighet konspirerar med ondskefulla avsikter.
Citera
2016-05-14, 06:37
Medlem
WrynolfBents avatar
Citat:

Bachmann har åtalats för hets mot folkgrupp efter att ha kallat flyktingar för "avskum" och "kräk" på Facebook. Om han befinns skyldig kan han dömas till mellan tre månaders och fem års fängelse.

Frågor att diskutera:

1. Tyskland har ju länge gått i bräschen i kampen mot antisemitism och revisionism. Kommer Tyskland också att sätta en ny européiskt standard i kampen mot islamofobi och flyktingfientlighet?

Jag hoppas verkligen inte att det är en ny standard vare sig i EU eller någon annanstans. Hoppas du det?
Om man ska riskera flera års fängelse för att yttra åsikten att vissa grupper är kräk eller avskum har man väl ändå fördärvat straffskalan ganska ordentligt?

Jag ser det mer som en åsikt än hets. Hets mot folkgrupp är egentligen bara nyspråk för åsiktsförtryck. Varför skulle ett epitet eller en förolämpning vara värre bara för att den inbegriper en grupp och inte en enskild individ?

Hur ska vi få plats med alla feminister i fängelset när de kallar oss män för kräk och avskum?

Citat:

2. Kommer en fällande dom mot Bachmann att leda till att den islamofoba hetsen minskar i Tyskland och andra européiska länder?

Nej. Det kommer att leda till ett ökat förakt gentemot lagstiftarna.

3. Hur kommer PEGIDA och andra islamofoba organistioner som EDL och SDL att påverkas av en fällande dom?

Antagligen kommer de att välja kommunikationskanaler med större omsorg och bli än mer radikala.

Ang. ordet fobi så finns det i DSM-IV diagnoskriterier som behöver uppfyllas för att något ska definieras som en fobi.

Diagnostiska kriterier enligt DSM-IV:

Ditt jävla malande om islamofobi är enbart ännu ett exempel på nyspråk, som i det här fallet syftar till att göra ett sunt resonemang till en psykisk störning eller ogrundad rädsla.
Citera
2016-05-14, 12:14
Medlem
Citat:
Du tycks sitta fast i en fördomsfull och stereotyp bild av islam som du fått från islamofoba källor. Alla muslimer som inte delar din syn på vad islam egentligen borde vara enligt dina tolkningar av deras heliga skrifter har enligt dig missförstått islam.

Jag "sitter fast" i mina personliga studier av koranen och haditherna. Du däremot verkar ha fastnat i något PK-tvångssyndrom att alla som motarbetar islam är muslimhatare. Så är icke fallet. Dock ska onda ideologier bekämpas, med de medel som står till buds, så att fler människor icke drabbas av islam-viruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in