2016-04-05, 09:01
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvadersMustDie
Du behöver inte äta hatt.
Jag kan bekräfta att det rör sig om svenskt offer och utrikiskt namn på ungen som eldade.
Med ditt användarnamn och att det är ditt första inlägg här så kanske du förstår att det finns ett trovärdighetsproblem.

Inte för att det låter otroligt utan för att det kan vara något du bara säger utan att veta. Men du kan ju försöka förbättra din trovärdighet genom att ge mer fakta, gärna kontrollerbara.
Citera
2016-04-05, 09:07
Medlem
När jag gick i högstadiet var det inte ovanligt killar hotades med uppillade cigarrettändare som gav 30 cm låga framför näsan. 100% svenskar. Så det behöver inte alls handla om invandrare. Ni har bara fördomar.
Citera
2016-04-05, 10:10
Medlem
skunkjobbs avatar
Blev ungen skadad? Någon sekund i en sådan låga ger knappast skador på huden men med längre tid så kan det ju bli det och hår tar lätt eld.

Oavsett skada eller ej så är det förstås ett totalt oacceptabelt beteende och jag hoppas förövarna åker fast och får lämpligt straff. Det är väl rätt troligt att de också är minderåriga och då blir det ju inte fängelse men sluten ungdomsvård borde det kunna bli.

Snabbeditering: Aha, i artikeln står visst "Enligt mamman ska pojken ha fått ett ögonbryn samt delar av ögonfransarna och håret bortbränt."

Ja fy fan!
Citera
2016-04-05, 10:18
Medlem
DeepDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Ättekulla ligger tre kilometer sydöst från centrum i Helsingborg. Stökigt, många invandrare, många gamla höghus, vacker vidsträckt natur, ganska typiskt miljonprogram. Men i närheten finns också ett koloniområde, flera villaområden och flera industriområden. Jag springer där själv ibland. Det är inte ett av Helsingborgs värst drabbade områden.

Alltså. Höghus som är nyrenoverade och i toppskick och knappast billiga att köpa, radhus och villor. Mest pensionärer i området, som har en av Sveriges högsta medelåldrar. Jag bor här, jag vet.

Däremot så gör ju en skola att allt möjligt folk kommer hit, från närliggande områden också. Men det har varit ett himla liv om Ättekullaskolan, både personal och elever, sista året. Bara att googla Ättekullaskolan så ser ni själv.
Citera
2016-04-05, 10:20
Medlem
InvadersMustDies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Blev ungen skadad? Någon sekund i en sådan låga ger knappast skador på huden men med längre tid så kan det ju bli det och hår tar lätt eld.

Oavsett skada eller ej så är det förstås ett totalt oacceptabelt beteende och jag hoppas förövarna åker fast och får lämpligt straff. Det är väl rätt troligt att de också är minderåriga och då blir det ju inte fängelse men sluten ungdomsvård borde det kunna bli.

Snabbeditering: Aha, i artikeln står visst "Enligt mamman ska pojken ha fått ett ögonbryn samt delar av ögonfransarna och håret bortbränt."

Ja fy fan!

Ögondroppar då det blev nån mild skada på ögat, samt inga ögonbryn, ögonfransar eller lugg kvar. Lätt svedd hud. Upplevelsen torde varit värre än smärtan. Som jag fattat det är ingen inblandad fyllda 15.
Citera
2016-04-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
När jag gick i högstadiet var det inte ovanligt killar hotades med uppillade cigarrettändare som gav 30 cm låga framför näsan. 100% svenskar. Så det behöver inte alls handla om invandrare. Ni har bara fördomar.

Att gå ifrån att hota till att genomföra brottet är en mycket stor skillnad, din kommentar är irrelevant till tråden och gärningsmännen är med stor sannolikhet invandrare. Varför? Eftersom att denna minoritet(invandrare) står för en majoritet av alla våldsbrott i Sverige så är det uppenbart att man först börjar misstänka minoriteten som visat sig vara mer våldsbenägna än majoriteten(svenskarna)

Pojkar i åldern brukar inte ha empati eller konsekvenstänk, vad som triggar igång att genomföra någonting istället för att enbart hota med det är en faktor som beror på så jävla många omständigheter, men många av dessa faller perfekt i plats med invandrarnas liv, familj och deras syn på svenskar.

Slutsats: brottsoffer svensk, gärningsmän blattar.
Citera
2016-04-05, 15:52
Medlem
KeithLemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hrymr
För att hatbrott mot svenskar sker dagligen utan att staten gör något.

Så du menar att dem gjorde det för att han var svensk?
Citera
2016-04-05, 16:37
Medlem
Det är psykopatvarning på han som eldade. Han har säkert redan testat på djur, finns berättelser om svedda katter i Helsingborgstrakten. GM bör alltså hållas under noga uppsikt framöver då han redan börjat ge sig på människor och som jag förstår det oprovocerat, "för nöjes skull". Sjuk värld vi lever i.
Citera
2016-04-05, 16:47
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Detta låter som invandrarbarn.
Citera
2016-04-05, 16:55
Medlem
Urinlasses avatar
Detta låter som sjuka individer. Oavsett härkomst.
Citera
2016-04-05, 21:07
Medlem
Sam.Boyds avatar
Något har gått ordentligt fel.

När får vi se namnen?
Citera
2016-04-05, 22:05
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok

Faktum är att det har du också. Skillnaden är bara att just dina fördomar är positivt laddade gentemot invandrare. Men det är ok, det är djupt mänskligt att ha fördomar. Utan fördomar som guider i tillvaron skulle de enklaste vardagsbestyr bli oss övermäktiga. Du vet det där med att behöva uppfinna hjulet på nytt i varje enskilt moment av mänsklig aktivitet vore mycket ineffektivt. Du omhuldar dina fördomar för att de får dig att må bra, andra omhuldar sina för att skydda sig mot potentiellt otrevliga upplevelser. Det går alltid att hitta enstaka företeelser som stöder ens personliga upplevelse liksom den med motsatt synsätt hittar stöd för sin sak. Det betyder ju inte att någondera parten har "rätt". Men fortsätt du gärna att kalla alla som inte tycker som du för fördomsfulla och rasister, detta är när allt kommer omkring ett diskussionsforum där alla har rätt att tycka vad de vill.

Det vore dock givande om du någon gång postade något substantiellt och resonerande kring varför det är så dåligt att förhålla sig skeptisk till invandringens förmenta välsignelser, och varför din inställning vore ett så mycket attraktivare förhållningssätt. Det du brukar få ur dig är som ditt inlägg ovan. Svenskar kan också göra dåliga saker, ni har bara fördomar. Och? Vill du få någon att ändra uppfattning behöver du vara tydligare om vad som är positivt med din antirasistiska hållning. Vill du bara uttrycka ett personligt trots är du däremot helt rätt ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in