Citat:
Ursprungligen postat av
OnkelJodok
Varför hänger ni alltid upp er på etnicitet? Är det inte mer intressant att fråga sig varför människor mår så dåligt och känner så stort hat mot varandra att sådana här situationer uppstår? De som gör så här mot sin kompis mår definitivt inte bra. De behöver vård, inte förtalas på sociala medier.
Varför hänga upp sig på kön, socioekonomisk bakgrund eller någon annan allmängiltigt ansedd relevant faktor? I detta fall är det utomeuropeiska kvinnor på en svensk flicka. Hade det varit svenska kvinnor på en blattebrud hade det blivit krigsrubriker i varenda morgon- och kvällstidning, det kan jag garantera dig. Fenomenet, det anti-vita våldet, rasismen mot vita osv är extremt vanligt förekommande och ständigt ökande. Därför är det relevant att tala om etnicitet, för det drabbar bara en viss etnicitet (vita européer) och utförs av en eller fler andra (afrikaner, semiter osv).