2016-04-05, 11:39
  #37
Medlem
Syskonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Varför hänger ni alltid upp er på etnicitet? Är det inte mer intressant att fråga sig varför människor mår så dåligt och känner så stort hat mot varandra att sådana här situationer uppstår? De som gör så här mot sin kompis mår definitivt inte bra. De behöver vård, inte förtalas på sociala medier.

Varför hänga upp sig på kön, socioekonomisk bakgrund eller någon annan allmängiltigt ansedd relevant faktor? I detta fall är det utomeuropeiska kvinnor på en svensk flicka. Hade det varit svenska kvinnor på en blattebrud hade det blivit krigsrubriker i varenda morgon- och kvällstidning, det kan jag garantera dig. Fenomenet, det anti-vita våldet, rasismen mot vita osv är extremt vanligt förekommande och ständigt ökande. Därför är det relevant att tala om etnicitet, för det drabbar bara en viss etnicitet (vita européer) och utförs av en eller fler andra (afrikaner, semiter osv).
Citera
2016-04-05, 11:40
  #38
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Varför hänger ni alltid upp er på etnicitet? Är det inte mer intressant att fråga sig varför människor mår så dåligt och känner så stort hat mot varandra att sådana här situationer uppstår? De som gör så här mot sin kompis mår definitivt inte bra. De behöver vård, inte förtalas på sociala medier.

För att det är ständigt pågående rasistiska dåd som begås mot etniska svenskar av blattar som mörkas av media. Därför är det intressant med etnicitet.
Citera
2016-04-05, 11:41
  #39
Medlem
asterisk99s avatar
LIVELEAK!
kom igen!
Citera
2016-04-05, 11:44
  #40
Medlem
Om man hade ingripit och knockat de båda tjejerna med varsitt slag, hade det varit OK?
Citera
2016-04-05, 11:49
  #41
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Om man hade ingripit och knockat de båda tjejerna med varsitt slag, hade det varit OK?
Nej, då hade du åkt dit för misshandel själv.
Citera
2016-04-05, 11:49
  #42
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Varför hänger ni alltid upp er på etnicitet? Är det inte mer intressant att fråga sig varför människor mår så dåligt och känner så stort hat mot varandra att sådana här situationer uppstår? De som gör så här mot sin kompis mår definitivt inte bra. De behöver vård, inte förtalas på sociala medier.

Det finns många anledningar förutom de som redan nämnts. Den självklara är att vi har en massinvandring till Sverige och det är viktigt att det kommer fram vilka problem det kan medföra. Om etnicitet ständigt mörkas hur ska befolkningen bilda sig en riktig uppfattning om problemet?
Citera
2016-04-05, 11:52
  #43
Medlem
Likadant när det sker en allvarlig olycka där människor svävar mellan liv och död, det första som folk gör idag är inte längre att gå fram och ringa efter hjälp utan man ställer sig istället med sin mobil och filmar... helt sjukt hur illa det blivit.
Citera
2016-04-05, 11:54
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Nej, då hade du åkt dit för misshandel själv.

Inte då. Om man gör det på rätt sätt. Man går in för ett envarsingripande och dessa dumhuvuden är precis så ointelligenta som man tror och de kommer försöka slå den som gör det. Och då kommer nödvärnsrätten på sin plats. Man kan slå någon så mycket som behövs. Det gäller bara att veta varför och hur.
Citera
2016-04-05, 11:55
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Om man hade ingripit och knockat de båda tjejerna med varsitt slag, hade det varit OK?

Juridiskt ja det hade varit okej.

Sociala konsekvenser ifrån mångkulturens vägnar ifall du är vit / svensk. Absolut!
Citera
2016-04-05, 12:07
  #46
Medlem
jag blir mer orolig då du inte verkar förstå varför du inte har någon empati irl med tanke på ditt nötande och i stort sätt skrivit 3 poster trots att du har 200+ inlägg.
du ger snarare underlag till förståelse om varför folk gör som de gör när de gör jävligt fel.



Citat:
Ursprungligen postat av Trashtextat
Jag bjuder på det :P Älskar att reta din antirasistiska lättkränkthet.

Som sagt, en blogg ger färre läsare. De som inte orkar får hoppa. För resten. Näsan i blöt och mycket prat, nåväl skit ska skit ha.

Det är så med löst prat, man inte välja vad andra sedan säger. Eller var, eller sätta upp regler inför hur

Ingen människa av anständig karaktär skulle läsa och skvallra på något som Flashback.
Citera
2016-04-05, 12:07
  #47
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Att ljudet skulle vara borttaget av hänsyn till flickan som misshandlats är ju bara skitsnack.
Aftonbladet med Jan Helin i spetsen vill inte att det ska bli extra tydligt att det är blattebrudare som misshandlar.




Det sägs att media mörkar klockrent exempel.
Citera
2016-04-05, 12:09
  #48
Medlem
Fizzlors avatar
Är det svartskallar som utfört misshandeln? Tänker främst på språket tjejerna använder samt att Aftonfittan censuerat hela klippet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in