Citat:
Ursprungligen postat av GhostTrax
Om man har tur?
Har du överhuvudtaget tänkt på hur mycket tur man ska ha för att lyckas med att riva en 110 våningar hög byggnad helt perfekt, symmetriskt och på 10-12 sekunder genom att totalt utplåna bara 6-8 av de 110 våningarna, har du gjort det?
Och hur stor är chansen att det skulle lyckas på två såna torn?
Betydligt större om de är konstruerade på samma sätt än om det är olika byggstilar. De fick dessutom liknande skador, dvs. plan med antänt jetbränsle som slog in.
Citat:
Och WTC 7 då, om man hade en kopia av WTC 7 och matchade skadorna på den byggnaden så exakt som möjligt och drog igång en brand, vi säger en mycket värre brand än i WTC 7 på 9/11, vad skulle hända då, skulle det bli en lika fin kollaps igen?
Kanske, kanske inte. Om det var EXAKT samma skador så skulle det givetvis falla exakt likadant, men även små avvikelser kan påverka. Det är nog varken du eller jag kompetent att bedöma.
Citat:
Nej du, ni pannkaks-konspirationsteoretiker är nog fan ute och cyklar på några rosa moln och dricker kaffe med tomten.
rena spekulationer som jag inte tror att du har någon kompetens eller meriter att backa upp.
Citat:
Varför använda sprängämnen överhuvudtaget? Tydligen så räcker det ju med eld och skador! Eftersom WTC 7 föll så jävla fint pga skador i ett hörn och bränder, varför inte göra så jämt vid demoleringar, slå ut ett hörn och dra igång en brand och vänta!?
Antingen är du dum på riktigt eller också läste du inte vad jag skrev.
1) Eftersom okontrollerade kollapser blir just okontrollerade så verkar väl det vara synnerligen korkat. Det finns ju inga belägg för att det skulle gå till på exakt samma sätt vid en annan byggnad, eller hur?
2) WTC var ju inte någon perfekt kollaps, men det verkar du ignorera. Tornen orsakade skadro på sin omgivning när de föll på ett sätt som man hade försökt motarbeta vid en kontrollerad demolering. Men det missade du visst...
3) Tror du att det är billigare eller dyrare att sumpa en Boeing istället för sprängämnen så fort man vill ta ner ett hus?
Citat:
Och vad gäller att förklara hur sprängämnena kom in i byggnaden, alltså allvarligt, hur fan ska jag veta det? Faktum är att det inte var skador och jetbränsle som tog ned tornen, ni är ju fan som religiösa fanatiker, ingenting kan övertyga er om att ni har fel. "Ooohh 19 araber Osama pannkakskollapser al-qaida blah blah..."
Åh, vad oväntat att du som skriker om oförmåga att svara på frågor inte lyckades ge ett svar på EN ENDA av de tre frågorna. Jag tolkar det som att ni inte har några konkreta skäl att tro på Jones men gör det för att hans resultat tilltalar er.
Jag bad dig heller inte tala om hur det gick till, givetvis kan du inte veta det. Jag bad dig redogöra för hur det KUNDE ha gått till. Vi är nämligen rätt många som tittat på den tillgängliga tiden, funderat på komplexiteten i uppgiften, inkluderat allt och kommit fram till att det verkar helt omöjligt att hinna med. Alltså, om det var en kontrollerad demolering med gömda sprängmedel så borde det ju gå att beskriva en tänkbar handlingsplan, eller hur? Men det var ju inte så oväntat att du gick bet på det heller.
Och FAKTUM är att du skrattade åt mig när jag påstod att det här var den mest vattentäta teorin, men när du själv blev uppmanad att presentera något som höll bättre så blev det väldigt väldigt tyst. Vem är det egentligen som är fanatiskt troende utan konkret bevisning bakom?
Citat:
Om man har tur, bitch please ...
Du är välkommen att fortsätta tro vad du vill, det har framlagts och granskats varför tornen föll som de gjorde. Om du inte är intresserad av vetenskapliga förklaringar utan hellre lyssnar på Steven "Låt-oss-spara-pengar-på-sprängmedel-i-strid-med-alla-nu-aktiva-demoleringsfirmor" Jones så är det upp till dig. Men ser du inte hur korthuset som är dina argument rasar omkring dig?