2016-04-08, 14:55
Medlem
Nihennas avatar
Jag jobbar med InDesign professionellt. Vi använder oss av alla versioner mellan CS4 upp till CC2015.

Det har flytit på fram tills igår, när något hände. Jag kan inte peka ut vad men det är så sjuuuuukt segt att jobba i dessa program nu.

Det tar 4-5 sekunder att klicka in sig i textramar, dyker det upp någon dialogruta så tar det flera sekunder innan den registrerar att man har tryckt på OK eller avbryt.
Byter jag typsnitt via "Find fonts"-menyn så tar det flera sekunder att dels få upp listen med fonter, sen när man tryckt på fonten som man vill ha och sedan tar det upp emot 20 sekunder innan den registrerar att man har tryckt på "Change all" och faktiskt gör ändringen.
Det tar även några sekunder att markera text inne i en textram och skriva dit ny.

Anledningen att jag skapar tråden här är att jag tror att det är ett windows-relaterat problem (windows 10), då det är ett problem inom alla InDesign, som är gjord med olika arkitektur, men OCKSå att jag mött problemet fast i mindre skala på Firefox.

Hur kan jag fixa detta?
Det finns ingen skit på datorn, sökt efter både spyware, malware, virus och liknande.
Minnesmässigt finns det över 700 gigabyte kvar av 1TB.

Jag har provat att starta om datorn flera gånger för att rensa RAM-minnet och det hjälper inte.
Senast redigerad av Nihenna 2016-04-08 kl. 14:58.
Citera
2016-04-08, 17:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Utöver Windows 10, vad har du för hårdvara? Te.x RAM-minne.
Citera
2016-04-08, 23:43
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Utöver Windows 10, vad har du för hårdvara? Te.x RAM-minne.

Borde inte vara något med hårdvaran då jag har kollegor med exakt samma programvara som inte har problem.

Det var en i7-3770, Geforce 780m och 32 GB ram.

Det är en iMac med Windows installerat.

Jag har i alla fall två kollegor, som gör samma arbetsuppgifter som jag, med sämre hårdvara som har stabila program. Jag tycker detta är så märkligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in