Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-28, 10:55
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Kan detta verkligen röra sig om svenskar ?

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article22522301.ab

Dom hade inte "rätt ID" på sig? Vad menas?

16-20 år. Så man brukar beskriva ensamkommande.
Riktiga svenskar i den åldern vet också vilka åldersgränser som gäller.

Sen nämns ordet svenskar oroväckande många gånger i artikeln.

Vad tror ni?

Jag tippar på ett gäng överförfriskade afghanska herrar i åldersspannet 25-45 år.

Svenskarna! SVENSKARNA!! Det måste verkligen inpräntas hos läsaren.

Du kan gå tillbaks till 60 talet med dessa händelser. Det gjorde man själv när man var 14 - 18 år...
Tog några "turor" med båten, för sedan gå till stranden vid Kronoborg fortsätta dricka pilsner där.

Många svenskar blide rätt så bra på gasen förde ett jäkla väsen. Men oftast var de från uppåt landet... Svenska killar var inte alls poppis då , bara affärsägarna som sålde alkohol
Citera
2016-03-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Krenz
Frågan är om deras beteende är kulturellt eller genetiskt betingat. Normala folkslag tar ju seden dit man kommer, men i deras fall har de rest till ett annat land för att sedan bete sig så våldsamt att polisen fick ingripa!
"Enligt polisen kastades det bland annat flaskor och det blev också oroligt när polisen skulle föra ungdomarna till färjan. Bland annat fick polisen ta till pepparsprej."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=6398638

Vad skulle de ens dit och göra? Jag har svårt att se att det är dessa unga arga män som har förmåga att ersätta pensionsomgångar i äldrevården i Danmark!
Nej, om alla äckliga svenskar kunde stanna i sitt sunkiga land, skulle detta inte ha skett!

Hahaha men för helvete, Svenskar och Danskar är samma jävla folkslag, idiot och kulturen är förfan nästintill identisk. De finns ju inga som har så dåligt ölsinne som Svenskar när det väl gäller att dricka.
Eftersom att öl/sprit är lagligt för en 16åring i Danmark, så behöver dem aldrig supa ner sig när de väl ska dricka, eftersom att det är tillgängligt hela tiden. Det är en annan femma för Svenska ungdomar, som inte kan köpa sprit i vanliga fall, så när de väl får tillgång till sprit så häller de i sig som fan.

Sen är det ingen nyhet att skåningar åker till Danmark och super sig asfulla, eftersom åldern där är 16 och dem är inte alltid så jäkla noga med att faktiskt kolla ID.... Det hände att man tog tåget över och handlade sprit varannan månad i gymnasiet. Det då är inte så konstigt att Malmöiter, lundabor och Helsingborgare åker över och super där på plats.
Citera
2016-03-28, 10:57
Medlem
Scipio-Scanias avatar
Som flera andra redan skrivit, detta är en gammal klassiker som förmodligen alla relativt "normala" ungdomar i närområdet gjort någongång under sin uppväxt, även mig inkluderad. Storhelger=fylleslag i Helsingör. Inget nytt under solen för en gångs skull.

Och nej danskarna är aldrig roade över fulla svenska ungdomar som kan handla dricka i närmsta kiosk
Citera
2016-03-28, 11:10
Medlem
Hoylers avatar
Komiska är nog, att detta är ett problem som etniska, vita svenskar står för nästan uteslutande.

Face it, vi är inga änglar alla av oss heller.
Citera
2016-03-28, 11:14
Medlem
Flamsans avatar
Innan bron hette det "håll Köpenhamn rent eskortera en svensk till flygbåtarna"

Som sagt ett vanligt svenskt beteende i Danmark.
Och då menar jag etniskt svenskt.
Citera
2016-03-28, 11:16
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alltså, fulla svenskar, och då menar jag svenskar, är ju allt annat än poppis i Danmark, det är inga nyheter. Inte sagt att det handlar om faktiskt i svenskar i just det här fallet, ville bara påminna om att svenskar lite är kända för att åka över sundet och svina.

Nedåt Europa är det skandinaver i stort. Har en gång tvingats dra finne-kortet i en dörr i Spanien med argumentet "vi dricker massor men tyst". (De hade en skylt med "No Scandinavians")

Sen har det odrägligaste sällskapet jag själv serverat i London för länge sedan varit just danskar.

Amerikaner svinar i Mexico, svenskar i Danmark, finnar i Tallin och de stackars nordnorrmännen tvingas åka till Sverige för att få slappare regler och billigare sprit. Det är de sistnämnda det är riktigt synd om.
Citera
2016-03-28, 11:46
Medlem
Om aftonslasken skriver "svenskar" brukar det vara somalier
Citera
2016-03-28, 11:48
Avstängd
dacks avatar
Ha ha gillar den danska snuten när han säger att det låg en 15-20 stycken i en hög på golvet vid avgångshallen.

Idiotsvensken har väll aldrig kunnat ta det stilla och roligt i samband med fylle turandet till Helsingör och det kan vi tacka våra c-p politiker för med deras restriktiva alkoholpolitik. Fan tänk på åttiotalet när man inte ens fick köpa folköl i livsmedelsbutikerna på helgerna. Bara att hitta på en sådan lag förklarar ju så jävla sjukt mellanmjölkslandet lite lagom är. Det tråkiga är ju att svensken fortfarande nu år 2016 fortsätter att bete sig som rövhål och som bidrar till att vi har ett dålig rykte i Danmark.
Citera
2016-03-28, 12:07
Medlem
ozznujens avatar
Så det finns partysvenskar i Danmark också?
Jag trodde att det var ett ord som var förbehållt till svenskar i Oslo.
Ett skällsord, som jag funderar på att börja bli kränkt över.

Jag minns en gång för ca. 10 år sen när jag var ute på galej i Oslo, och det kom fram en Somalier till mig och sa:
-Partysvenske, dra hjem!
Så visst är även de rasister.
Citera
2016-03-28, 12:14
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Partysvenskar är inget nytt fenomen direkt.
Kan passa på att påpeka att svenskar har ett ganska dåligt rykte i österrikiska skidorter eftersom de alltid blir rejält fulla på afterski. Detta kunde min morsa konstatera på 80-talet, långt innan det pratades om somalier och ensamkommande flyktingbarn.
Tror inte heller att thailändare förknippar Sverige med något positivt.
Citera
2016-03-28, 12:17
Avstängd
TantRossins avatar
Om det kan vara någon tröst, beter mina landsmän sig på samma sätt, när dom åker utomlands:

www.mx.dk/nyheder/danmark/story/19570896

Skulle tillfoga, att svenne ungdomarnas 'party' är nada till jämförelse.
Senast redigerad av TantRossin 2016-03-28 kl. 12:33.
Citera
2016-03-28, 12:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Nedåt Europa är det skandinaver i stort. Har en gång tvingats dra finne-kortet i en dörr i Spanien med argumentet "vi dricker massor men tyst". (De hade en skylt med "No Scandinavians")

Sen har det odrägligaste sällskapet jag själv serverat i London för länge sedan varit just danskar.

Amerikaner svinar i Mexico, svenskar i Danmark, finnar i Tallin och de stackars nordnorrmännen tvingas åka till Sverige för att få slappare regler och billigare sprit. Det är de sistnämnda det är riktigt synd om.
Jag vet inte, jag tycker att värme och billig sprit plockar fram det värsta hos alla människor. Jag menar bara på att det verkligen inte är något nytt fenomen att svenskar beter sig som svin i Danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in